Pagina 130 van 144

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 23 sep 2020, 21:30
door pietje
2 dingen:
* Van de gazet mag je maar 2 dingen geloven: de datum en de prijs ;-)
* Er wordt nergens beweerd dat de trein er al aan kwam een paar seconden nadat ze stil viel. Het is zomaar mogelijk dat ze een halve minuut geprobeerd heeft om terug te starten, dat daarna de overweg sloot en de vrouw zich in veiligheid gebracht heeft.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 23 sep 2020, 21:44
door Dieselfreak
pietje schreef: 23 sep 2020, 21:30 2 dingen:
* Van de gazet mag je maar 2 dingen geloven: de datum en de prijs ;-)
* Er wordt nergens beweerd dat de trein er al aan kwam een paar seconden nadat ze stil viel. Het is zomaar mogelijk dat ze een halve minuut geprobeerd heeft om terug te starten, dat daarna de overweg sloot en de vrouw zich in veiligheid gebracht heeft.
Een halve minuut proberen te starten terwijl je auto op zo'n uiterst gevaarlijke plaats stilgevallen is, is zeker niet verstandig.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 23 sep 2020, 22:23
door 2000_3000
Jan-Mark schreef: 23 sep 2020, 14:59 De E4228 FN - FTR had vanochtend een aanrijding met een auto te Nijlen. De trein werd verzekerd door de losse 980 (een proper stel in Cityraillivrei).
https://m.hln.be/in-de-buurt/nijlen/wag ... ~af8b01cf/
Evacuatie zou gebeurt zijn door motorstel ? Welk motorstel zou dit geweest zijn ?

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 24 sep 2020, 08:40
door CursorX
Dieselfreak schreef: 23 sep 2020, 21:44
pietje schreef: 23 sep 2020, 21:30 2 dingen:
* Van de gazet mag je maar 2 dingen geloven: de datum en de prijs ;-)
* Er wordt nergens beweerd dat de trein er al aan kwam een paar seconden nadat ze stil viel. Het is zomaar mogelijk dat ze een halve minuut geprobeerd heeft om terug te starten, dat daarna de overweg sloot en de vrouw zich in veiligheid gebracht heeft.
Een halve minuut proberen te starten terwijl je auto op zo'n uiterst gevaarlijke plaats stilgevallen is, is zeker niet verstandig.
Bovendien, hoeveel auto's zouden nu al zogezegd stilgevallen zijn op een overweg?
Hoe groot is de kans ten eerste al dat je auto, tijdens het rijden, stilvalt? Ik rij al lang met de auto, en ook al lang mee met auto's, ik maakte het nog niet mee.
Hoe groot is de kans dan nog dat dit gebeurt waardoor je midden op een overweg tot stilstand komt?
En hoe groot is de kans dat er dan net een trein aankomt?

Ofwel hangt het verhaal met haken en ogen aan elkaar, ofwel is die vrouw voor het ongeluk geboren.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 24 sep 2020, 09:42
door jan_olieslagers
Ik heb het moeilijk met die opmerkingen. Ik kan me goed genoeg voorstellen dat men heeft stilgestaan voor de slagboom, bij het vertrekken iets ongelukkigs doet met de koppeling, en daar staat men dan. Wie heeft dat nog nooit voorgehad? Op een spooroverweg is het wel bijzonder ongelukkig, ja.

En is het niet verstandig? Ik zou toch ook proberen om mijn wagen voor vernieling te behoeden "en tant que bon père de famille". Tenslotte mag men er toch van uitgaan dat er geen trein komt zolang de slagboom en zijn signalisatie niet actief worden?

Het is al te gemakkelijk om commentaar te geven bij feiten die men niet zelf heeft zien gebeuren.
Het is zomaar mogelijk dat ze een halve minuut geprobeerd heeft om terug te starten, dat daarna de overweg sloot en de vrouw zich in veiligheid gebracht heeft.
Precies. Het kan ook een hele minuut geweest zijn.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 24 sep 2020, 09:54
door Steve
Hoe je het ook draait of keert, de conclusie is dat dit soort overwegen er echt uit moet. Met de nodige pech kan het zelfs de meest voorzichtige weggebruiker overkomen om vast te zitten op een overweg. In Nijlen is er op dat gebied zo te zien nog veel werk aan de winkel: op het nochtans kleine grondgebied van de gemeente lijken er nog een stuk of 10 overwegen te bestaan, waarvan 5 op een afstand van amper een goede kilometer. Dat kan en moet toch veel beter, zeker als je ziet hoeveel verkeer er is op deze lijn: in de spits tot wel 12 treinen per uur, wat betekent dat elk van die overwegen dus om de paar minuten dichtgaat.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 24 sep 2020, 11:08
door stijn
Ik hoop voor de autobestuurster wel dat er nog brandstof in de tank zit... anders ziet het er beroerd uit...

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 24 sep 2020, 11:31
door Steve
De vraag is ook of dat nog te bewijzen is, ik sluit niet uit dat de brandstoftank vernield is en de eventuele brandstof verdwenen als je de staat van de auto ziet. Het zou ook ongelofelijke toeval zijn als de laatste druppel brandstof net op de overweg op is.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 24 sep 2020, 11:47
door stijn
Steve schreef: 24 sep 2020, 11:31 De vraag is ook of dat nog te bewijzen is, ik sluit niet uit dat de brandstoftank vernield is en de eventuele brandstof verdwenen als je de staat van de auto ziet. Het zou ook ongelofelijke toeval zijn als de laatste druppel brandstof net op de overweg op is.
1 kans op 50.000... Gemiddelde tank = 500.000m... breedte overweg 10m... ;-)

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 24 sep 2020, 12:56
door jan_olieslagers
Bovendien - eigenlijk bovenal - heeft het geen zin om te liggen speculeren over mogelijke oorzaken. Gewoon rustig het onderzoek afwachten; en in afwachting daarvan, geen eigen conclusies trekken en zeker niemand aan de schandpaal nagelen.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 24 sep 2020, 14:45
door pietje
jan_olieslagers schreef: 24 sep 2020, 12:56 Bovendien - eigenlijk bovenal - heeft het geen zin om te liggen speculeren over mogelijke oorzaken. Gewoon rustig het onderzoek afwachten; en in afwachting daarvan, geen eigen conclusies trekken en zeker niemand aan de schandpaal nagelen.
En zeker nooit conclusies te trekken op basis van een krantenartikel.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 24 sep 2020, 17:51
door groentje
Steve schreef: 24 sep 2020, 09:54 Hoe je het ook draait of keert, de conclusie is dat dit soort overwegen er echt uit moet. Met de nodige pech kan het zelfs de meest voorzichtige weggebruiker overkomen om vast te zitten op een overweg. In Nijlen is er op dat gebied zo te zien nog veel werk aan de winkel: op het nochtans kleine grondgebied van de gemeente lijken er nog een stuk of 10 overwegen te bestaan, waarvan 5 op een afstand van amper een goede kilometer. Dat kan en moet toch veel beter, zeker als je ziet hoeveel verkeer er is op deze lijn: in de spits tot wel 12 treinen per uur, wat betekent dat elk van die overwegen dus om de paar minuten dichtgaat.
Die grote hoeveelheid aan overwegen is ook een probleem bij storingen die daar al snel uitdeinen. Het is bovendien een stukje 'blind rijden' op EBP.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 24 sep 2020, 21:12
door Dieselfreak
Steve schreef: 24 sep 2020, 09:54 Hoe je het ook draait of keert, de conclusie is dat dit soort overwegen er echt uit moet. Met de nodige pech kan het zelfs de meest voorzichtige weggebruiker overkomen om vast te zitten op een overweg.
De beste overweg is uiteraard nog steeds geen overweg. Maar, je kan toch moeilijk voor echt zelfs de kleinste nevenweg overal een brug of tunnel maken? En in principe kan inderdaad elke bestuurder vast komen te zitten op een overweg, maar je moet echt al serieus veel pech hebben om precies op zo'n uiterst ongelukkige plaats in panne te vallen. Hoeveel % van een gemiddelde rit per auto bestaat uit spooroverweg? En hoe dikwijls valt de gemiddelde auto zomaar ineens stil?

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 25 sep 2020, 09:12
door Klassiekje
Het oprijden van een overweg wanneer deze niet meteen kan vrijgemaakt worden is een veel groter probleem en een veel grotere oorzaak voor dit soort dingen denk ik.

Maar nu zijn we wel erg off-topic ;-)

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 25 sep 2020, 16:57
door dentheo
Verhaal verschilt beetje tussen de kranten.
Er is ook de versie die zegt dat zij en paar maal verzocht heeft van terug te starten, toen de overweg sloot uitgestapt is...
Lijkt mij redelijk.

Er was vroeger een versie die zei: eerste versnelling inschakelen en starten, dan rij je elektrisch een tiental meter...bingo.