Aanpassingen door werken Jette

Alles over reizigerstreinen in België.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
trainfan03
Berichten: 296
Lid geworden op: 05 aug 2022, 22:55

Aanpassingen door werken Jette

Bericht door trainfan03 »

Alle info: https://www.belgiantrain.be/nl/news/wor ... ?journey=0

Het zijn werken van iets te grote omvang, vandaar dat ik een aparte thread wou openen.
Deze werken vallen samen met grootschalige werken op L50 (Brussel-Gent)

Aanpassingen in de week:
  • IC-26 Sint-Niklaas - Dendermonde - Brussel - Kortrijk krijgt een aangepast traject, ik vermoed via Mechelen, want de stop te Jette valt weg en de reistijd Dendermonde - Brussel-Zuid bedraagt ongeveer een uur
  • De S34-treinen Antwerpen - Sint-Niklaas - Lokeren zullen elk uur doorrijden tot Dendermonde, bijgevolg verliezen Belsele en Sinaai hun halfuurdienst, en zal je na 21:38 niet meer van Dendermonde naar Lokeren kunnen pendelen.
  • De S3-treinen zullen enkel tussen Brussel-Noord en Zottegem pendelen
  • De S4-treinen Aalst - Brussel-Schuman - Mechelen rijden om en stoppen enkel in Aalst, Erembodegem, Denderleeuw, Liedekerke en Brussel-Zuid
  • De S10-treinen Brussel-Zuid - Aalst rijden enkel tussen Ternat en Aalst
  • De S10-treinen Dendermonde - Brussel-Zuid rijden enkel tussen Dendermonde en Opwijk
Dit van 22 juni tot 7 juli...
mervyn
Berichten: 61
Lid geworden op: 15 nov 2010, 18:58

Re: Aanpassingen door werken Jette

Bericht door mervyn »

2 weken geen enkele trein langs Jette dus.
Gelukkig dat mijn werkgever flexibel is en ik waarschijnlijk hele tijd van thuis mag werken.

Maar ik kan mij wel inbeelden dat andere mensen hierdoor in problemen komen.
Er gaat een vervangende busdienst zijn maar ik twijfel of de capaciteit daarvan voldoende zal zijn....
Gebruikersavatar
trainfan03
Berichten: 296
Lid geworden op: 05 aug 2022, 22:55

Re: Aanpassingen door werken Jette

Bericht door trainfan03 »

Inderdaad en tegelijk de volledige "snelle" lijn tussen Brussel en Gent ook toe, maar daar zijn de details nog niet van bekend gemaakt, want daar zal ook het een en ander veranderen, dus omrijden via Gent zal ook moeilijker worden.
ovspotter_be
Berichten: 772
Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
Locatie: Vilvoorde

Re: Aanpassingen door werken Jette

Bericht door ovspotter_be »

Hierdoor is er tijdens deze werken ook geen bediening van Hofstade, tenzij men hier nog ergens een trein omleid.
Laatst gewijzigd door ovspotter_be op 24 mei 2024, 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
ovspotter_be
Berichten: 772
Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
Locatie: Vilvoorde

Re: Aanpassingen door werken Jette

Bericht door ovspotter_be »

trainfan03 schreef: 23 mei 2024, 23:36
  • IC-26 Sint-Niklaas - Dendermonde - Brussel - Kortrijk krijgt een aangepast traject, ik vermoed via Mechelen, want de stop te Jette valt weg en de reistijd Dendermonde - Brussel-Zuid bedraagt ongeveer een uur
Inderdaad omgeleid via L27, L27B en L53, rijdt via Hofstade en Muizen en dus geen frontkering in Mechelen.
  • De S4-treinen Aalst - Brussel-Schuman - Mechelen rijden om en stoppen enkel in Aalst, Erembodegem, Denderleeuw, Liedekerke en Brussel-Zuid
Hier staat er momenteel gedurende deze 2 weken geen bediening van Hofstade gepland, behalve met de eerste/laatste S4 die slechts Brussel-Luxemburg <> Mechelen doet.
Ik vermoed dat er hier wel nog iets (misschien S7) zal omgeleid worden of extra trein tussen Brussel-Luxemburg en Mechelen in het rijpad van S4.
Malista
Berichten: 82
Lid geworden op: 03 jun 2022, 16:22

Re: Aanpassingen door werken Jette

Bericht door Malista »

Vallen deze werken samen met het op dubbelspoor brengen van lijn 161/1?
Plaats reactie