Pagina 1 van 2

E19799?

Geplaatst: 06 sep 2023, 19:51
door 4017-4018
Weet er iemand wat dit juist is?

Als men op de vertragingsattest zoekt naar E19799, krijgt men een trein van Tourcoing naar Roosendaal. Die er echter bijna 24 uur over de rit doet.

Wat is dat juist

Re: E19799?

Geplaatst: 06 sep 2023, 20:04
door trainfan03
Ik heb dit ook eens gezien op 15 juli en de klantendienst daar eens over nagevraagd.

Zij wisten mij toen dit te zeggen:

"Het gaat inderdaad om een chartertrein die niet in de routeplanners staat, blijkbaar zou de trein ook niet rijden vandaag. Meer details zijn me ook onbekend."
"Deze info kan ik je nog meegeven: https://traincharter.eu --> het bedrijf achter de chartertrein. Fijn weekend verder 🙂"
Afbeelding

Re: E19799?

Geplaatst: 06 sep 2023, 20:08
door 260689
En trein die waarschijnlijk werd ingelegd door 1 of andere charterfirma. Maar deze is afgeschaft. Was effectief een trein van Tourcoing naar Roosendaal. Trein zou via Kortrijk - Gent-Sint-Pieters - Antwerpen-Centraal (-2) - Essen naar Roosendaal gereden zijn. Er zou een stop geweest zijn in Antwerpen-Centraal.

Kortrijk/Gent-Sint-Pieters/Gent-Dampoort waren dienststilstanden.

Re: E19799?

Geplaatst: 06 sep 2023, 20:24
door 4017-4018
Met NMBS-materieel?

Re: E19799?

Geplaatst: 06 sep 2023, 20:26
door 260689
4017-4018 schreef: ↑06 sep 2023, 20:24 Met NMBS-materieel?
NMBS heeft qua personeel niet veel mee te maken. Materiaal weet ik niet maar daar vind ik intern ook niets van terug.

Re: E19799?

Geplaatst: 06 sep 2023, 22:00
door Eimai
In Antwerpen-Centraal is die trein ook al een paar keer verschenen op de borden, met altijd "vertrek te bevestigen" of iets dergelijks, ik heb nog niet gehoord dat die charter effectief ooit gereden heeft

Re: E19799?

Geplaatst: 06 sep 2023, 22:34
door groentje
Lourdestrein uit Nederland? Daar is af en toe nog vraag naar...

Re: E19799?

Geplaatst: 06 sep 2023, 22:41
door jan_olieslagers
Klinkt voor mij alsof iemand "vergeten" heeft die uit de database te wissen na uitvoering, of mogelijks na niet-uitvoering.

Re: E19799?

Geplaatst: 07 sep 2023, 17:55
door BVG1988
Voor zaterdagmorgen staat er weer eentje op. De 14401. Hij staat in de lijst van treinen van Gent-Sint-Pieters, vertrek 9u26

Re: E19799?

Geplaatst: 07 sep 2023, 18:11
door 260689
BVG1988 schreef: ↑07 sep 2023, 17:55 Voor zaterdagmorgen staat er weer eentje op. De 14401. Hij staat in de lijst van treinen van Gent-Sint-Pieters, vertrek 9u26
Wordt gereden met 2X08 Desiro. Machinist van depot Antwerpen-Centraal. Lier - Antwerpen-Centraal (Frontwissel) - Sint-Niklaas - Gent-Dampoort - Gent-Sint-Pieters - Brugge - Oostende.

Re: E19799?

Geplaatst: 07 sep 2023, 18:28
door HVHTB
Ik hoorde ooit het gerucht dat Train Charter Services een nieuwe trein zou lanceren tussen Parijs en Amsterdam. Misschien is dit een test om het rijpad in te plannen?

Re: E19799?

Geplaatst: 07 sep 2023, 19:30
door dovaere
HVHTB schreef: ↑07 sep 2023, 18:28 Ik hoorde ooit het gerucht dat Train Charter Services een nieuwe trein zou lanceren tussen Parijs en Amsterdam. Misschien is dit een test om het rijpad in te plannen?
Wat het meest verband houdt met TCS is de nachttrein die European Sleeper wilde rijden naar Zuid-Frankrijk (+Barcelona?).
Qua dagtreinen hebben zowel Qbuzz (=Trenitalia) als Arriva (=Deutsche Bahn) zich deze zomer gemeld in Nederland om eventueel in de komende vijf jaar een trein naar Parijs uit te baten. Arriva gaat daar overigens niet mee door.
(Maar dit rijpad heeft natuurlijk niets te maken met een nachttrein of een hst.)

Re: E19799?

Geplaatst: 08 sep 2023, 12:27
door 260689
E13401 Roosendaal - Antwerpen-Centraal rijd met de T2715 met 4 I11A (eersteklasse). Machinist en treinbegeleider van Depot Antwerpen-Centraal.

Re: E19799?

Geplaatst: 08 sep 2023, 12:47
door Terminus
Dank voor het delen van de info (maar breng jezelf ook niet in problemen door info te delen die je niet mag delen. Ik zou info over het personeel laten waar het hoort.)

Re: E19799?

Geplaatst: 01 okt 2023, 09:43
door 't Seinerke
Het gaat om een chartertrein, met de bedoeling dat reizigers aan boord een volwaardige maaltijd kunnen nuttigen. Materieel zal gesleept zijn en hierdoor komen ze momenteel dan ook mee in de problemen. In het station van Waregem L75 willen ze graag de locomotief van kant wisselen. Daarvoor is er een veiligheidsprocedure (ontvangst op bezet spoor) nodig tussen een persoon (van de SO) op het perron en het seinhuis. Daar wringt het schoentje.