Pagina 141 van 145

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 11 jan 2024, 11:50
door Paul
jan_olieslagers schreef: 11 jan 2024, 10:30Zou het niet eerder kunnen dat men niet voldoende I11/HLE17 bij elkaar gekrabt kreeg?
krabben, krabde, gekrabd :wink:
Als het jeukt moet je krabben, nietwaar?

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 11 jan 2024, 14:00
door Terminus
ik zou eerder denken omdat HLE18 niet gemaakt is voor stoptreintjes?

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 11 jan 2024, 14:14
door groentje
Of ze dachten met de staking vervangtreinen in te leggen voor sommige ICE's? De voorbije dagen waren die voorzien via L37, we hadden niet meteen een idee waarom...

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 11 jan 2024, 14:21
door Steve
Terminus schreef: 11 jan 2024, 14:00 ik zou eerder denken omdat HLE18 niet gemaakt is voor stoptreintjes?
Niet echt een groot verschil met heel wat andere P's of "pseudo"-IC's waar ze al jarenlang op ingezet worden, lijkt me.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 11 jan 2024, 14:43
door Steven
Het is daar geen lijn 26 met alle 1500m een halte dus dat kan die loc wel rustig aan hoor.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 11 jan 2024, 15:39
door 260689
Feit is ook dat die geen spanningswissel moet doen zoals bij Antwerpen - Noorderkempen.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 11 jan 2024, 15:40
door Klassiekje
De HLE18 is gewoon niet het meest betrouwbare materieel op dit moment, en dat op alle treinen hoor.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 11 jan 2024, 16:29
door rvdborgt
Klassiekje schreef: 11 jan 2024, 15:40 De HLE18 is gewoon niet het meest betrouwbare materieel op dit moment, en dat op alle treinen hoor.
Wat loopt er dan mis met die loc?

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 11 jan 2024, 16:30
door Steven
Klassiekje schreef: 11 jan 2024, 15:40 De HLE18 is gewoon niet het meest betrouwbare materieel op dit moment, en dat op alle treinen hoor.
Van waar kom je met die info?

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 11 jan 2024, 19:31
door 260689
Steven schreef: 11 jan 2024, 16:30
Klassiekje schreef: 11 jan 2024, 15:40 De HLE18 is gewoon niet het meest betrouwbare materieel op dit moment, en dat op alle treinen hoor.
Van waar kom je met die info?
Ik ben er zeker van dat de T18/19 samen met de klassiekjes nog het meest betrouwbare materiaal is die op ons spoorwegnet rijden.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 11 jan 2024, 19:40
door Steven
Ik hoor nergens grootse klachten over de reeks 18 dus vandaar mijn vraag van waar die info komt. Collega’s hebben meer schrik bij het rijden van een HLE27 in combinatie met M5.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 11 jan 2024, 19:57
door 260689
Steven schreef: 11 jan 2024, 19:40 Ik hoor nergens grootse klachten over de reeks 18 dus vandaar mijn vraag van waar die info komt. Collega’s hebben meer schrik bij het rijden van een HLE27 in combinatie met M5.
Tot voorkort waren ze blij als ze een T21 hadden. Maar deze is helaas van eigenaarswerkplaats veranderd. Deze is helaas van Melle naar Kinkempois overgebracht.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 11 jan 2024, 22:33
door ov_wijzer
Davy schreef: 10 jan 2024, 22:05 Is dit voor extra reserve of gaan ze de I11-stammetjes eruitgooien?
Ik durf het niet exact te zeggen, vandaag geen Klassiekjes op Aken, maar volgens Haltelink wel vanaf vanmiddag de 648+660 in de reeks 5100 tussen Visé en Waremme.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 12 jan 2024, 00:03
door Klassiekje
rvdborgt schreef: 11 jan 2024, 16:29
Klassiekje schreef: 11 jan 2024, 15:40 De HLE18 is gewoon niet het meest betrouwbare materieel op dit moment, en dat op alle treinen hoor.
Wat loopt er dan mis met die loc?
De laatste tijd staat bij mij persoonlijk de 18 met stip op 1 qua storingen en mankementen, en dat hoor ik ook van collega's.
Kan vlotjes concurreren met de 27, alleen is die 40 jaar oud en gaat die binnenkort buiten dienst.
Nu ja, anekdotisch bewijs, je hoeft het van mij niet aan te nemen hoor.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 12 jan 2024, 00:16
door trainlovertje
Klassiekje schreef: 12 jan 2024, 00:03
rvdborgt schreef: 11 jan 2024, 16:29
Klassiekje schreef: 11 jan 2024, 15:40 De HLE18 is gewoon niet het meest betrouwbare materieel op dit moment, en dat op alle treinen hoor.
Wat loopt er dan mis met die loc?
De laatste tijd staat bij mij persoonlijk de 18 met stip op 1 qua storingen en mankementen, en dat hoor ik ook van collega's.
Kan vlotjes concurreren met de 27, alleen is die 40 jaar oud en gaat die binnenkort buiten dienst.
Nu ja, anekdotisch bewijs, je hoeft het van mij niet aan te nemen hoor.
Wat voor storingen en mankementen zijn dat dan meestal? IT-gerelateerd of eerder mechanisch? Of nog wat anders?