De langst levende klassiekjes

Alles over reizigerstreinen in België.
Eric0641
Berichten: 313
Lid geworden op: 21 jul 2015, 11:07

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door Eric0641 »

De stellen te Ruisbroek (Rode Klassieken) staan achter de WP Schaarbeek, opgebroken zodat hij getrokken kon worden (half-heel-half)
Laatst gewijzigd door Eric0641 op 27 apr 2016, 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
b-loc
Berichten: 1233
Lid geworden op: 17 feb 2008, 12:09
Contacteer:

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door b-loc »

Gisteren reed P-trein 7902 Kortrijk-Schaarbeek met 5 new-look klassiekjes. In de loop van de voormiddag reden ze terug richting Kortrijk
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2064
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door Dieselfreak »

Zonet op het één-journaal, tijdens het item over het vertrek van Jo Cornu, was nog een rood klassiekje te zien.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
trainlovertje
Berichten: 2343
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door trainlovertje »

Dieselfreak schreef:Zonet op het één-journaal, tijdens het item over het vertrek van Jo Cornu, was nog een rood klassiekje te zien.
Dat zijn beelden uit de oude doos, die opname heb ik volgens mij al tientallen keren gezien :wink:
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2064
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door Dieselfreak »

Van welk jaar zijn ze?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
trainlovertje
Berichten: 2343
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door trainlovertje »

Dieselfreak schreef:Van welk jaar zijn ze?
Dat weet ik helaas niet, maar ik herken die beelden nu net telkens weer aan dat rode klassiekje.
Davy
Berichten: 644
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door Davy »

Een tijd geleden zag ik dit Cityrailtje:Afbeelding Schijnbaar rijdt deze nog steeds zo rond (gisteren in Aalst door iemand gespot). Zou dit toch een of ander kunstproject ofzo zijn?
Eric0641
Berichten: 313
Lid geworden op: 21 jul 2015, 11:07

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door Eric0641 »

Davy schreef:Een tijd geleden zag ik dit Cityrailtje:Afbeelding Schijnbaar rijdt deze nog steeds zo rond (gisteren in Aalst door iemand gespot). Zou dit toch een of ander kunstproject ofzo zijn?
zal wel een graffiti actie zijn maar vanmij mag hij blijven. van 28 augustus tot 17 maart reed hij zowiezo
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Davy
Berichten: 644
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door Davy »

Van mij mag deze zeker ook blijven! Klassiekjes blijven het mooiste in de rode livrei.
Eric0641
Berichten: 313
Lid geworden op: 21 jul 2015, 11:07

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door Eric0641 »

hebben jullie in Belgie niet zoiets als een railpocket? zodat je kan zien welk materieel er is ingepland inc nummer? in Nederland hebben we daar ook een aantal apps voor
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Glodenox
Berichten: 558
Lid geworden op: 16 sep 2007, 00:33
Locatie: Zemst
Contacteer:

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door Glodenox »

In België wordt dat beter geheim gehouden dan de staatsgeheimen. Niet dus.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5317
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door Steve »

Er is wel zoiets als http://www.beluxtrains.net/indexnl.php, weliswaar niet perfect (temeer omdat het af en toe verandert) maar toch behoorlijk betrouwbaar.

Ik bedoel dan wel het "type" materieel, dus niet welk specifiek treinstel / welke precieze loc er op deze of gene dienst rijdt.
Davy
Berichten: 644
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door Davy »

Ik hoop dat die data ooit beschikbaar komt zoals in Nederland. Ik maak er dankbaar gebruik van!

App Rijdendetreinen, met materieelinzet Afbeelding Live positie van treinen (alleen NS) Afbeelding Zoom je in zie je de stelnummers. 4*** zijn Koplopers, 17** een 1700-loc. Afbeelding
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door Meesterpeter »

Davy schreef:Van mij mag deze zeker ook blijven! Klassiekjes blijven het mooiste in de rode livrei.
Dit opvallende stel stond op donderdag 28 april 2016 op het emplacement van Gent St Pieters, met de rode kant richting station.
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Eric0641
Berichten: 313
Lid geworden op: 21 jul 2015, 11:07

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door Eric0641 »

Meesterpeter schreef:
Davy schreef:Van mij mag deze zeker ook blijven! Klassiekjes blijven het mooiste in de rode livrei.
Dit opvallende stel stond op donderdag 28 april 2016 op het emplacement van Gent St Pieters, met de rode kant richting station.
stiekem hoop ik dat hij zondag te luik staat is wat dichterbij voor mij hahahah
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Plaats reactie