Dienstregeling 5 februari

Alles over reizigerstreinen in België.
Klassiekje
Berichten: 552
Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52

Re: Dienstregeling 5 februari

Bericht door Klassiekje »

Theoretisch kan een Bdx wel natuurlijk, maar bij problemen of in de herfst zit je met een hele hoop technische en praktische elementen die het heel moeilijk maken.
260689
Berichten: 3327
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Dienstregeling 5 februari

Bericht door 260689 »

Als ze de M7BDX kant kust zetten en een T18 kant binnenland? Maar dan heb je 2 tractievoertuigen achter elkaar, kans op verbuffering?
Klassiekje
Berichten: 552
Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52

Re: Dienstregeling 5 februari

Bericht door Klassiekje »

260689 schreef: 08 feb 2024, 20:19 Als ze de M7BDX kant kust zetten en een T18 kant binnenland? Maar dan heb je 2 tractievoertuigen achter elkaar, kans op verbuffering?
Ja inderdaad, opduwen tegen een HLE in dienst mag niet.
desirootje
Berichten: 654
Lid geworden op: 26 aug 2021, 12:47
Locatie: Denderleeuw

Re: Dienstregeling 5 februari

Bericht door desirootje »

Het kan toch niet dat dit de bedoeling is voor de inzet op de HSL? Is er geen lang termijn plan, desnoods 3x4 M7? Die I11'en ziet IC01 niet meer terug, die zijn nodig op de S41, en daarna de voorgestelde IC Aachen-Zaventem-Brussel en Brussel-Luxemburg en daarna Brussel-Rotterdam. We kunnen toch niet beide IC's voor jaren aan een stuk laten rondrijden met 2 locs, net nadat we nieuw materieel hebben gekregen die op alle andere vlakken aan de eisen van de HSL voldoet?
desirootje
Berichten: 654
Lid geworden op: 26 aug 2021, 12:47
Locatie: Denderleeuw

Re: Dienstregeling 5 februari

Bericht door desirootje »

desirootje schreef: 08 feb 2024, 20:42 Het kan toch niet dat dit de bedoeling is voor de inzet op de HSL? Is er geen lang termijn plan, desnoods 3x4 M7? Die I11'en ziet IC01 niet meer terug, die zijn nodig op de S41, en daarna de voorgestelde IC Aachen-Zaventem-Brussel en Brussel-Luxemburg en daarna Brussel-Rotterdam. We kunnen toch niet beide IC's voor jaren aan een stuk laten rondrijden met 2 locs, net nadat we nieuw materieel hebben gekregen die op alle andere vlakken aan de eisen van de HSL voldoet?
Kan men mss een paar M7 Bdx'en bestellen zonder GF koppeling? Mss de koppeling die de I11 nu heeft, beide zijn van Alstom dus ze zouden het nog in elkaar moeten kunnen steken denk ik?
jan_olieslagers
Berichten: 3520
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Dienstregeling 5 februari

Bericht door jan_olieslagers »

Kan men mss een paar M7 Bdx'en bestellen zonder GF koppeling?
Hm, nieuwe aanbesteding, nieuwe goedkeuring, dat kost allemaal veel geld en ook flink wat tijd. Is het sop de kool waard voor "enkele"? Standaardisering lijkt mij de betere keuze. We staan niet bij de kruidenier, tenslotte.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Terminus
Berichten: 1126
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: Dienstregeling 5 februari

Bericht door Terminus »

260689 schreef: 08 feb 2024, 19:51
Dit komt uit een intern document van instructie.
Ik weet dat dit een forum is, en het de bedoeling is om informatie uit te wisselen, maar ik weet niet of een werkgever zoiets graag leest ;)
(interne documenten blijven best intern)
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Dienstregeling 5 februari

Bericht door Steven »

Terminus schreef: 09 feb 2024, 16:55
260689 schreef: 08 feb 2024, 19:51
Dit komt uit een intern document van instructie.
Ik weet dat dit een forum is, en het de bedoeling is om informatie uit te wisselen, maar ik weet niet of een werkgever zoiets graag leest ;)
(interne documenten blijven best intern)
Die lijst van toegelaten materieel, de kans is groot dat die hoe dan ook ergens publiek staat, misschien zelfs op de website van Infrabel.
Zijn lijst is trouwens niet volledig want op L4 mag de i11 ook doodgewoon komen (wat ze ook gaan doen eind dit jaar). Idem trouwens voor M6 rijtuigen die op zowel L2 als L4 mogen komen (te verstaan de 200 km/u versie).
trainlovertje
Berichten: 2349
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Dienstregeling 5 februari

Bericht door trainlovertje »

jan_olieslagers schreef: 09 feb 2024, 16:21
Kan men mss een paar M7 Bdx'en bestellen zonder GF koppeling?
Hm, nieuwe aanbesteding, nieuwe goedkeuring, dat kost allemaal veel geld en ook flink wat tijd. Is het sop de kool waard voor "enkele"? Standaardisering lijkt mij de betere keuze. We staan niet bij de kruidenier, tenslotte.
Er werd bedoeld enkele van de bestelde M7's afnemen met een gewone schroefkoppeling, veronderstel ik. Dat vergt geen nieuwe aanbesteding en brengt ook geen bijkomende kosten.
Gebruikersavatar
Natje049
Berichten: 86
Lid geworden op: 10 apr 2020, 17:53
Contacteer:

Re: Dienstregeling 5 februari

Bericht door Natje049 »

Steven schreef: 09 feb 2024, 17:31
Terminus schreef: 09 feb 2024, 16:55
260689 schreef: 08 feb 2024, 19:51
Dit komt uit een intern document van instructie.
Ik weet dat dit een forum is, en het de bedoeling is om informatie uit te wisselen, maar ik weet niet of een werkgever zoiets graag leest ;)
(interne documenten blijven best intern)
Die lijst van toegelaten materieel, de kans is groot dat die hoe dan ook ergens publiek staat, misschien zelfs op de website van Infrabel.
Zijn lijst is trouwens niet volledig want op L4 mag de i11 ook doodgewoon komen (wat ze ook gaan doen eind dit jaar). Idem trouwens voor M6 rijtuigen die op zowel L2 als L4 mogen komen (te verstaan de 200 km/u versie).
Ik vermoed dat die lijst stuurstanden betreft enkel. Hoe eht zit met i11 vanaf eind dit jaar weet ik niet of ze al met stuurstanden zullen rijden aangezien er nog geen met ATB zijn.
Mijn foto's zijn terug te vinden op Flickr. | Werkzaam bij de spoorwegen.
260689
Berichten: 3327
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Dienstregeling 5 februari

Bericht door 260689 »

Natje049 schreef: 09 feb 2024, 19:16
Steven schreef: 09 feb 2024, 17:31
Terminus schreef: 09 feb 2024, 16:55

Ik weet dat dit een forum is, en het de bedoeling is om informatie uit te wisselen, maar ik weet niet of een werkgever zoiets graag leest ;)
(interne documenten blijven best intern)
Die lijst van toegelaten materieel, de kans is groot dat die hoe dan ook ergens publiek staat, misschien zelfs op de website van Infrabel.
Zijn lijst is trouwens niet volledig want op L4 mag de i11 ook doodgewoon komen (wat ze ook gaan doen eind dit jaar). Idem trouwens voor M6 rijtuigen die op zowel L2 als L4 mogen komen (te verstaan de 200 km/u versie).
Ik vermoed dat die lijst stuurstanden betreft enkel. Hoe eht zit met i11 vanaf eind dit jaar weet ik niet of ze al met stuurstanden zullen rijden aangezien er nog geen met ATB zijn.
Ik bedoelde inderdaad enkel de stuurrijtuigen. Vandaar ook de BDX/BX/BMX achter het type rijtuig.
Lorre
Berichten: 57
Lid geworden op: 21 jul 2015, 01:21
Locatie: Hoeleden

Re: Dienstregeling 5 februari

Bericht door Lorre »

260689 schreef: 08 feb 2024, 19:51 Wat is allemaal toegelaten op L2:

T18/19
I11BDX
M7BDx
M7BMX

Wat is allemaal toegelaten op L4:

T18/19
M6BX
M7BDx
M7BMX



(AM08 is sinds 12/12/21 niet meer toegelaten)

Dit komt uit een intern document van instructie.
Eigenlijk mag op L2/L4 alles wat twee-spannig is, ETCS heeft en een werkende GSM-r.
Op L2 mag een konvooi ook niet langer zijn dan 400 m.
Dus bv een tweespannige MR96 mag gewoon L2 op. HLE13 mag ook L2 op...
Zo hebben ze het mij tijdens de opleiding van L2 uitgelegd.

Qua rijtuigen mogen alle rijtuigen behalve M4 en M5. Maar een M6-rijtuig dat 160 km/h mag, mag ook gewoon L2/L4 op.
260689
Berichten: 3327
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Dienstregeling 5 februari

Bericht door 260689 »

Lorre schreef: 09 feb 2024, 21:03
260689 schreef: 08 feb 2024, 19:51 Wat is allemaal toegelaten op L2:

T18/19
I11BDX
M7BDx
M7BMX

Wat is allemaal toegelaten op L4:

T18/19
M6BX
M7BDx
M7BMX



(AM08 is sinds 12/12/21 niet meer toegelaten)

Dit komt uit een intern document van instructie.
Eigenlijk mag op L2/L4 alles wat twee-spannig is, ETCS heeft en een werkende GSM-r.
Op L2 mag een konvooi ook niet langer zijn dan 400 m.
Dus bv een tweespannige MR96 mag gewoon L2 op. HLE13 mag ook L2 op...
Zo hebben ze het mij tijdens de opleiding van L2 uitgelegd.

Qua rijtuigen mogen alle rijtuigen behalve M4 en M5. Maar een M6-rijtuig dat 160 km/h mag, mag ook gewoon L2/L4 op.
T13 mag niet meer op L2. AM96 ook niet.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Dienstregeling 5 februari

Bericht door Steven »

Natje049 schreef: 09 feb 2024, 19:16
Steven schreef: 09 feb 2024, 17:31
Terminus schreef: 09 feb 2024, 16:55

Ik weet dat dit een forum is, en het de bedoeling is om informatie uit te wisselen, maar ik weet niet of een werkgever zoiets graag leest ;)
(interne documenten blijven best intern)
Die lijst van toegelaten materieel, de kans is groot dat die hoe dan ook ergens publiek staat, misschien zelfs op de website van Infrabel.
Zijn lijst is trouwens niet volledig want op L4 mag de i11 ook doodgewoon komen (wat ze ook gaan doen eind dit jaar). Idem trouwens voor M6 rijtuigen die op zowel L2 als L4 mogen komen (te verstaan de 200 km/u versie).
Ik vermoed dat die lijst stuurstanden betreft enkel. Hoe eht zit met i11 vanaf eind dit jaar weet ik niet of ze al met stuurstanden zullen rijden aangezien er nog geen met ATB zijn.
Dat van die ATB is niet dringend. Ze zijn niet gemaakt om met de HLE28 samen te werken. Als dat in orde is tegen dat de HLE17 gaat rijden is het ok. In het begin blijven dus 2xHLE28 actief tussen Brussel en Rotterdam.
260689
Berichten: 3327
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Dienstregeling 5 februari

Bericht door 260689 »

Steven schreef: 10 feb 2024, 01:03
Natje049 schreef: 09 feb 2024, 19:16
Steven schreef: 09 feb 2024, 17:31

Die lijst van toegelaten materieel, de kans is groot dat die hoe dan ook ergens publiek staat, misschien zelfs op de website van Infrabel.
Zijn lijst is trouwens niet volledig want op L4 mag de i11 ook doodgewoon komen (wat ze ook gaan doen eind dit jaar). Idem trouwens voor M6 rijtuigen die op zowel L2 als L4 mogen komen (te verstaan de 200 km/u versie).
Ik vermoed dat die lijst stuurstanden betreft enkel. Hoe eht zit met i11 vanaf eind dit jaar weet ik niet of ze al met stuurstanden zullen rijden aangezien er nog geen met ATB zijn.
Dat van die ATB is niet dringend. Ze zijn niet gemaakt om met de HLE28 samen te werken. Als dat in orde is tegen dat de HLE17 gaat rijden is het ok. In het begin blijven dus 2xHLE28 actief tussen Brussel en Rotterdam.
Zal dat met de in combinatie zijn met de NS traxxen?
Plaats reactie