Pagina 31 van 36

Re: Dienstregeling december 2023

Geplaatst: 22 jan 2024, 08:19
door 260689
ov_wijzer schreef: 22 jan 2024, 07:39 Weet iemand wat er ineens gebeurd is met P7794 vanaf Luttre naar Charleroi? Deze rijdt vorige week maandag 15 Januari nog, en vanaf dan is de trein ineens verdwenen..... Ook nergens info hoe of wat, ineens foetsie.... Volgens het spoorboekje zou deze gewoon moeten rijden.
Geen idee, is deze en volgende week ook afgeschaft.in de prestatie van de machinist is hij nu gewoon reserve geworden in de tijd dat die normaal die P-Trein zou verzekeren. Dus geen idee wat hier gaande is.

Re: Dienstregeling december 2023

Geplaatst: 22 jan 2024, 09:19
door ov_wijzer
Ondertussen nog 2 P treinen gevonden, ook P7862 (Mons-Tournai) en P7867 (Tournai-Mons) zijn sinds deze week ineens verdwenen..... Ook voor deze 2: ze staan gewoon vermeld in het spoorboekje. Zonder enige form van communicatie ineens verdwenen.

Re: Dienstregeling december 2023

Geplaatst: 22 jan 2024, 11:17
door ronny
ov_wijzer schreef: 22 jan 2024, 09:19 Ondertussen nog 2 P treinen gevonden, ook P7862 (Mons-Tournai) en P7867 (Tournai-Mons) zijn sinds deze week ineens verdwenen..... Ook voor deze 2: ze staan gewoon vermeld in het spoorboekje. Zonder enige form van communicatie ineens verdwenen.
Door werkzaamheden rijden deze P-treinen niet van 22/1 tot 4/2, zie werfpagina

Re: Dienstregeling december 2023

Geplaatst: 26 jan 2024, 12:21
door wdl
Een tijdje geleden was hier sprake dat er stammen zouden komen van M4 rijtuigen omkaderd door een M7 BMx en een M7 Bx. Gaan deze plannen door of niet? Lijkt me alleszins interresant :-).
Verder, wordt HLE18 nu al ingezet in trek-duw met M5 of nog niet?

Re: Dienstregeling december 2023

Geplaatst: 26 jan 2024, 12:45
door 4017-4018
wdl schreef: 26 jan 2024, 12:21 Een tijdje geleden was hier sprake dat er stammen zouden komen van M4 rijtuigen omkaderd door een M7 BMx en een M7 Bx. Gaan deze plannen door of niet? Lijkt me alleszins interresant :-).
Verder, wordt HLE18 nu al ingezet in trek-duw met M5 of nog niet?
Dat laatste wel, iemand melde het nog hier op het forum dat er enkele dagen geleden zo'n samenstelling te vinden was op de verbinding Doornik - Brussels Airport Zaventem

Re: Dienstregeling december 2023

Geplaatst: 26 jan 2024, 12:51
door trainfan03
De HLE 18 wordt ondertussen ingezet in trek-duw met M5, wel niet echt planmatig, maar eerder sporadisch.

Ik zie dat deze af en toe eens op de 19XX en 37XX buiten komt, meer bepaald:

19/01/2024: 3704-1927-1907-3730-3713-1936-3720
20/01/2024: 1922
22/01/2024: 1904-3727-3708-1931-1911-3734-3716-3742
23/01/2024: 3704-1927-1907-3730-3713-1936-1916-3739
24/01/2024: 7801, vanaf hier is de HLE18 weer vervangen door een HLE 27 en is de stam nog eens tot Quiévrain gereden.

Dit was de M5BDX (59959) M5BYU (52581) M5BYU (52515) M5BYU (52508) M5ABYU (53507) M5BYU (52532) M5BYU (52521) M5BYU (52529) M5BYU (52597) HLE18 (1855). Ik zie ook dat deze HLE 18 vanaf nu weer met M4 rijdt.

Dus vermoedelijk zal het een beetje afhankelijk van het beschikbare materieel zijn. Al deze info heb ik via HalteLink gevonden, ik heb ze niet zelf zien rijden, wel gelezen dat M5 + 18 echt in dienst is gezien.

Re: Dienstregeling december 2023

Geplaatst: 26 jan 2024, 20:48
door 260689
E408/E436 wijken niet meer uit in Leuven maar rijden leeg tot Landen om vandaar terug leeg naar Leuven te rijden. In Leuven was die rangering nogal complex doordat deze een Z beweging moest doen.

Re: Dienstregeling december 2023

Geplaatst: 26 jan 2024, 21:26
door desirootje
260689 schreef: 26 jan 2024, 20:48 E408/E436 wijken niet meer uit in Leuven maar rijden leeg tot Landen om vandaar terug leeg naar Leuven te rijden. In Leuven was die rangering nogal complex doordat deze een Z beweging moest doen.
Kan men dan niet beter stops in Tienen en Landen uitvoeren, of is de TBG ondertussen al op een andere trein/niet genoeg tijd voor die ritten + stops + keren?

Re: Dienstregeling december 2023

Geplaatst: 26 jan 2024, 22:01
door 260689
desirootje schreef: 26 jan 2024, 21:26
260689 schreef: 26 jan 2024, 20:48 E408/E436 wijken niet meer uit in Leuven maar rijden leeg tot Landen om vandaar terug leeg naar Leuven te rijden. In Leuven was die rangering nogal complex doordat deze een Z beweging moest doen.
Kan men dan niet beter stops in Tienen en Landen uitvoeren, of is de TBG ondertussen al op een andere trein/niet genoeg tijd voor die ritten + stops + keren?
TBG doen al andere treinen en rijd Landen direct de bundel binnen, komt dus niet aan het perron.

Re: Dienstregeling december 2023

Geplaatst: 26 jan 2024, 22:17
door trainlovertje
260689 schreef: 26 jan 2024, 20:48 E408/E436 wijken niet meer uit in Leuven maar rijden leeg tot Landen om vandaar terug leeg naar Leuven te rijden. In Leuven was die rangering nogal complex doordat deze een Z beweging moest doen.
Gebeurt het onderhoud dan ook in Landen? Ik had namelijk altijd de indruk dat die trein in Leuven een klein onderhoud kreeg (voornamelijk reiniging van het interieur).

Re: Dienstregeling december 2023

Geplaatst: 27 jan 2024, 08:56
door ovspotter_be
260689 schreef: 26 jan 2024, 22:01 TBG doen al andere treinen en rijd Landen direct de bundel binnen, komt dus niet aan het perron.
De heenrit tussen Leuven en Landen is inderdaad zonder treinbegeleider.
Voor de terugrit gaat er wel een treinbegeleider van Leuven richting Landen om daar die trein te gaan klaarmaken en nadien leeg richting Leuven te rijden.
Trein stopt inderdaad in Landen wel niet aan het perron.

Re: Dienstregeling december 2023

Geplaatst: 27 jan 2024, 09:57
door Steve
Wat is eigenlijk de reden van de beperking tot Leuven van de 408 en 410? Een werkvenster op de HSL of zo? Als er tijd is om uit te wijken tot Landen vraag je je toch af of er dan niet meteen tot minstens Luik kan worden gegaan, desnoods via L36. Twee van die plotse gaten binnen een verder klokvaste uurdienst op wat dan ook nog eens een hoofdverbinding is zijn nu niet meteen bevorderlijk voor de aantrekkelijkheid van het OV.

Re: Dienstregeling december 2023

Geplaatst: 27 jan 2024, 10:43
door FLV-FGSP
Venster voor optionele visuele controle van de lijn ... bestaat al sinds de invoering van de IC-O, maar toen werden 2 treinparen langs de oude 36 gestuurd. Infrabel wilde dat in eerste instantie op lijn 4 ook voor Thalys en IC Amsterdam, maar na enig aandringen van de exploitanten bleek dat toen niet nodig. De nieuwe S35 heeft 1 dienstregelingsgat.

Re: Dienstregeling december 2023

Geplaatst: 27 jan 2024, 10:54
door Steve
Dan blijft de vraag voor mij toch waarom die treinen inderdaad niet via L36 omgeleid worden, zeker als er blijkbaar de gelegenheid is om uit te wijken in Landen. Ik zie niet direct in wat er voorbij Landen nog zo hard in de weg zou kunnen zitten.

Re: Dienstregeling december 2023

Geplaatst: 27 jan 2024, 11:11
door byter
Op dat uur is er geen nood noch ruimte voor een extra reizigerstrein naar Landen.
Je hebt al de 36xx om xxu54 dus eigenlijk zit die E408 dan op ontblokking van een trein die overal stopt. Door die ontblokking zit je dan met een E17XX die daar gewoon knal achter rijdt.
Want in Leuven xxu10 heb je de 17XX en om xxu14 de 32XX.