"Storing": "Commercial: Child Focus"

Alles over reizigerstreinen in België.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
trainfan03
Berichten: 278
Lid geworden op: 05 aug 2022, 22:55

"Storing": "Commercial: Child Focus"

Bericht door trainfan03 »

Ik was in de routeplanner aan het kijken en zag bij mijn trein de volgende "storing" / "info" staan:
Afbeelding Als je ze open klikt, kan je via een link naar een opsporingsbericht.
Is dit een samenwerking tussen de NMBS en Child Focus? Of wat is hier het nut / de meerwaarde van?

Link naar de afbeelding: https://www.belgianrail.be/jp/download/ ... ge001.jpeg
ovspotter_be
Berichten: 725
Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
Locatie: Vilvoorde

Re: "Storing": "Commercial: Child Focus"

Bericht door ovspotter_be »

Dit is al een paar jaar zo, zie het persbericht.
Normaal worden er dan op de schermen in de stations overal ook de "Missing"-posters getoond.
Gebruikersavatar
trainfan03
Berichten: 278
Lid geworden op: 05 aug 2022, 22:55

Re: "Storing": "Commercial: Child Focus"

Bericht door trainfan03 »

Oh, dat wist ik niet. Helpt meteen wel om het door veel mensen gezien te laten worden! Dankje voor de info!
Rww
Berichten: 92
Lid geworden op: 07 mei 2018, 15:51

Re: "Storing": "Commercial: Child Focus"

Bericht door Rww »

Is "child focus" wel in lijn met de taalwetgeving? Of is dit juist een manier om iedereen ttevreden/ontevreden te stellen :shock:
260689
Berichten: 3330
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: "Storing": "Commercial: Child Focus"

Bericht door 260689 »

Rww schreef: 29 jun 2023, 13:52 Is "child focus" wel in lijn met de taalwetgeving? Of is dit juist een manier om iedereen ttevreden/ontevreden te stellen :shock:
Die worden zowel in het Frans en Nederlands getoond! Afhankelijk of de status Franse of Nederlandse taal op de website staat. Ik meen mij te herinneren dat deze met foto ook in de desiro's getoond wordt.
Reuel
Berichten: 76
Lid geworden op: 27 apr 2021, 15:30

Re: "Storing": "Commercial: Child Focus"

Bericht door Reuel »

Rww schreef: 29 jun 2023, 13:52 Is "child focus" wel in lijn met de taalwetgeving? Of is dit juist een manier om iedereen ttevreden/ontevreden te stellen :shock:
Wat is dat nu? Mekkeren over taalwetgeving over een woordje "commercial"? Dat lijkt me geen prioriteit. Het belangrijkste is dat de vermiste gevonden wordt, alle beetjes helpen. Het bericht zelf is netjes tweetalig. Mooie en nuttige samenwerking me dunkt!
Rww
Berichten: 92
Lid geworden op: 07 mei 2018, 15:51

Re: "Storing": "Commercial: Child Focus"

Bericht door Rww »

Reuel schreef: 29 jun 2023, 14:51
Rww schreef: 29 jun 2023, 13:52 Is "child focus" wel in lijn met de taalwetgeving? Of is dit juist een manier om iedereen ttevreden/ontevreden te stellen :shock:
Wat is dat nu? Mekkeren over taalwetgeving over een woordje "commercial"? Dat lijkt me geen prioriteit. Het belangrijkste is dat de vermiste gevonden wordt, alle beetjes helpen. Het bericht zelf is netjes tweetalig. Mooie en nuttige samenwerking me dunkt!
Het ging meer om de naam child focus zelf, het onnodig gebruik van engels omdat anders de mensen elkaar de koppen inslaan in een ruzie over taal.....
Paul
Berichten: 1288
Lid geworden op: 09 feb 2008, 22:57
Locatie: FNU
Contacteer:

Re: "Storing": "Commercial: Child Focus"

Bericht door Paul »

Tja, de NMBS geeft zelf tegenwoordig Engelse namen aan haar vervoerbewijzen...
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
Klassiekje
Berichten: 552
Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52

Re: "Storing": "Commercial: Child Focus"

Bericht door Klassiekje »

Child Focus bestaat al sinds 1998 en daar heeft (denk ik) nog nooit iemand over geklaagd.
Tenzij wat radicale zotten misschien.
JHS2013
Berichten: 472
Lid geworden op: 27 aug 2019, 23:06

Re: "Storing": "Commercial: Child Focus"

Bericht door JHS2013 »

Paul schreef: 29 jun 2023, 18:30 Tja, de NMBS geeft zelf tegenwoordig Engelse namen aan haar vervoerbewijzen...
En aan hun werknemers…
Gebruikersavatar
Natje049
Berichten: 86
Lid geworden op: 10 apr 2020, 17:53
Contacteer:

Re: "Storing": "Commercial: Child Focus"

Bericht door Natje049 »

ovspotter_be schreef: 29 jun 2023, 13:27 Normaal worden er dan op de schermen in de stations overal ook de "Missing"-posters getoond.
Deze worden inderdaad in Desiro's getoond, later ook in M7, M6H en i11. Alsook uiteraard in de stations op de reclameborden komt deze dan ook tevoorschijn met regelmaat.
Mijn foto's zijn terug te vinden op Flickr. | Werkzaam bij de spoorwegen.
Plaats reactie