De langst levende klassiekjes

Alles over reizigerstreinen in België.
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door nahoj »

Korte-termijn-onderhoud loopt gewoon door.
Grote herstellingen worden echter niet meer uitgevoerd.
HijDieHetWeet

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door HijDieHetWeet »

einde 155 en 257.
nmbs820

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door nmbs820 »

Inderdaad, stonden vandaag aan elkaar gekoppeld aan de 196 in de goederenbundel te Oostende. :(
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door nahoj »

Vanavond een kaarsje branden voor 164, 184 en 225.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5316
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door Steve »

nahoj schreef:Vanavond een kaarsje branden voor 164, 184 en 225.
In de zin "het zal erom spannen", of is het over en uit?
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door Stijn91 »

Ze beginnen er nu wel met een serieus tempo uit dienst te gaan. Ik ga me nog moeten haasten om er nog is een paar gekoppelde op foto te zetten.
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door nahoj »

Steve schreef:
nahoj schreef:Vanavond een kaarsje branden voor 164, 184 en 225.
In de zin "het zal erom spannen", of is het over en uit?
Over en uit.
Waarmee er nu overigens precies evenveel MR08 in dienst zijn als rode klassiekjes.
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2062
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door Dieselfreak »

Ik ga dit jaar nog enkele keren naar Aken, op die verbinding ben je (nu nog) verzekerd van een rood klassiekje. Nog heel even, en de fluwelen banken van de eerste klasse zijn enkel nog in het museum te vinden.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door Retard »

nahoj schreef:Vanavond een kaarsje branden voor 164, 184 en 225.

God leeft!?

Vandaag zag ik de 184 staan in de bundel van Oostende, met zijn stroomafnemer tegen de draad! :D
Hoe kan dit en zal hij nog ingezet worden?
De 225 stond wel niet tegen de draad.
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door nahoj »

Retard schreef:
nahoj schreef:Vanavond een kaarsje branden voor 164, 184 en 225.

God leeft!?

Vandaag zag ik de 184 staan in de bundel van Oostende, met zijn stroomafnemer tegen de draad! :D
Hoe kan dit en zal hij nog ingezet worden?
De 225 stond wel niet tegen de draad.
184 was nog rijvaardig. Hij heeft wellicht zichzelf naar zijn parkeerplaats overgebracht.
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door Retard »

Wat mankeerde er dan aan? De verlichting?
Ik heb in september nog in de donker gezeten in dat stel, maar achteraf was dit te repareren.

God leeft dus niet. Had beter toch echt een kaars aangestoken :?
jens123
Berichten: 224
Lid geworden op: 29 okt 2009, 19:26

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door jens123 »

Gisteren op de baan geweest met klassiekjes 226 en 228, echter bij het verzekeren van de 2284 werd de trein afgeschaft in Denderleeuw (en ook de vervolgrit 2065) omdat de bestuurder geen leven meer kreeg in de 228 (iets van een defecte compressor)
BlubBlub
Berichten: 233
Lid geworden op: 06 dec 2011, 14:55
Locatie: Negenendertigzeventig
Contacteer:

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door BlubBlub »

Vandaag meegereden tussen Lichtervelde en Brugge met 187 (er hing vooraan nog een gemoderniseerde versie).

Nog eens de binnekant (om het contrast te tonen met de Desiro) Afbeelding
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door Retard »

jens123 schreef:Gisteren op de baan geweest met klassiekjes 226 en 228, echter bij het verzekeren van de 2284 werd de trein afgeschaft in Denderleeuw (en ook de vervolgrit 2065) omdat de bestuurder geen leven meer kreeg in de 228 (iets van een defecte compressor)
Iets wat ik mij al een tijdje afvraag: De compressor, is dat hetzelfde als de droger van de luchtdrukleiding?
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door nahoj »

Retard schreef:
jens123 schreef:Gisteren op de baan geweest met klassiekjes 226 en 228, echter bij het verzekeren van de 2284 werd de trein afgeschaft in Denderleeuw (en ook de vervolgrit 2065) omdat de bestuurder geen leven meer kreeg in de 228 (iets van een defecte compressor)
Iets wat ik mij al een tijdje afvraag: De compressor, is dat hetzelfde als de droger van de luchtdrukleiding?
De compressor maakt samengeperste lucht (ca. 9 bar op een trein). De luchtdroger zit er onmiddellijk achter, en ontrekt zo veel mogelijk vocht uit de pas samengeperste lucht, om te vermijden dat er water in de luchtleidingen komt. Het oplossend vermogen van water in lucht neemt namelijk af met het samenpersen (en terug afkoelen, want de lucht wordt ook warm in de compressor zelf).
Het zijn dus twee verschillende toestellen, die echter altijd in elkaars buurt zitten.
Plaats reactie