Berchem spoor 2

Alles over reizigerstreinen in België.
Plaats reactie
jknockaert
Berichten: 203
Lid geworden op: 02 nov 2020, 10:46

Berchem spoor 2

Bericht door jknockaert »

Gisterenavond in Berchem klonk er opeens een "mededeling spoor 2". Een beetje spoornerd spitst dan meteen de oren. Vervolgens werd er een spoorwijziging aangekondigd: de S33 naar Antwerpen-Centraal zou vertrekken van spoor 8 i.p.v. spoor 2. Geen idee wat het oorspronkelijke plan was...
railtravelmanager
Berichten: 283
Lid geworden op: 29 aug 2008, 14:34

Re: Berchem spoor 2

Bericht door railtravelmanager »

bizar de meeste treinen komende van lijn 15 via Mortsel lopen Berchem binnen op spoor 8 meestal ...

spoor 2 zeer vreemd want als ik me niet vergis loopt dat spoor richting lijn 12 richting Antwerpen Oost ... en kan je niet meer naar Centraal dacht ik ...
byter
Berichten: 158
Lid geworden op: 31 jul 2013, 20:53

Re: Berchem spoor 2

Bericht door byter »

De S33 kan ook niet op spoor II komen want dat is de L59. Zeer vreemd want normaal laat het systeem die versporing ook niet toe.
Gebruikersavatar
Merijn
Berichten: 480
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:40
Locatie: Haacht

Re: Berchem spoor 2

Bericht door Merijn »

Een beetje off topic, maar ik hoorde gisteren in Brussel Centraal ook een vreemde oproep.

De trein naar Amsterdam zou blijkbaar uit Brussel-Noord vertrekken ipv uit Brussel-Zuid. Als voorstel was er een trein naar Brussel-Noord die op het ogenblik van de Nederlandstalige oproep net niet de deuren aan het sluiten was. Tijdens de oproep in het Frans waren de deuren reeds gesloten. En tijdens de oproepen in het Duits en Engels was de voorgestelde trein al lang weg...
Wouterh12
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 dec 2014, 22:23

Re: Berchem spoor 2

Bericht door Wouterh12 »

ik merk ook dat, dit weekend tenminste, de S-trein naar Essen/Roosendaal niet via Antwerpen-Centraal rijdt. Zonder boe of ba in de routeplanner over werken of zoiets. Is dat veranderd in de nieuwe dienstregeling? Zo ja, waarom niet meer stoppen in Centraal?
trainlovertje
Berichten: 2349
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Berchem spoor 2

Bericht door trainlovertje »

Vanaf het tweede weekend februari rijden ze weer via de tunnel. Bericht over werken heb ik ook niet meteen gevonden (iemand van die dienst die met verlof is tijdens de kerstvakantie?). Vreemd is dat de treinen naar Nederland niet omgeleid zijn. Is een reistijd van 6 minuten tussen Berchem en Luchtbal trouwens realistisch?
dentheo
Berichten: 8173
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Berchem spoor 2

Bericht door dentheo »

trainlovertje schreef: 05 jan 2024, 20:48 Vanaf het tweede weekend februari rijden ze weer via de tunnel. Bericht over werken heb ik ook niet meteen gevonden (iemand van die dienst die met verlof is tijdens de kerstvakantie?). Vreemd is dat de treinen naar Nederland niet omgeleid zijn. Is een reistijd van 6 minuten tussen Berchem en Luchtbal trouwens realistisch?
Zit daar nog het stuk van 20kmh in aan Schijnpoort ? Dan vrees ik ervoor.
Theo
Groeten vanop de Heide
Hobbes
Berichten: 747
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:08
Locatie: Hemiksem

Re: Berchem spoor 2

Bericht door Hobbes »

Dit weekeinde is niveau -1 in Antwerpen-Centraal buiten dienst wegens werken, vandaar het "bochten" van de S32 Puurs-Roosendaal en vice versa.

De 20km/h aan FNZG is al lang weg, we rijden vlotjes 90km/h (80km/h thv FNDM) op dat stuk.
dentheo
Berichten: 8173
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Berchem spoor 2

Bericht door dentheo »

Worden treinen van -1 naar -2 geleid om te keren ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Plaats reactie