Ok, het antwoord stond hier al op een vorige pagina.wrpint schreef:Normaliter zouden de "bordeaukes" tegen 2014 verdwijnen. Iemand enig idee welk materieel dan zal ingezet worden op de relatie IR-q (Luik-Aken), die tot op heden uitsluitend met niet-gemoderniseerde klassiekjes wordt verzekerd. Is er nog ander materieel gehomologeerd voor het grensbaanvak Aachen-Süd-Grenze - Aachen?
De langst levende klassiekjes
Re: De langst levende klassiekjes
Re: De langst levende klassiekjes
Hoi,
Klassiekske 231 verzekerde gisteren (30 juli) trein 2484 (L trein Hasselt-Leuven)
Lukas
Klassiekske 231 verzekerde gisteren (30 juli) trein 2484 (L trein Hasselt-Leuven)
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Re: De langst levende klassiekjes
... en kan ieder moment in de praktijk te aanschouwen zijn (als het gisteen of vandaag al niet zover was).wrpint schreef:Ok, het antwoord stond hier al op een vorige pagina.wrpint schreef:Normaliter zouden de "bordeaukes" tegen 2014 verdwijnen. Iemand enig idee welk materieel dan zal ingezet worden op de relatie IR-q (Luik-Aken), die tot op heden uitsluitend met niet-gemoderniseerde klassiekjes wordt verzekerd. Is er nog ander materieel gehomologeerd voor het grensbaanvak Aachen-Süd-Grenze - Aachen?
Re: De langst levende klassiekjes
Verlaten het toneel: 186, 217 en 259, evenals 202 en 229, hoewel die laatste twee mogelijk nog enkele sterfscenes kunnen spelen.
Re: De langst levende klassiekjes
... 44 MS 62/63/65s en 4 MS 70ACs. Aan een tempo van 5 per week houden ze het misschien nog tien weken uit... :/
- Dieselfreak
- Berichten: 2064
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
- Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent
Re: De langst levende klassiekjes
Ik had het kunnen denken: telkens er na enige tijd van rust weer gepost is in dit topic, zijn er stellen afgeschreven.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
-
- Berichten: 551
- Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52
Re: De langst levende klassiekjes
In de reeks 53xx zijn er inderdaad nog wat klassiekjes te vindenSteve schreef:De klassiekjes op Geraardsbergen - Dendermonde lijken inderdaad volledig verdwenen te zijn. De enige trein die niet door Desiro verzekerd wordt, lijkt de 1570 te zijn (2x MS80).
De enige klassiekjes op lijn 60 komen inderdaad van de verbinding (Brussel-Zuid -) Brussel-West - Dendermonde. De treinen die de volledige lus doen (West en dan terug via NZV of omgekeerd) zijn normaal gesproken wel MS80. Ook op de IC-L zijn nog wat klassiekjes te vinden (in de zomer ook meer dan erbuiten, heb ik de indruk).
Re: De langst levende klassiekjes
217 was te verwachten, omdat zijn gekreun ook door getuf vervangen was. Is het hij die op de laatste donderdag van juli in panne gevallen is op E590 in Maria-Aalter?nahoj schreef:Verlaten het toneel: 186, 217 en 259, evenals 202 en 229, hoewel die laatste twee mogelijk nog enkele sterfscenes kunnen spelen.
Wel jammer dat er geen Roodjes meer naar Aachen rijden, maar zolang ze maar op de L66 rijden, al is het maar één per dag (avond)
- Dieselfreak
- Berichten: 2064
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
- Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent
Re: De langst levende klassiekjes
Zijn ze al geschrapt op die verbinding?Retard schreef:Wel jammer dat er geen Roodjes meer naar Aachen rijden
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Re: De langst levende klassiekjes
Niet geschrapt.Dieselfreak schreef:Zijn ze al geschrapt op die verbinding?Retard schreef:Wel jammer dat er geen Roodjes meer naar Aachen rijden
Maar, zoals ik hier enkele posts boven reeds meldde, mogen nu ook de gemoderniseerde 601-664 met TBL1+ naar Aachen. Het is er dus geen exclusieve Roodjes-speeltuin meer.
- Dieselfreak
- Berichten: 2064
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
- Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent
Re: De langst levende klassiekjes
Dus de enige verbinding waar je nog verzekerd was van een roodje, zijn we kwijt!nahoj schreef:Niet geschrapt.
Maar, zoals ik hier enkele posts boven reeds meldde, mogen nu ook de gemoderniseerde 601-664 met TBL1+ naar Aachen. Het is er dus geen exclusieve Roodjes-speeltuin meer.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
-
- Berichten: 1059
- Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58
Re: De langst levende klassiekjes
Ik was vorige vrijdag nog speciaal is naar Brussel-Noord geweest in de hoop er daar nog te zien, ik heb er op 3 uur tijd welgeteld 4 gezien
Re: De langst levende klassiekjes
Als die klassiekjes zo snel slinken, doet vermoeden dat het korte termijn onderhoud stopgezet wordt.
Klopt dit of worden remmen en wielen nog vervangen?
Klopt dit of worden remmen en wielen nog vervangen?
Re: De langst levende klassiekjes
remmen vervangt men wel ze, je kan geen trein laten rijden zonder rem he.
Re: De langst levende klassiekjes
dat rijden zal nog wel gaan ...Steven schreef:je kan geen trein laten rijden zonder rem he.