Pagina 142 van 145

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 12 jan 2024, 00:28
door Klassiekje
trainlovertje schreef: 12 jan 2024, 00:16
Klassiekje schreef: 12 jan 2024, 00:03
rvdborgt schreef: 11 jan 2024, 16:29
Wat loopt er dan mis met die loc?
De laatste tijd staat bij mij persoonlijk de 18 met stip op 1 qua storingen en mankementen, en dat hoor ik ook van collega's.
Kan vlotjes concurreren met de 27, alleen is die 40 jaar oud en gaat die binnenkort buiten dienst.
Nu ja, anekdotisch bewijs, je hoeft het van mij niet aan te nemen hoor.
Wat voor storingen en mankementen zijn dat dan meestal? IT-gerelateerd of eerder mechanisch? Of nog wat anders?
Vaak elektronisch of softwaregerelateerd ja

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 12 jan 2024, 04:06
door Steven
Op mechanisch vlak weet ik bijna geen enkel treintype hoog scoren met fouten. Het is ofwel elektrisch/elektronisch of software.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 16 jan 2024, 13:19
door Eric0641
Terminus schreef: 11 jan 2024, 14:00 ik zou eerder denken omdat HLE18 niet gemaakt is voor stoptreintjes?
Misschien eens leuk, een 27+i11 de grens over. Misschien dat dat meer succes heeft... T27 kan met mux rijden toch?

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 16 jan 2024, 13:35
door Steven
Het zou eens kunnen dat enkel de hle18 nog binnen mag in Aachen.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 16 jan 2024, 14:36
door Eimai
Eric0641 schreef: 16 jan 2024, 13:19
Terminus schreef: 11 jan 2024, 14:00 ik zou eerder denken omdat HLE18 niet gemaakt is voor stoptreintjes?
Misschien eens leuk, een 27+i11 de grens over. Misschien dat dat meer succes heeft... T27 kan met mux rijden toch?
I11 stuurrijtuig mag niet met type 27 rijden, en ik betwijfel of een 27 Duitsland wel binnen mag maar daarvan ken ik de regels niet.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 16 jan 2024, 14:45
door Kevin
Eimai schreef: 16 jan 2024, 14:36
Eric0641 schreef: 16 jan 2024, 13:19
Terminus schreef: 11 jan 2024, 14:00 ik zou eerder denken omdat HLE18 niet gemaakt is voor stoptreintjes?
Misschien eens leuk, een 27+i11 de grens over. Misschien dat dat meer succes heeft... T27 kan met mux rijden toch?
I11 stuurrijtuig mag niet met type 27 rijden, en ik betwijfel of een 27 Duitsland wel binnen mag maar daarvan ken ik de regels niet.
De 2701-2705 mochten vroeger alvast tot Aken

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 16 jan 2024, 16:11
door Steven
Maar die zijn er al even niet meer geweest. Tegenwoordig is het enkel de hle18 die daar nog komt. De NJ of zelfs de Oriënt express halen ze daar op met een hle18

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 16 jan 2024, 16:51
door desirootje
Is men eigenlijk nog van plan om met Taurus loc's de Nightjet te rijden tot in Brussel, of was dit zelfs ooit een plan? Hoe ver zit men daarmee als het zo is?

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 16 jan 2024, 16:55
door trainfan03
Als ik mij niet vergis, zal de NightJet binnenkort met Vectrons gedaan worden, ze zijn al komen testrijden, heb er toch foto's van gezien van een Vectron met NightJet-rijtuigen in Vorst.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 16 jan 2024, 19:13
door trainlovertje
De Taurus Reihe 1016 en 1116 locomotieven kunnen niet onder 3kV spanning rijden en zullen dus nooit voor inzet in België gepland worden. De 1216 locomotieven kunnen dat wel, maar daarvoor zijn nooit plannen voor homologatie in België geweest. Deze rijden momenteel onder meer naar Italië met de EC München - Verona (- Bologna/Venezia). Binnenkort worden deze gesleepte treinen trouwens door de nieuwe 'Vectron-Railjets' vervangen en ik vermoed dat de Rh 1216 locomotieven dan quasi allemaal dienst zullen doen voor Rail Cargo Group, de goederenafdeling van ÖBB, om goederen richting Italië en Slovenië te slepen.

Een deel van de Vectrons van ÖBB zijn wel al sinds de bestelling geplaatst werd bedoeld om (ooit) naar België te rijden, hetzij met nachttreinen, hetzij met goederentreinen.

Dit is trouwens niet het juiste topic om hier verder over uit te wijden :wink:

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 16 jan 2024, 19:21
door overweg13
Geloof het of niet, maar het is uitweiden. Dit vind ik nu wel een spelfout die te vergeven valt. Naar verluidt zou de oorsprong van dit woord echt met weide te maken hebben, nl. met de kudde buiten de gewone weiden gaan. En nu zijn we allebei al offtopic.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 16 jan 2024, 20:27
door jan_olieslagers
Ja, ik dacht dat het hier eigenlijk over klassiekjes ging :)

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 20 jan 2024, 06:34
door ov_wijzer
jan_olieslagers schreef: 11 jan 2024, 10:30
ov_wijzer schreef: 10 jan 2024, 19:07 De 624, 642, 660 en 663 gaan terug keren in de dienst. Stel 660 werd vandaag weer als eerste ingezet van deze 4 in de serie 5000 tussen Luik en Aken.
Wat een afgang! Niet dat ik verbaasd ben, allesbehalve.
Is dit voor extra reserve of gaan ze de I11-stammetjes eruitgooien?
Zou het niet eerder kunnen dat men niet voldoende I11/HLE18-19 bij elkaar gekrabd kreeg, en bij gebrek aan iets anders dan maar klassiekjes heeft geheractiveerd?

[foutjes bijgewerkt: teedee-vaudt en loctype]
Voor de 660 was het van korte duur, afgelopen woensdag is deze in Brussel Noord als IC2036 defect geraakt en heeft momenteel grote schade. Afwachten of deze nog hersteld wordt. Inmiddels ook het einde voor de 985.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 29 jan 2024, 17:50
door Klassiekje
648 vandaag gestrand met een defecte waakinrichting op de L12

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 29 jan 2024, 18:08
door 260689
Zoals op de foto te zien is rijden er nog steeds (en gelukkig met 2 gekoppelde stellen) klassiekjes op de S41 Luik - Aachen-hbf