Pagina 143 van 145

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 29 jan 2024, 21:33
door pietje
Sommigen vinden dit misschien leuk, maar ik vind het eerder beschamend om zo'n visitekaartje te laten zien in het buitenland

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 29 jan 2024, 21:43
door Portbou
pietje schreef: 29 jan 2024, 21:33 Sommigen vinden dit misschien leuk, maar ik vind het eerder beschamend om zo'n visitekaartje te laten zien in het buitenland
Ik begrijp wat je bedoelt.

Maar gisteren in Aachen zag ik een klassiekje fluks richting Luik vertrekken... terwijl mijn ICE 13 weer eens strandde met één of ander elektronisch probleem.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 05 feb 2024, 19:07
door ov_wijzer
Terwijl het materieel tekort alleen maar groter lijkt te worden, dan toch het einde voor de 769 en de 999.
Blijven nu nog over:
624
642
648
655
660 (?)
662
663
731
960
962
963
965
968
971
972
974
979
982
983
987
988
990
991
995
997
Nog 25 stuks.....

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 05 feb 2024, 21:36
door Lukas
Hoi,

Ik heb vorig jaar Klassiekje 999 nog op de foto gezet in Charleroi Central. Afgelopen zaterdag heb ik nog meegereden met Klassiekje 991 en 983 tussen Brussel, Schaarbeek en Binche. Het interieur van deze treinen vond ik nog redelijk verzorgd. Alleen vond ik de graffiti een serieuze domper...

Lukas

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 06 feb 2024, 19:03
door ov_wijzer
De 731 is op het moment van schrijven aan zijn laatste ritten bezig, en zal vanavond buiten dienst gesteld worden. Einde tijdperk van de 700's. Ook is de 982 aan de kant gezet. Nog 23 stuks.....

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 11 feb 2024, 16:49
door Lukas
Hoi,

Gisteren stond Klassiekje 624 in de bundel van Luik Guillemins.

Lukas

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 12 feb 2024, 11:14
door ov_wijzer
De 660 is vandaag weer in dienst gekomen na flinke schade te hebben opgelopen in Brussel-Noord 3 weken terug. Vandaag actief in de S42 5200 tussen Liers en Flémalle-Haute v.v.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 24 feb 2024, 23:35
door Lukas
Hoi,

Vandaag was Klassiekje 648 samen met een ander Klassiekje actief op de verbinding Schaarbeek - Binche.

Lukas

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 25 feb 2024, 02:11
door 260689
Lukas schreef: 24 feb 2024, 23:35 Hoi,

Vandaag was Klassiekje 648 samen met een ander Klassiekje actief op de verbinding Schaarbeek - Binche.

Lukas
Lukas,

In het weekend rijden die daar standaard op.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 25 feb 2024, 14:25
door Lukas
Hoi,

260689,

Dat weet ik maar het was de eerste keer dat ik er een stel van de reeks 600 op zag...

Lukas

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 29 feb 2024, 12:48
door Davy
Het lijkt einde verhaal te zijn met de Klassiekjes op het IC-paar 2010/2036 (Charleroi Essen), al de hele week rijden er Desiro's.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 29 feb 2024, 15:16
door Reeks 13
Volgens Railer-app 655+662 op de S41 Aken <> Luik
Volgende Trein 5015

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 29 feb 2024, 16:00
door jpvdveer
Heeft iemand een idee over de geplande inzet de komende weken / maanden? Waar gaan ze het het langste uithouden?

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 29 feb 2024, 18:19
door Klassiekje
Davy schreef: 29 feb 2024, 12:48 Het lijkt einde verhaal te zijn met de Klassiekjes op het IC-paar 2010/2036 (Charleroi Essen), al de hele week rijden er Desiro's.
Sinds 21/02 inderdaad planmatig met Desiro (en dat blijft zo).
jpvdveer schreef: 29 feb 2024, 16:00 Heeft iemand een idee over de geplande inzet de komende weken / maanden? Waar gaan ze het het langste uithouden?
Waarschijnlijk vooral de Waalse verbindingen (S61, S62, ...).
En misschien voorlopig ook nog de Schaarbeek-Binche in het weekend.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 02 mar 2024, 00:05
door Natje049
Davy schreef: 29 feb 2024, 12:48 Het lijkt einde verhaal te zijn met de Klassiekjes op het IC-paar 2010/2036 (Charleroi Essen), al de hele week rijden er Desiro's.
Vanaf er meer M7 zijn zal de 1500 (Genk - Blankenberge) langzaam aan homogene M7-stammen zien en dan komen de M6 van Hasselt vrij voor Châtelet voor de 1900 (Tournai - BAZ), 3700 (Mons - BAZ), 2000 (Essen - Charleroi) en 4500 (Antwerpen - Charleroi). Zo kunnen de Desiro's en 800 af de 2000/4500 en de DMTs van de 1900 en 3700 die dan weer door kunnen naar ergens anders.

Het wafelijzer zorgt vervolgens ook dat de 3800 met homogene M7 zal gaan rijden. Waar die DMTs dan gaan belanden is ook weer een goede vraag.