De langst levende klassiekjes

Alles over reizigerstreinen in België.
Paul
Berichten: 1288
Lid geworden op: 09 feb 2008, 22:57
Locatie: FNU
Contacteer:

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door Paul »

jan_olieslagers schreef: 11 jan 2024, 10:30Zou het niet eerder kunnen dat men niet voldoende I11/HLE17 bij elkaar gekrabt kreeg?
krabben, krabde, gekrabd :wink:
Als het jeukt moet je krabben, nietwaar?
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
Terminus
Berichten: 1126
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door Terminus »

ik zou eerder denken omdat HLE18 niet gemaakt is voor stoptreintjes?
groentje
Berichten: 7278
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door groentje »

Of ze dachten met de staking vervangtreinen in te leggen voor sommige ICE's? De voorbije dagen waren die voorzien via L37, we hadden niet meteen een idee waarom...
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5318
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door Steve »

Terminus schreef: 11 jan 2024, 14:00 ik zou eerder denken omdat HLE18 niet gemaakt is voor stoptreintjes?
Niet echt een groot verschil met heel wat andere P's of "pseudo"-IC's waar ze al jarenlang op ingezet worden, lijkt me.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door Steven »

Het is daar geen lijn 26 met alle 1500m een halte dus dat kan die loc wel rustig aan hoor.
260689
Berichten: 3327
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door 260689 »

Feit is ook dat die geen spanningswissel moet doen zoals bij Antwerpen - Noorderkempen.
Klassiekje
Berichten: 552
Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door Klassiekje »

De HLE18 is gewoon niet het meest betrouwbare materieel op dit moment, en dat op alle treinen hoor.
rvdborgt
Berichten: 4326
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door rvdborgt »

Klassiekje schreef: 11 jan 2024, 15:40 De HLE18 is gewoon niet het meest betrouwbare materieel op dit moment, en dat op alle treinen hoor.
Wat loopt er dan mis met die loc?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door Steven »

Klassiekje schreef: 11 jan 2024, 15:40 De HLE18 is gewoon niet het meest betrouwbare materieel op dit moment, en dat op alle treinen hoor.
Van waar kom je met die info?
260689
Berichten: 3327
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door 260689 »

Steven schreef: 11 jan 2024, 16:30
Klassiekje schreef: 11 jan 2024, 15:40 De HLE18 is gewoon niet het meest betrouwbare materieel op dit moment, en dat op alle treinen hoor.
Van waar kom je met die info?
Ik ben er zeker van dat de T18/19 samen met de klassiekjes nog het meest betrouwbare materiaal is die op ons spoorwegnet rijden.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door Steven »

Ik hoor nergens grootse klachten over de reeks 18 dus vandaar mijn vraag van waar die info komt. Collega’s hebben meer schrik bij het rijden van een HLE27 in combinatie met M5.
260689
Berichten: 3327
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door 260689 »

Steven schreef: 11 jan 2024, 19:40 Ik hoor nergens grootse klachten over de reeks 18 dus vandaar mijn vraag van waar die info komt. Collega’s hebben meer schrik bij het rijden van een HLE27 in combinatie met M5.
Tot voorkort waren ze blij als ze een T21 hadden. Maar deze is helaas van eigenaarswerkplaats veranderd. Deze is helaas van Melle naar Kinkempois overgebracht.
ov_wijzer
Berichten: 113
Lid geworden op: 07 mar 2016, 08:15

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door ov_wijzer »

Davy schreef: 10 jan 2024, 22:05 Is dit voor extra reserve of gaan ze de I11-stammetjes eruitgooien?
Ik durf het niet exact te zeggen, vandaag geen Klassiekjes op Aken, maar volgens Haltelink wel vanaf vanmiddag de 648+660 in de reeks 5100 tussen Visé en Waremme.
Klassiekje
Berichten: 552
Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door Klassiekje »

rvdborgt schreef: 11 jan 2024, 16:29
Klassiekje schreef: 11 jan 2024, 15:40 De HLE18 is gewoon niet het meest betrouwbare materieel op dit moment, en dat op alle treinen hoor.
Wat loopt er dan mis met die loc?
De laatste tijd staat bij mij persoonlijk de 18 met stip op 1 qua storingen en mankementen, en dat hoor ik ook van collega's.
Kan vlotjes concurreren met de 27, alleen is die 40 jaar oud en gaat die binnenkort buiten dienst.
Nu ja, anekdotisch bewijs, je hoeft het van mij niet aan te nemen hoor.
trainlovertje
Berichten: 2349
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door trainlovertje »

Klassiekje schreef: 12 jan 2024, 00:03
rvdborgt schreef: 11 jan 2024, 16:29
Klassiekje schreef: 11 jan 2024, 15:40 De HLE18 is gewoon niet het meest betrouwbare materieel op dit moment, en dat op alle treinen hoor.
Wat loopt er dan mis met die loc?
De laatste tijd staat bij mij persoonlijk de 18 met stip op 1 qua storingen en mankementen, en dat hoor ik ook van collega's.
Kan vlotjes concurreren met de 27, alleen is die 40 jaar oud en gaat die binnenkort buiten dienst.
Nu ja, anekdotisch bewijs, je hoeft het van mij niet aan te nemen hoor.
Wat voor storingen en mankementen zijn dat dan meestal? IT-gerelateerd of eerder mechanisch? Of nog wat anders?
Plaats reactie