Pagina 78 van 144

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 20 aug 2013, 16:12
door Shrek
vasonline schreef: Is er geweten welk ander ouder materiaal er ETCS zou krijgen?
Zouden we die datum wel halen?
Voorziet men dit bvb voor de AM-75 waar men in Mechelen aan bezig is?
Wel 'n beetje raar, aangezien sommige v/d klassiekjes jonger zijn.
Breaks en nieuwer krijgen ETCS (m.u.v. HLR77). Die zien we dus nog zeker 15 jaar rondrijden.
Wat ze met de MS75 van plan zijn weten ze zelf nog niet goed volgens mij.
(Ik hoop alvast dat ze samen met de klassiekjes afgevoerd worden eens de dubbeldekkers er zijn.)

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 20 aug 2013, 19:08
door Retard
Oké, de 606. Maar de laatste gemoderniseerde klassiek kwam maar vorig jaar in dienst. Dan is het toch wel raar dat die nog maar vijf jaar rondrijdt?

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 20 aug 2013, 19:40
door Dieselfreak
Retard schreef:Maar de laatste gemoderniseerde klassiek kwam maar vorig jaar in dienst. Dan is het toch wel raar dat die nog maar vijf jaar rondrijdt?
Dat laatste stel kan het nog 10 jaar uithouden, tot 2023 zoals vermeld.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 20 aug 2013, 19:44
door Shrek
Retard schreef:Oké, de 606. Maar de laatste gemoderniseerde klassiek kwam maar vorig jaar in dienst. Dan is het toch wel raar dat die nog maar vijf jaar rondrijdt?
Aan de stellen die nog maar pas gerenoveerd zijn zullen er normaal gezien niet snel grote kosten zijn, dus die zullen het nog wel een stuk langer uithouden.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 20 aug 2013, 21:16
door Stijn91
Stel 195 deed samen met de 763 L5238.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 21 aug 2013, 01:39
door Retard
De 234 was ook vandaag mee op E690. De defecte deur ging toch half open in Lichtervelde. De treinmachinist zag dit in zijn stuurpost en de 'just ne keer van verre-treinbegeleider' ging van gans het voorste stel naar gans het achterste stel lopen om die deur een stoemp te geven. Dit was al niet meer nodig, was de jonge treinbegeleidster van E3641 had hier al een ferme stamp tegen gegeven, waarna haar oudere collega haar verweet "geen respect te hebben voor het materieel van vroeger"
nahoj schreef:Gisteren (donderdag 18/07) kon men het 100ste in dienst gestelde Desiro-stel vieren. (Vandaag 19/07 al het 101ste.)

Champagne!
En die champagne vond in op de 234. Een volle fles veuve Durand brut :D
De treinbegeleider vroeg of ik ze nu al niet ging opendoen, maar ik zei dat ze nog niet koud stond :mrgreen:

Dit alles was natuurlijk niets in vergelijking met was we op de 630 meemaakten.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 21 aug 2013, 12:47
door AM'er
De gemoderniseerde stellen kunnen er mijn inziens nog langer tegen dan 15 jaar. De roodjes hebben hun grote revisie hoofdzakelijk in de jaren 80 gehad (sommige al van 1981) en dit zonder grondige interieurwijziging. De kleine revisies duurden voort tot begin 2007, daarna werd geen enkele kleine revisie nog uitgevoerd.
De 204 spant de kroon en heeft sinds 2001 geen kleine revisie meer gehad, vandaar nog het meest originele stel in dienst met oude tafeltjes.
Het bewijst dat ook de gemoderniseerde stellen nog eens 15 jaar erbij kunnen doen.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 21 aug 2013, 13:19
door vasonline
AM'er schreef:De gemoderniseerde stellen kunnen er mijn inziens nog langer tegen dan 15 jaar. De roodjes hebben hun grote revisie hoofdzakelijk in de jaren 80 gehad (sommige al van 1981) en dit zonder grondige interieurwijziging. De kleine revisies duurden voort tot begin 2007, daarna werd geen enkele kleine revisie nog uitgevoerd.
De 204 spant de kroon en heeft sinds 2001 geen kleine revisie meer gehad, vandaar nog het meest originele stel in dienst met oude tafeltjes.
Het bewijst dat ook de gemoderniseerde stellen nog eens 15 jaar erbij kunnen doen.
Dag AMer,

Je verwoord het idee dat ik daarover had perfect ;)
Laat ze maar wat langer renderen...De CW's moeten deze stelletjes welhaast vanbuiten kennen omdat
ze zolang reeds bestaan ;)
Verder vind ik dat het originele jaren '60 interieur het behoorlijk goed heeft uitgehouden.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 21 aug 2013, 19:01
door Retard
vasonline schreef:Voorziet men dit bvb voor de AM-75 waar men in Mechelen aan bezig is?
Wel 'n beetje raar, aangezien sommige v/d klassiekjes jonger zijn.
De stuurpost van de klassiekskes is niet geschikt voor ETCS.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 22 aug 2013, 16:15
door Trein30
Vandaag de 234 samen met de 686 op diensten IC-N 4509/4534 gezien, en op de laatste kunnen fotograferen. Toen de TB (in de stuurpost van de 686) zag dat ik een foto nam van z'n trein, deed hij z'n raampje naar beneden, stak hij z'n arm uit het raam en zei hij lachend: "Vijf Euro, alsjeblieft!" :lol:

Met deze heb ik de 234 dus nog een keertje kunnen trekken; waarschijnlijk is het de laatste keer geweest dat ik 'm persoonlijk op het spoor zag, want ik denk niet dat hij deze maandag nog in dienst zal zijn...

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 23 aug 2013, 11:17
door Trein30
Dubbel prijs!

De IC-N 4509/4534 vandaag wordt verzekerd door stellen 269 en 270, zojuist hier gepasseerd! Voor de mensen die 'm willen trekken, hierbij de tijden voor rit IC-N 4534 (Essen - Charleroi Zuid):

12:12 Essen (vertrek)
12:44 Antwerpen-Centraal (aankomst)
12:51 Antwerpen-Berchem (aankomst)
13:07 Mechelen (aankomst)
13:23 Brussel Noord (aankomst)
13:32 Brussel Zuid (aankomst)
13:49 Eigenbrakel (aankomst)
13:59 Nijvel (aankomst)
14:23 Charleroi-Zuid (aankomst)

http://www.railtime.be/website/ShowTrai ... =1&pid=did

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 23 aug 2013, 12:26
door Terminus
Nog niet officieel gemeld denk ik, maar al wel aangekondigd: sinds enkele weken ook gemoderniseerde stelletjes richting Aken.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 23 aug 2013, 12:31
door Steve
Terminus schreef:Nog niet officieel gemeld denk ik, maar al wel aangekondigd: sinds enkele weken ook gemoderniseerde stelletjes richting Aken.
Maar er kunnen ook nog steeds niet-gemoderniseerde stelletjes opduiken, of?

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 23 aug 2013, 14:07
door TrainzDr3ver
Trein30 schreef:Dubbel prijs!

De IC-N 4509/4534 vandaag wordt verzekerd door stellen 269 en 270, zojuist hier gepasseerd! Voor de mensen die 'm willen trekken, hierbij de tijden voor rit IC-N 4534 (Essen - Charleroi Zuid):

12:12 Essen (vertrek)
12:44 Antwerpen-Centraal (aankomst)
12:51 Antwerpen-Berchem (aankomst)
13:07 Mechelen (aankomst)
13:23 Brussel Noord (aankomst)
13:32 Brussel Zuid (aankomst)
13:49 Eigenbrakel (aankomst)
13:59 Nijvel (aankomst)
14:23 Charleroi-Zuid (aankomst)

http://www.railtime.be/website/ShowTrai ... =1&pid=did
Spijtig dat ik toen net bij de kapper zat :x

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 23 aug 2013, 15:33
door Dieselfreak
Gisteren heb ik twee uur in stel 206 gezeten, van Kortrijk tot Leuven. Hier een filmpje van Harelbeke tot Waregem.