Pagina 68 van 144

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 21 apr 2013, 17:33
door nahoj
Korte-termijn-onderhoud loopt gewoon door.
Grote herstellingen worden echter niet meer uitgevoerd.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 29 apr 2013, 14:40
door HijDieHetWeet
einde 155 en 257.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 29 apr 2013, 18:29
door nmbs820
Inderdaad, stonden vandaag aan elkaar gekoppeld aan de 196 in de goederenbundel te Oostende. :(

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 18 mei 2013, 18:25
door nahoj
Vanavond een kaarsje branden voor 164, 184 en 225.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 18 mei 2013, 21:38
door Steve
nahoj schreef:Vanavond een kaarsje branden voor 164, 184 en 225.
In de zin "het zal erom spannen", of is het over en uit?

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 19 mei 2013, 13:57
door Stijn91
Ze beginnen er nu wel met een serieus tempo uit dienst te gaan. Ik ga me nog moeten haasten om er nog is een paar gekoppelde op foto te zetten.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 19 mei 2013, 19:53
door nahoj
Steve schreef:
nahoj schreef:Vanavond een kaarsje branden voor 164, 184 en 225.
In de zin "het zal erom spannen", of is het over en uit?
Over en uit.
Waarmee er nu overigens precies evenveel MR08 in dienst zijn als rode klassiekjes.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 20 mei 2013, 10:29
door Dieselfreak
Ik ga dit jaar nog enkele keren naar Aken, op die verbinding ben je (nu nog) verzekerd van een rood klassiekje. Nog heel even, en de fluwelen banken van de eerste klasse zijn enkel nog in het museum te vinden.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 24 mei 2013, 00:59
door Retard
nahoj schreef:Vanavond een kaarsje branden voor 164, 184 en 225.

God leeft!?

Vandaag zag ik de 184 staan in de bundel van Oostende, met zijn stroomafnemer tegen de draad! :D
Hoe kan dit en zal hij nog ingezet worden?
De 225 stond wel niet tegen de draad.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 24 mei 2013, 22:33
door nahoj
Retard schreef:
nahoj schreef:Vanavond een kaarsje branden voor 164, 184 en 225.

God leeft!?

Vandaag zag ik de 184 staan in de bundel van Oostende, met zijn stroomafnemer tegen de draad! :D
Hoe kan dit en zal hij nog ingezet worden?
De 225 stond wel niet tegen de draad.
184 was nog rijvaardig. Hij heeft wellicht zichzelf naar zijn parkeerplaats overgebracht.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 25 mei 2013, 00:03
door Retard
Wat mankeerde er dan aan? De verlichting?
Ik heb in september nog in de donker gezeten in dat stel, maar achteraf was dit te repareren.

God leeft dus niet. Had beter toch echt een kaars aangestoken :?

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 25 mei 2013, 09:08
door jens123
Gisteren op de baan geweest met klassiekjes 226 en 228, echter bij het verzekeren van de 2284 werd de trein afgeschaft in Denderleeuw (en ook de vervolgrit 2065) omdat de bestuurder geen leven meer kreeg in de 228 (iets van een defecte compressor)

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 25 mei 2013, 14:55
door BlubBlub
Vandaag meegereden tussen Lichtervelde en Brugge met 187 (er hing vooraan nog een gemoderniseerde versie).

Nog eens de binnekant (om het contrast te tonen met de Desiro) Afbeelding

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 25 mei 2013, 17:41
door Retard
jens123 schreef:Gisteren op de baan geweest met klassiekjes 226 en 228, echter bij het verzekeren van de 2284 werd de trein afgeschaft in Denderleeuw (en ook de vervolgrit 2065) omdat de bestuurder geen leven meer kreeg in de 228 (iets van een defecte compressor)
Iets wat ik mij al een tijdje afvraag: De compressor, is dat hetzelfde als de droger van de luchtdrukleiding?

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 25 mei 2013, 18:29
door nahoj
Retard schreef:
jens123 schreef:Gisteren op de baan geweest met klassiekjes 226 en 228, echter bij het verzekeren van de 2284 werd de trein afgeschaft in Denderleeuw (en ook de vervolgrit 2065) omdat de bestuurder geen leven meer kreeg in de 228 (iets van een defecte compressor)
Iets wat ik mij al een tijdje afvraag: De compressor, is dat hetzelfde als de droger van de luchtdrukleiding?
De compressor maakt samengeperste lucht (ca. 9 bar op een trein). De luchtdroger zit er onmiddellijk achter, en ontrekt zo veel mogelijk vocht uit de pas samengeperste lucht, om te vermijden dat er water in de luchtleidingen komt. Het oplossend vermogen van water in lucht neemt namelijk af met het samenpersen (en terug afkoelen, want de lucht wordt ook warm in de compressor zelf).
Het zijn dus twee verschillende toestellen, die echter altijd in elkaars buurt zitten.