Pagina 10 van 10

Re: Overvolle treinen

Geplaatst: 04 feb 2024, 23:47
door TimJ36
Ja, allemaal heel mooi opgelost door het operationeel personeel ter plaatse, waarvoor uiteraard veel dank om hierin snel een oplossing te vinden.
Maar beleidsmatig schiet de NMBS (alwéér) serieus tekort, vandaar ook een duidelijke blaam richting de Frankrijkstraat.

Re: Overvolle treinen

Geplaatst: 05 feb 2024, 00:32
door 260689
TimJ36 schreef: 04 feb 2024, 23:47 Ja, allemaal heel mooi opgelost door het operationeel personeel ter plaatse, waarvoor uiteraard veel dank om hierin snel een oplossing te vinden.
Maar beleidsmatig schiet de NMBS (alwéér) serieus tekort, vandaar ook een duidelijke blaam richting de Frankrijkstraat.
Je moet alles lezen! E522 reed niet met zijn gebruikelijke samenstelling waardoor er te weinig zitplaatsen waren. Dus dat heeft niets met de Frankrijkstraat te maken. Maar puur operationeel. En in Realtime hebben ze dit mooi opgelost. Dus ik begrijp niet waar je u nu druk om maakt!

Re: Overvolle treinen

Geplaatst: 05 feb 2024, 06:40
door Eimai
260689 schreef: 04 feb 2024, 23:24. Ook dat er een Machinist ter beschikking was.
Er was eigenlijk geen machinist beschikbaar, er heeft iemand vrijwillig overuren gemaakt om die trein nog na zijn dienst te doen.

Re: Overvolle treinen

Geplaatst: 05 feb 2024, 07:03
door Steve
260689 schreef: 05 feb 2024, 00:32
TimJ36 schreef: 04 feb 2024, 23:47 Ja, allemaal heel mooi opgelost door het operationeel personeel ter plaatse, waarvoor uiteraard veel dank om hierin snel een oplossing te vinden.
Maar beleidsmatig schiet de NMBS (alwéér) serieus tekort, vandaar ook een duidelijke blaam richting de Frankrijkstraat.
Je moet alles lezen! E522 reed niet met zijn gebruikelijke samenstelling waardoor er te weinig zitplaatsen waren. Dus dat heeft niets met de Frankrijkstraat te maken. Maar puur operationeel. En in Realtime hebben ze dit mooi opgelost. Dus ik begrijp niet waar je u nu druk om maakt!
Zelfs de gebruikelijke samenstelling leek me wat krap als je de foto's ziet van de enorme toeloop. Als het inderdaad zo'n enorme overrompeling was in heel de stad, dan zou je verwachten dat daar een duidelijk mobiliteitsplan tegenover zou staan met bijvoorbeeld extra treinen (en dan denk ik eerder aan lange stammen M6/M7 dan een olijke verzameling internationale rijtuigen...). Geen idee uiteraard waar het aan lag - de organisator die daar te weinig bezig mee was geweest, de NMBS die de zaak slecht ingeschat heeft, een onvoorziene samenloop van omstandigheden...?

Re: Overvolle treinen

Geplaatst: 05 feb 2024, 09:00
door DR-fan
TimJ36 schreef: 04 feb 2024, 23:47 Ja, allemaal heel mooi opgelost door het operationeel personeel ter plaatse, waarvoor uiteraard veel dank om hierin snel een oplossing te vinden.
Maar beleidsmatig schiet de NMBS (alwéér) serieus tekort, vandaar ook een duidelijke blaam richting de Frankrijkstraat.
Diegene die dat in real-time heeft ingelegd zit ook in de Frankrijkstraat... :wink:

Re: Overvolle treinen

Geplaatst: 05 feb 2024, 09:43
door 260689
Eimai schreef: 05 feb 2024, 06:40
260689 schreef: 04 feb 2024, 23:24. Ook dat er een Machinist ter beschikking was.
Er was eigenlijk geen machinist beschikbaar, er heeft iemand vrijwillig overuren gemaakt om die trein nog na zijn dienst te doen.
Howla, dat maakt de zaak natuurlijk anders. Vandaar dat die Lege rit terug naar Gent werd afgeschaft en die persoon met de taxi is terug gekeerd omdat hij al teveel rijuren had. Maar kan je hier overmacht inroepen? Een woord overmacht kan je in een heel breed perspectief bezien. Maar wat is overmacht?

Re: Overvolle treinen

Geplaatst: 05 feb 2024, 13:22
door byter
260689 schreef: 04 feb 2024, 23:24 Treinnummer was E17200 Gent-Sint-Pieters - Brussel-Zuid.
Die is uiteindelijk nog tot Leuven gereden.