De langst levende klassiekjes

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2066
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door Dieselfreak »

Van Luik naar Sy: 13:14 - 13:55
Van Sy naar Luik: 15:04 - 15:46
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Eric0641
Berichten: 313
Lid geworden op: 21 jul 2015, 11:07

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door Eric0641 »

de 204 is er nog in Aubange samen met HLE20'ers en één HLE13 in athus stond niks meer tevens waren er ook nog een aantal AM Klassiek 600/700'ers aanwezig hun lot af te wachten foto's komen eraan.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2066
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door Dieselfreak »

Hij is er dan wel nog, maar in welke staat? De laatste foto's zijn alweer een behoorlijke tijd geleden, en toen was hij al erg afgeleefd. Je kunt wellicht aannemen dat de huidige staat niet zo veel van "gesloopt" verschilt. Met daar jaren verwaarloosd te staan, raakt het stel vanzelf langzaam verschroot.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Eric0641
Berichten: 313
Lid geworden op: 21 jul 2015, 11:07

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door Eric0641 »

Dieselfreak schreef:Hij is er dan wel nog, maar in welke staat? De laatste foto's zijn alweer een behoorlijke tijd geleden, en toen was hij al erg afgeleefd. Je kunt wellicht aannemen dat de huidige staat niet zo veel van "gesloopt" verschilt. Met daar jaren verwaarloosd te staan, raakt het stel vanzelf langzaam verschroot.
Zetels zijn er al zowat half uit maar zouden eventueel wel gekocht kunnen worden zetels hebben ze er netjes uitgehaald. Het lijkt erop dat ze begonnen zijn maar het nooit hebben afgemaakt.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Eric0641
Berichten: 313
Lid geworden op: 21 jul 2015, 11:07

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door Eric0641 »

De 600/700 zijn er bijna allemaal uit in Mechelen bij de CW staan ze afwachtend op de opkoper/sloper in Luik rijden ze nog en nog in de buurt van Marchienne au Pont.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Marcad
Berichten: 522
Lid geworden op: 03 feb 2009, 10:40

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door Marcad »

Eric0641 schreef:De 600/700 zijn er bijna allemaal uit in Mechelen bij de CW staan ze afwachtend op de opkoper/sloper in Luik rijden ze nog en nog in de buurt van Marchienne au Pont.
Vandaag in dienst te Namen:
622 624 639 647 650 662 735 773 962 973 974 976 995

Gr
M
Marcad
Berichten: 522
Lid geworden op: 03 feb 2009, 10:40

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door Marcad »

Vandaag in dienst te Namen:
621 623 627 638 647 650 662 664 697 706 739 769 962 980

Gr
M
wva
Berichten: 313
Lid geworden op: 09 mar 2008, 21:45

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door wva »

Gisteren stonden er in Leuven een vijftal afgesteld in de bundel. Nummers kon ik niet zien omdat er te veel Infrabel wagons voor stonden. :-)
Eric0641
Berichten: 313
Lid geworden op: 21 jul 2015, 11:07

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door Eric0641 »

Tja de Desiro Tsunami is al aangekomen dus lang plezier zullen we niet meer van de klassieks hebben. Maar Spa-Aachen zal nog even blijven met klassiek ivm toelating in Duitsland de anti chopper modellen zijn de enigste toegelaten.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Davy
Berichten: 645
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door Davy »

Ik vind het best nog meevallen, al bij al rijden er nog redelijk wat klassiekjes rond, regio Mons en Tournai bijvoorbeeld zijn ze nog heer en meester. Kunnen ze al die klassiekjes dan al missen?
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door Asterix »

trainlovertje schreef:
overweg13 schreef:Die zouden ze nog veel beter hangen in de buurten waar het nog gebruikte materieel gestald wordt.
Tuurlijk, best zouden die overal hangen. Maar de pakkans bij deze stellen lijkt mij veel hoger. Dat uitzicht zet andere vandalen gewoon aan.
Het probleem is dat camera's weinig oplossen als je niet meteen kort op de bal kan spelen. Je hebt niets aan camera's waarop je na de feiten enkel donkergeklede individuen ziet rondlopen want daarmee identificeer je ze niet.
Eric0641 schreef:Heeft iemand enig idee wanneer de ruisbroek stellen naar aubange gaan? + eventuele dienstregeling van die trein???
mvg
Gaan die wel naar daar?
hanske77

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door hanske77 »

Ik probeer een warme oproep : zijn er mensen die zich zouden willen inzetten om de een laatste rode klassiek te redden? Onder de hoede van bv TSP of de NMBS zelf (waarom niet?) een stuk rijdbaar historisch patrimonium te realiseren?
Het moet toch mogelijk zijn?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door Shrek »

hanske77 schreef:Ik probeer een warme oproep : zijn er mensen die zich zouden willen inzetten om de een laatste rode klassiek te redden? Onder de hoede van bv TSP of de NMBS zelf (waarom niet?) een stuk rijdbaar historisch patrimonium te realiseren?
Het moet toch mogelijk zijn?
Waarom de NMBS zelf niet: ze hebben al niet genoeg geld om de kerntaken correct uit te voeren, dus is er zeker geen geld voor bijzaken als historisch patrimonium. Daarvoor zijn er verenigingen als het TSP.
Maar hadden die al geen klassiek stel bewaard?
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2066
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door Dieselfreak »

hanske77 schreef:zijn er mensen die zich zouden willen inzetten om de een laatste rode klassiek te redden? Onder de hoede van bv TSP of de NMBS zelf (waarom niet?) een stuk RIJDBAAR historisch patrimonium te realiseren?
Het moet toch mogelijk zijn?
Rijdbaar zal wel geen zin hebben, dat is hier al verschillende keren uitgelegd: het is niet toegestaan met afgedankt elektrisch materieel op het net van de NMBS te rijden.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Eric0641
Berichten: 313
Lid geworden op: 21 jul 2015, 11:07

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door Eric0641 »

Dieselfreak schreef:
hanske77 schreef:zijn er mensen die zich zouden willen inzetten om de een laatste rode klassiek te redden? Onder de hoede van bv TSP of de NMBS zelf (waarom niet?) een stuk RIJDBAAR historisch patrimonium te realiseren?
Het moet toch mogelijk zijn?
Rijdbaar zal wel geen zin hebben, dat is hier al verschillende keren uitgelegd: het is niet toegestaan met afgedankt elektrisch materieel op het net van de NMBS te rijden.
Waarom mag de NMBS met de HLE20 dan wel rijden?
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Plaats reactie