beoordeling reizigersmaterieel

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5287
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: beoordeling reizigersmaterieel

Bericht door overweg13 »

En hiermee is alles gezegd en geschreven. Van harte proficiat...
Met vriendelijke groet

overweg13
Wouterh12
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 dec 2014, 22:23

Re: beoordeling reizigersmaterieel

Bericht door Wouterh12 »

overweg13 schreef: 25 apr 2024, 22:05 En hiermee is alles gezegd en geschreven. Van harte proficiat...
Het gaat maar over een artikel, man.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5287
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: beoordeling reizigersmaterieel

Bericht door overweg13 »

Het gaat ook maar over een desiro, jongen.
Met vriendelijke groet

overweg13
groentje
Berichten: 7286
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: beoordeling reizigersmaterieel

Bericht door groentje »

overweg13 schreef: 25 apr 2024, 21:32 Heb je het artikel gelezen?
het artikel zit achter een betaalmuur, en eerlijk, ik heb geen zin om nog een 4de abonnement te moeten betalen... Ik ga dus ook uit van de citaten die hier zijn verschenen, en eerlijk, ik heb het toch ook erg moeilijk met de beoordelingen en de commentaar. Hoezeer ik de Desiro ongeschikt vind voor IC-verbindingen, ik ben nog steeds erg tevreden met hun inzet op de typische S-verbindingen waarvoor ze bedoeld zijn. Goede acceleratie, goede toegankelijkheid met brede deuren, ook voor fietsen, veel zitplaatsen, airco, goede informatievoorziening... Waar het dan verder nog over gaat is de gezelligheid, en ja, het rode fluweel in de klassiekjes was mooi, maar verder?
Wouterh12
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 dec 2014, 22:23

Re: beoordeling reizigersmaterieel

Bericht door Wouterh12 »

overweg13 schreef: 25 apr 2024, 22:18 Het gaat ook maar over een desiro, jongen.
Soms zijn mensen het niet eens, argumenten werken hoe dan ook beter dan neerbuigende opmerkingen.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5287
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: beoordeling reizigersmaterieel

Bericht door overweg13 »

Ik kan me daar trouwens grotendeels akkoord mee verklaren. Ik weet ook wel dat de desiro een bepaalde functie heeft (die de tweeledige stellen vele decennia lang hadden) en dat ik tegenwoordig niet echt zou uitkijken naar een lange rit in een tweetje (net zomin als in een desiro, trouwens). Maar voor velen is (was) de trein ook een stukje romantiek en dat is waar het artikel over ging (en waar trainworld over gaat). Maar ja, dit zijn geen romantische tijden meer, vandaar dat het zo verdomd goed gaat met onze samenleving....
Met vriendelijke groet

overweg13
groentje
Berichten: 7286
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: beoordeling reizigersmaterieel

Bericht door groentje »

En daar ben ik het ook wel mee eens, dat die 'nieuwe zakelijkheid' zijn grenzen heeft bereikt, al vind ik dat ze daar in de M7 alvast meer moeite voor hebben gedaan, dus ik merk toch een (voorzichtige) kentering. Misschien ben ik te optimistisch...
Plaats reactie