Pagina 128 van 144

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 08 jul 2020, 16:02
door Marcad
ov_wijzer schreef: 26 jun 2020, 21:46 Is het toeval dat er geen enkele 700 wordt opgeknapt of volgen deze ook nog?
Hallo

Het lijkt erop dat de revisies niet worden voortgezet.
Er zijn zelfs een tiental AM in park gelegd.

Gr
M

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 16 jul 2020, 20:42
door 4017-4018
Ik was op maandag 29.06.2020 in de buurt van het station Antwerpen-Centraal. Ik ging even naar daar in de hoop dat ik een klassiekje zou spotten op de ic-trein van 10:49 richting Turnhout. Helaas, de 1803 met M6.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 16 jul 2020, 20:50
door Jan-Mark
De E4231 rijdt zowel RCV als NCV steeds met T18 + HVR M6.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 16 jul 2020, 23:03
door Eric0641
Jan-Mark schreef: 16 jul 2020, 20:50 De E4231 rijdt zowel RCV als NCV steeds met T18 + HVR M6.
wat betekend nou RCV en NCV? En waarom is het HVR en niet HV?

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 16 jul 2020, 23:43
door JHS2013
RCV = vakantieperiode
NCV = niet-vakantieperiode
En een HVR is den stuurrijtuig in tegenstelling tot een HV , een gewoon rijtuig

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 17 jul 2020, 07:01
door jan_olieslagers
En ik die dacht dat een stuurrijtuig werd aangegeven met Bdx...

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 17 jul 2020, 07:16
door Steven
HVR is de afkorting voor een stuurrijtuig, BDX is de indeling van een mogelijk stuurrijtuig, in uw voorbeeld een tweede klasse rijtuig met bagage afdeling en de X staat voor de stuurpost. maar niet elk stuurrijtuig heeft die indeling. Er bestaan ook ADX (bij de M4), BX, BMX (bij de M7), ....
Kortweg elke stuurrijtuig (HVR) kan een andere indeling hebben.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 17 jul 2020, 19:45
door 4017-4018
Ik had ergens gelezen (ik denk op deze forum) dat de klassiekjes niet meer gekoppelt mogen worden met de AM75. Weet iemand waarom?

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 18 jul 2020, 12:00
door Ducktape
4017-4018 schreef: 17 jul 2020, 19:45 Ik had ergens gelezen (ik denk op deze forum) dat de klassiekjes niet meer gekoppelt mogen worden met de AM75. Weet iemand waarom?
Problemen met de lamp deuren (het controlesysteem waardoor de bestuurder weet dat alle deuren gesloten zijn en hij dus veilig kan vertrekken. De lamp brandde soms zachtjes terwijl er deuren open stonden, wat uiteraard gevaarlijke situaties opleverde)

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 31 jul 2020, 19:43
door 4017-4018
Ik heb op deze forum gelezen dat klassiekje 600 zal worden bewaard. Dit zou in Brugge gebeuren. Is het stel uiteindelijk bewaard gebleven of niet? En zo ja, waar staat hij ongeveer?

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 31 jul 2020, 20:15
door Steven
Hij staat in een loods bij de rest van het bewaarde materiaal. Deze loods is niet publiekelijk toegankelijk. Uitgezonderd sommige open deur dagen. Maar de laatste is ook alweer even geleden. Nu met Corona is dat evenmin aan de orde.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 31 jul 2020, 20:38
door 4017-4018
Bedankt Steven, dus er is nog niks bekend van een open deur dag.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 13 aug 2020, 12:05
door 4017-4018
Gisteren kwam ik de 624 tegen in Luik-Guillemins.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 14 sep 2020, 13:07
door Jan-Mark
653: revisie 02-07-2020.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 15 sep 2020, 18:07
door Marcad
Jan-Mark schreef: 14 sep 2020, 13:07 653: revisie 02-07-2020.
Hallo

653: de laatste die een revisie krijgt.
Inmiddels zijn op 31/07 de volgende definitief buiten dienst gesteld : 622,625,628,631,638,639,961,969,970,994.

Gr
M