treop schreef:Zijn er geen foto's van het sloopproces?
Hier 7 fotos en een met de 176 die herkenbaar is zonder zijn witte lijn.
http://www.amisdurailhalanzy.be/wordpre ... allery=167
gr
M
treop schreef:Zijn er geen foto's van het sloopproces?
Wat eens knusse treinen waren!Marcad schreef:Hier 7 fotos en een met de 176 die herkenbaar is zonder zijn witte lijn.
http://www.amisdurailhalanzy.be/wordpre ... allery=167
159 is onmogelijk. Dat zal wellicht de 156 geweest zijn.Joris schreef:De 159 zat deze morgen rond 8 uur in Lokeren (P Lokeren-Dendermonde)
Dat gerucht heb ik ook gehoord (al werd er nog niet over 2014 gesproken), uit redelijk geloofwaardige bron. Maar ervaring leert dat het dan nog niet noodzakelijk waar is, en dat als het zo is, ze nog vaak van gedacht kunnen veranderen. Dus als zoveel geruchten: misschien is het waar, misschien ook niet, de toekomst zal het leren.Trein30 schreef:Ondertussen heeft het gerucht ergens de kop opgestoken dat serie MS66 de volgende zou zijn om de panto naar beneden te halen, nu de toestroom van nieuwe Desiro's gestadig doorgaat (al 138 exemplaren op reguliere diensten gespot!). En dit al in de loop van 2014!
Da's een berekening die ik ook al gemaakt had:nahoj schreef:Enkele eenvoudige bedenkingen.
- Men vervangt momenteel een 100-tal 2-ledige stellen door een 100-tal 3-ledige (er zijn er welliswaar al 138 geleverd; dit is echter niet meer dan een operationele marge in de respectievelijke buiten- en indienststelling), die daarenboven een grotere ziplaatsdensiteit bieden. Er komen er tussen nu en 2015 nog een 170-tal van die laatste bij, tot 305 stuks.
- Er is niet spectaculair meer geld voor spectaculair meer treinen, ook niet met het nieuwe vervoersplan. Jammer maar helaas.
- De GEN werken brengen de toevoerlijnen rond Brussel op 4 sporen (binnen enkele jaren), maar de Noord-Zuid verbinding zal niet in capaciteit toenemen. Lijn 28 kan misschien wat slikken? En er komt een Josaphat-tunnel, die wat extra treinen kan verwerken rond het centrum. Maar kan aub iemand me uitleggen waar al die in frequentie verdubbelde GEN-verbindingen plots heen moeten in Brussel?
Conclusie (alleen al op basis van de eerste twee puntjes, want het GEN is pas binnen enkele jaren voldoende afgewerkt): uiteraard is er een materieeloverschot, als er niks buiten dienst zou gaan volgend jaar.
Over welk materieel eruit gaat, is het wachten op de definitieve doorhakking van de spreekwoordelijke knoop. De geruchtenmolen doet in tussentijd uiteraard zijn werk.
Was inderdaad de 156, foutje.nahoj schreef:159 is onmogelijk. Dat zal wellicht de 156 geweest zijn.Joris schreef:De 159 zat deze morgen rond 8 uur in Lokeren (P Lokeren-Dendermonde)
De 159 is vorige week op de verkeerde plaats in panne gevallen -- meer bepaald in de buurt van Stockem -- en zal spoedig haar lotgenoten in Aubange vervoegen.
-Waarom doet men dan zo een enorme investeringen als dat niet zo leiden tot 1 extra trein? Natuurlijk zit de NZV vol, en dat is inderdaad een enorme denkfout geweest in dat hele GEN gedoe, maar ergens gaan ze met al die nieuwe en dure infrastructuur toch iets doen mag ik hopen?nahoj schreef: - Er is niet spectaculair meer geld voor spectaculair meer treinen, ook niet met het nieuwe vervoersplan. Jammer maar helaas.
- De GEN werken brengen de toevoerlijnen rond Brussel op 4 sporen (binnen enkele jaren), maar de Noord-Zuid verbinding zal niet in capaciteit toenemen. Lijn 28 kan misschien wat slikken? En er komt een Josaphat-tunnel, die wat extra treinen kan verwerken rond het centrum. Maar kan aub iemand me uitleggen waar al die in frequentie verdubbelde GEN-verbindingen plots heen moeten in Brussel?
Dat zijn natuurlijk dan waar de twee punten die pleiten voor het behoud van de 66s.Joris schreef: -Het nieuwe vervoersplan steunt dacht ik vooral op een aantal nieuwe verbindingen, die alle hoeken van het land ook met de luchthaven willen verbinden (=meer treinen?), en die liefst nog eens 2 keer door de NZV willen sturen?
-Met de AM66 er uit te halen zouden meteen alle JH's buiten dienst zijn, en ik dacht dat de geruchtenmolen zegt dat dat het doel zou zijn... maar is er niet gewoon wat veel materieel gekocht? Al kunnen veel verbindingen wel wat meer capaciteit gebruiken!
Die gaan alleen maar 1 keer door de NZV hoor, het zijn gewoon technisch gekoppelde verbindingen zoals er heden ook bestaan. Sommige van die verbindingen hebben hun eindpunt in de luchthaven en worden daar technisch gekoppeld aan een andere verbinding. Hierdoor moeten die treinen geen kopmaken in de luchthaven of 1 van de grote Brusselse stations (bespaard tijd aan de perrons). Hierdoor kan je het materieel ook nuttiger inzetten.Joris schreef: -Waarom doet men dan zo een enorme investeringen als dat niet zo leiden tot 1 extra trein? Natuurlijk zit de NZV vol, en dat is inderdaad een enorme denkfout geweest in dat hele GEN gedoe, maar ergens gaan ze met al die nieuwe en dure infrastructuur toch iets doen mag ik hopen?
-Het nieuwe vervoersplan steunt dacht ik vooral op een aantal nieuwe verbindingen, die alle hoeken van het land ook met de luchthaven willen verbinden (=meer treinen?), en die liefst nog eens 2 keer door de NZV willen sturen?