Modernisering I11

Alles over reizigerstreinen in België.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
trainfan03
Berichten: 243
Lid geworden op: 05 aug 2022, 22:55

Modernisering I11

Bericht door trainfan03 »

Heb vandaag voor het eerst een foto gezien van een I11 rijtuig met een RIS tv-scherm zoals bij de M7 rijtuigen en enkele van de gemoderniseerde M6 rijtuigen. Iemand enig idee of alle I11 rijtuigen hiermee zullen uitgerust worden in de toekomst en of er dus een renovatie zit aan te komen?
Weet niet meteen wat het rijtuig nummer is, wel dat hij reed op Brussel-Luxemburg en dat het om een eerste klasse rijtuig ging.
Gebruikersavatar
Natje049
Berichten: 86
Lid geworden op: 10 apr 2020, 17:53
Contacteer:

Re: Modernisering I11

Bericht door Natje049 »

Zo ver ik weet is er 1 A en 1 B rijtuig die hiermee voorzien zijn. Dit is al minstens iets meer dan een jaar het geval voor die eerste klasse, die zag ik in augustus 2021. Maar sindsdien is er ook niets meer van gehoord of dit nu bij alle i11 komt of niet. De RIS in de technische kast is ook aangepast zoals het schermpje van M6m en M7. Het is wel opmerkelijk dat dit zo lang duurt voor er meer nieuws van is.

Recent kwam een BDx van Mechelen en had zijn grote tussentijdse revisie gehad en deze had geen schermen.
Mijn foto's zijn terug te vinden op Flickr. | Werkzaam bij de spoorwegen.
Gebruikersavatar
tiretrainz
Berichten: 55
Lid geworden op: 18 jun 2016, 16:15
Locatie: Kortrijk

Re: Modernisering I11

Bericht door tiretrainz »

Beide die A en die B rijden al sinds 2018 zo rond
Commendatore
Berichten: 120
Lid geworden op: 15 feb 2010, 10:34

Re: Modernisering I11

Bericht door Commendatore »

Werken die schermen ook?
Gebruikersavatar
tiretrainz
Berichten: 55
Lid geworden op: 18 jun 2016, 16:15
Locatie: Kortrijk

Re: Modernisering I11

Bericht door tiretrainz »

Commendatore schreef: 17 okt 2022, 23:26 Werken die schermen ook?
Ik ben het niet zeker, ze werken waarschijnlijk maar ik heb ze maar 1x zien werken
Plaats reactie