Desiro's op IC's en impact van de M7

Alles over reizigerstreinen in België.
jan_olieslagers
Berichten: 3520
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Desiro's op IC's en impact van de M7

Bericht door jan_olieslagers »

Portbou schreef: 22 sep 2023, 15:55
TKR schreef: 22 sep 2023, 15:53 De vraag is natuurlijk of een S-trein wel een tafeltje nodig heeft.
Naar mijn mening wel.
Naar de mijne ook, toch minstens in eerste klasse (plagertje!!)

Nu, ernstig, "nodig" is een groot woord maar het zou een stevige meerwaarde betekenen. Ikzelf heb er meermaals naar verlangd, toen ik nog pendelde. Voor een PC, of lectuur, of een puzzel om in te vullen, ...
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
TKR
Berichten: 195
Lid geworden op: 08 dec 2021, 23:56

Re: Desiro's op IC's en impact van de M7

Bericht door TKR »

Haal je je laptop dan boven op een rit dat niet langer dan 20 minuten duren mag, of werd de trein door de NMBS misbruikt op een IC/regionale rit?
BVG1988
Berichten: 571
Lid geworden op: 11 feb 2012, 20:26
Locatie: Erembodegem Terjoden
Contacteer:

Re: Desiro's op IC's en impact van de M7

Bericht door BVG1988 »

Bij mij duren de ritten (op papier) altijd meer dan 20 minuten met de S3 of S8. En met de nieuwe S8 in weekend vanaf december zal het nog wat langer zijn. Het basiscomfort van de MR08 mocht dus wel iets beter qua tafels :D
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
jan_olieslagers
Berichten: 3520
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Desiro's op IC's en impact van de M7

Bericht door jan_olieslagers »

TKR schreef: 22 sep 2023, 17:09 Haal je je laptop dan boven op een rit dat niet langer dan 20 minuten duren mag, of werd de trein door de NMBS misbruikt op een IC/regionale rit?
S9 vertrek Schuman 17:31 aankomst Kortenberg 17:54. Tijd zat voor een handvol mailkens in te tikken of te beantwoorden. Off-line weliswaar.
En die trein bolt nog door naar Leuven en Landen, die 20 minuten zal voor de meeste trajecten wel een vrome wensdroom zijn.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
pmuy
Berichten: 121
Lid geworden op: 20 mar 2021, 11:59

Re: Desiro's op IC's en impact van de M7

Bericht door pmuy »

TKR schreef: 22 sep 2023, 17:09 Haal je je laptop dan boven op een rit dat niet langer dan 20 minuten duren mag, of werd de trein door de NMBS misbruikt op een IC/regionale rit?
Een S-trein is geen tram of metro. Sommige ritten kunnen best wel even duren, tot 45 minuten. Een rit Herent - Brussel-Centraal duurt bijvoorbeeld 38 minuten.
desirootje
Berichten: 654
Lid geworden op: 26 aug 2021, 12:47
Locatie: Denderleeuw

Re: Desiro's op IC's en impact van de M7

Bericht door desirootje »

TKR schreef: 22 sep 2023, 17:09 Haal je je laptop dan boven op een rit dat niet langer dan 20 minuten duren mag, of werd de trein door de NMBS misbruikt op een IC/regionale rit?
Ik ken iemand die op kot zit in Gent en elk weekend tot in Buggenhout moet gaan om naar huis te gaan, dat is 3 kwartier.
Je kan ook langer dan een half uur zitten op de S3 en S8 vanuit Zottegem, S6, S1 ten noorden van Mechelen (Sint-Katelijne-Waver), S2 (Veltem), S4 (Hofstade-Etterbeek), S5 (Halle-Etterbeek), S8 (Profondsart-Etterbeek), S20 (Leuven-Ottignies), S32 van beiden eindstations naar Antwerpen, S33 vanuit Mol, S34 vanuit Sinaai, S44 vanuit Waremme, S43 uit Hasselt (vanaf december zijn dit wss desiro's), S62 vanuit Manage, S61 vanuit Ottignies of Floreffe, S63 uit Erquelinnes.
En dan heb je nog de lange L treinen in Luxemburg en wss nog andere waar ik niet op kwam.
Plaats reactie