Dienstregeling december 2023

Alles over reizigerstreinen in België.
groentje
Berichten: 7278
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Dienstregeling december 2023

Bericht door groentje »

@dovaere: Daar zou ik het mee eens zijn, als die trein in Mechelen moest zijn, maar nu?
ronny
Berichten: 539
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:48
Locatie: Ramsel

Re: Dienstregeling december 2023

Bericht door ronny »

dovaere schreef: 23 nov 2023, 20:03 Ik vind het nuttiger om (internationale) langeafstandsverbindingen die extra mogelijkheden toevoegen, voorrang te geven bij de treinpaden.
Eén afwijking per dag waar moet overgestapt worden van een van de vele treinen naar Antwerpen op een van de vele verbindingen door de Noord-Zuidverbinding, is helemaal niet zo erg.
Voor mij is het een uitholling van het IC/IR plan dat klokvastheid bracht.
En dan vraag ik mij af wat er dit land nog te wachten staat de komende jaren met al die operatoren die van Amsterdam naar Parijs willen. Lijn 25 enkel voor internationaal verkeer en lijn 27 voor binnenlands verkeer ?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Dienstregeling december 2023

Bericht door Shrek »

Portbou schreef: 23 nov 2023, 19:17 Snelheid is voor GoVolta geen topprioriteit.
Waarom dan niet GoVolta het onregelmatige en trage pad geven, eventueel langs lijn 27B,...
Het is toch vrij gek om een klokvaste verbinding met vast bedieningspatroon te verstoren met zo'n trein.
Dat is natuurlijk het grote probleem met al die open access. Er is niemand meer die het hele systeem bekijkt, enkel de eigen trein is belangrijk. Stel je voor dat open acess ook voor binnenlands verkeer zou kunnen, het zou helemaal een soep worden.
ovspotter_be
Berichten: 722
Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
Locatie: Vilvoorde

Re: Dienstregeling december 2023

Bericht door ovspotter_be »

Ik vermoed dat deze zelfde GoVolta-trein ook de reden is dat de S1 1984 vanaf december 13 minuten stilstand heeft in Eigenbrakel.
railtravelmanager
Berichten: 283
Lid geworden op: 29 aug 2008, 14:34

Re: Dienstregeling december 2023

Bericht door railtravelmanager »

hoi,

de S41 treinen Luik-Verviers-Aachen met welk materieel gaan die nu rijden ?

en de boemel Spa-Verviers dan met 1 Desirostel ? want de klassiekjes gaan er definitief uit dacht ik 9 december

wel spijtig dat die in alle haltes stopt ... gewoon verlenging van de bestaande S trein Luik-Verviers :)
TKR
Berichten: 195
Lid geworden op: 08 dec 2021, 23:56

Re: Dienstregeling december 2023

Bericht door TKR »

railtravelmanager schreef: 24 nov 2023, 11:56 hoi,

de S41 treinen Luik-Verviers-Aachen met welk materieel gaan die nu rijden ?

en de boemel Spa-Verviers dan met 1 Desirostel ? want de klassiekjes gaan er definitief uit dacht ik 9 december

wel spijtig dat die in alle haltes stopt ... gewoon verlenging van de bestaande S trein Luik-Verviers :)
Als ik het me goed herinner HLE 18 + 3 (of 2?) I11B + I11A + HLE 18 voor Luik - Aken.
FLV-FGSP
Berichten: 1886
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Dienstregeling december 2023

Bericht door FLV-FGSP »

TKR schreef: 24 nov 2023, 13:52 Als ik het me goed herinner HLE 18 + 3 (of 2?) I11B + I11A + HLE 18 voor Luik - Aken.
HLE 18 + 4 rijtuigen, waarvan 1 stuurstand.
FLV-FGSP
Berichten: 1886
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Dienstregeling december 2023

Bericht door FLV-FGSP »

Op lijn 25 zal van half juni t/m half december weer iets meer plaats zijn, want dan rijden de blauwe Eurostars niet ten noorden van Brussel:
https://www.ovpro.nl/trein/2023/11/24/h ... en-londen/ (hoewel er daar ook sprake is van Eurostar-vervangende treinen).
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5318
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Dienstregeling december 2023

Bericht door Steve »

Het is zelfs nog ingewikkelder dan dat, want het artikel zegt dat de Eurostar van Londen naar Amsterdam (in die richting dus) wel blijft rijden. Je zou dan denken dat hij leeg terugrijdt naar Brussel, maar dan is het extra vreemd dat Rotterdam niet bediend wordt "omdat dat niet rendabel" is (terwijl de trein wel gewoon passert?!).
ovspotter_be
Berichten: 722
Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
Locatie: Vilvoorde

Re: Dienstregeling december 2023

Bericht door ovspotter_be »

Kunnen ze die trein naar Londen dan niet gewoon zonder paspoortcontrole laten vertrekken in Amsterdam en iedereen in Brussel door de paspoortcontrole laten gaan?
trainlovertje
Berichten: 2349
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Dienstregeling december 2023

Bericht door trainlovertje »

En er kunnen volgens mij ook nooit meer dan 20 vliegtuigen gevuld worden met de beperkte capaciteit van die terminals.
Iemand heeft waarschijnlijk het totaal aantal stoelen in de Eurostar geteld ipv rekening te houden met de maximumcapaciteit van de terminals in A'dam en R'dam.
trainlovertje
Berichten: 2349
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Dienstregeling december 2023

Bericht door trainlovertje »

ovspotter_be schreef: 24 nov 2023, 15:51 Kunnen ze die trein naar Londen dan niet gewoon zonder paspoortcontrole laten vertrekken in Amsterdam en iedereen in Brussel door de paspoortcontrole laten gaan?
Maar tegenwoordig is Thalys deel van Eurostar, dus is het waarschijnlijk rendabeler om die taak af te schuiven naar Eurostar Red.
Gebruikersavatar
DDietzen
Berichten: 262
Lid geworden op: 20 jan 2018, 17:57
Locatie: Apeldoorn (NL)

Re: Dienstregeling december 2023

Bericht door DDietzen »

Wellicht doet men het net zo als 2018-2020 toen de directe Londen -> Amsterdam was geïntroduceerd? Een Eurostar Blue doet dan commerciële ritten in de volgorde: Londen -> Amsterdam, Amsterdam -> Brussel, veiligheidschecks zonder passagiers, Brussel -> Londen met nieuwe passagiers. Dat konden destijds niet dezelfde passagiers zijn omdat de sweep van het treinstel in een halfuur plaatsvond, wat onvoldoende tijd was volgens hun normen om tot wel 900 reizigers door hun eigen veiligheids-, grens- en douanecontroles te loodsen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Dienstregeling december 2023

Bericht door Steven »

Voor hetzelfde geld laten ze die stellen dan nu rijden als een eurostar 93XX tot Brussel Zuid rijden om zodoende na een commerciële rit Londen - Amsterdam het materieel weer in brussel te hebben. Zodoende kan je Amsterdam, Rotterdam, Antwerpen, Brussel bedienen.
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1802
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Dienstregeling december 2023

Bericht door Portbou »

Liedekerke en Denderleeuw werden nog niet genoeg bediend ?
Bijlagen
C05E6DD8-C6E2-4101-A017-23F8918BA32E.jpeg
Plaats reactie