De langst levende klassiekjes

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22506
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door Steven »

Vandaag te Jette het volgende gezien. Een HLE18 met een 4 tal klassiekjes aan de haak. Vermoedelijk op weg naar de sloper. Onder meer nr 707 gezien. De rest ging iets te snel.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5315
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door Steve »

Na-aper... :P
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5266
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door overweg13 »

Het is mosterd na de maaltijd, ik weet het: http://www.wallorail.be/index.php/sp/23 ... schaerbeek .
Met vriendelijke groet

overweg13
LHOON
Berichten: 619
Lid geworden op: 30 dec 2008, 21:30
Locatie: FM

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door LHOON »

Waren die klassiekjes dan al niet meer in staat om zelf te rijden?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22506
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door Steven »

Als ze geen geldige papieren meer hebben dan mogen ze niet meer op eigen kracht rijden.
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2062
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door Dieselfreak »

Steven schreef:Een HLE18 met een 4 tal klassiekjes aan de haak. Vermoedelijk op weg naar de sloper. Onder meer nr 707 gezien. De rest ging iets te snel.
707? Hoe kan dat? Volgens BFOTO werd dit stel in 2007 omgebouwd naar cityrail 978?!
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22506
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door Steven »

ik ben niet 100% zeker, het ging ook zo snel. Maar voor mij was het toch dat nummer of er heeft iemand met andere verf geprutst :mrgreen:
Marcad
Berichten: 521
Lid geworden op: 03 feb 2009, 10:40

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door Marcad »

Steven schreef:Vandaag te Jette het volgende gezien. Een HLE18 met een 4 tal klassiekjes aan de haak. Vermoedelijk op weg naar de sloper. Onder meer nr 707 gezien. De rest ging iets te snel.
hallo

Vandaag 9/6 rond 12u te Namen ook zo een trein gezien.
HLE 27/21 + 5 klassiekjes... met als laatste de 702... (de andere niet gezien).

Gr
M
bram2727
Berichten: 261
Lid geworden op: 07 sep 2014, 21:17

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door bram2727 »

worden de city rails der ook uit gehaaldt?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22506
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door Steven »

Ze zullen waarschijnlijk als laatste van de klassiekjes sneuvelen maar een lang leven zullen ze niet hebben. Aangezien het niet voorzien is om ze etcs te geven.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door Shrek »

Steven schreef:Ze zullen waarschijnlijk als laatste van de klassiekjes sneuvelen maar een lang leven zullen ze niet hebben. Aangezien het niet voorzien is om ze etcs te geven.
ETCS wordt pas vanaf 2025 verplicht, ze zullen er wel al veel eerder uitgaan.
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door nahoj »

Er blijven er vandaag 115 in dienst. Dat wordt in de loop van dit en de volgende jaren verder (stevig) afgebouwd. De laatste zullen wellicht de stellen voor Aachen zijn (JH-stellen), die wellicht nog tot ca. 2020 blijven bollen.
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door nahoj »

Steven schreef:Als ze geen geldige papieren meer hebben dan mogen ze niet meer op eigen kracht rijden.
Heeft niets met papieren te maken. Die papieren hebben ze tot de poort van de sloper.
Dat heeft eerder te maken met de reden waarom net dìe stellen aan de kant gezet zijn (bv. een duur of complex defect), of omdat er vitale onderdelen gerecupereerd zijn, etc.
Trein30
Berichten: 1398
Lid geworden op: 25 jun 2013, 11:29
Locatie: FCV

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door Trein30 »

nahoj schreef:Dat heeft eerder te maken met de reden waarom net dìe stellen aan de kant gezet zijn (bv. een duur of complex defect), of omdat er vitale onderdelen gerecupereerd zijn, etc.
Onlangs zag ik zo bijvoorbeeld te Mechelen CW de 755 & 781 buiten staan, waarvan de koplampen verwijderd (gerecupereerd) waren - en dan wordt het ietswat moeilijker om ermee te rijden... :wink:
AfbeeldingAfbeelding
The_Knitter
Berichten: 587
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door The_Knitter »

Goedenavond! Ik heb een vraag over de motorstellen in de weekenddiensten. Aanstaande zaterdag - of de week erop - wil ik naar België voor een rondje met de trein, en dan is het hoofddoel eigenlijk wel de grijze motorstellen ook even mee te pakken.
Aannemelijk zullen de weekenddiensten tegenwoordig ook erg beperkt zijn dan eerder dit jaar, vanwege de grote hoeveelheid Desiro's.
Zelf weet (verwacht) ik ze nog steeds op Luik-Marloie, Luik-Namen (zelf op de foto gezet gister, andere omloop was een Desiro), Luik-Aken, en verder heb ik eerlijk gezegd op dit moment niet echt een idee.
Alvast bedankt voor de hulp!
Plaats reactie