De langst levende klassiekjes

Alles over reizigerstreinen in België.
wrpint
Berichten: 206
Lid geworden op: 06 feb 2006, 16:07
Locatie: MI

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door wrpint »

wrpint schreef:Normaliter zouden de "bordeaukes" tegen 2014 verdwijnen. Iemand enig idee welk materieel dan zal ingezet worden op de relatie IR-q (Luik-Aken), die tot op heden uitsluitend met niet-gemoderniseerde klassiekjes wordt verzekerd. Is er nog ander materieel gehomologeerd voor het grensbaanvak Aachen-Süd-Grenze - Aachen?
Ok, het antwoord stond hier al op een vorige pagina. :oops:
Lukas
Berichten: 1670
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door Lukas »

Hoi,

Klassiekske 231 verzekerde gisteren (30 juli) trein 2484 (L trein Hasselt-Leuven)

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door nahoj »

wrpint schreef:
wrpint schreef:Normaliter zouden de "bordeaukes" tegen 2014 verdwijnen. Iemand enig idee welk materieel dan zal ingezet worden op de relatie IR-q (Luik-Aken), die tot op heden uitsluitend met niet-gemoderniseerde klassiekjes wordt verzekerd. Is er nog ander materieel gehomologeerd voor het grensbaanvak Aachen-Süd-Grenze - Aachen?
Ok, het antwoord stond hier al op een vorige pagina. :oops:
... en kan ieder moment in de praktijk te aanschouwen zijn (als het gisteen of vandaag al niet zover was).
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door nahoj »

Verlaten het toneel: 186, 217 en 259, evenals 202 en 229, hoewel die laatste twee mogelijk nog enkele sterfscenes kunnen spelen.
Trein30
Berichten: 1398
Lid geworden op: 25 jun 2013, 11:29
Locatie: FCV

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door Trein30 »

... 44 MS 62/63/65s en 4 MS 70ACs. Aan een tempo van 5 per week houden ze het misschien nog tien weken uit... :/
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2064
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door Dieselfreak »

Ik had het kunnen denken: telkens er na enige tijd van rust weer gepost is in dit topic, zijn er stellen afgeschreven. :?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Klassiekje
Berichten: 551
Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door Klassiekje »

Steve schreef:De klassiekjes op Geraardsbergen - Dendermonde lijken inderdaad volledig verdwenen te zijn. De enige trein die niet door Desiro verzekerd wordt, lijkt de 1570 te zijn (2x MS80).

De enige klassiekjes op lijn 60 komen inderdaad van de verbinding (Brussel-Zuid -) Brussel-West - Dendermonde. De treinen die de volledige lus doen (West en dan terug via NZV of omgekeerd) zijn normaal gesproken wel MS80. Ook op de IC-L zijn nog wat klassiekjes te vinden (in de zomer ook meer dan erbuiten, heb ik de indruk).
In de reeks 53xx zijn er inderdaad nog wat klassiekjes te vinden
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door Retard »

nahoj schreef:Verlaten het toneel: 186, 217 en 259, evenals 202 en 229, hoewel die laatste twee mogelijk nog enkele sterfscenes kunnen spelen.
217 was te verwachten, omdat zijn gekreun ook door getuf vervangen was. Is het hij die op de laatste donderdag van juli in panne gevallen is op E590 in Maria-Aalter?
Wel jammer dat er geen Roodjes meer naar Aachen rijden, maar zolang ze maar op de L66 rijden, al is het maar één per dag (avond)
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2064
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door Dieselfreak »

Retard schreef:Wel jammer dat er geen Roodjes meer naar Aachen rijden
Zijn ze al geschrapt op die verbinding?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door nahoj »

Dieselfreak schreef:
Retard schreef:Wel jammer dat er geen Roodjes meer naar Aachen rijden
Zijn ze al geschrapt op die verbinding?
Niet geschrapt.
Maar, zoals ik hier enkele posts boven reeds meldde, mogen nu ook de gemoderniseerde 601-664 met TBL1+ naar Aachen. Het is er dus geen exclusieve Roodjes-speeltuin meer.
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2064
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door Dieselfreak »

nahoj schreef:Niet geschrapt.
Maar, zoals ik hier enkele posts boven reeds meldde, mogen nu ook de gemoderniseerde 601-664 met TBL1+ naar Aachen. Het is er dus geen exclusieve Roodjes-speeltuin meer.
Dus de enige verbinding waar je nog verzekerd was van een roodje, zijn we kwijt! :cry:
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
TrainzDr3ver
Berichten: 1059
Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door TrainzDr3ver »

Ik was vorige vrijdag nog speciaal is naar Brussel-Noord geweest in de hoop er daar nog te zien, ik heb er op 3 uur tijd welgeteld 4 gezien :?
AM'er

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door AM'er »

Als die klassiekjes zo snel slinken, doet vermoeden dat het korte termijn onderhoud stopgezet wordt.
Klopt dit of worden remmen en wielen nog vervangen?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door Steven »

remmen vervangt men wel ze, je kan geen trein laten rijden zonder rem he.
Kleine
Berichten: 31
Lid geworden op: 11 okt 2006, 08:04

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door Kleine »

Steven schreef:je kan geen trein laten rijden zonder rem he.
dat rijden zal nog wel gaan ... :mrgreen:
Plaats reactie