Ongewone samenstelling.

Alles over reizigerstreinen in België.
MaartendeJ
Berichten: 387
Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door MaartendeJ »

En vandaag rijden, van de 7 rijtuigen, 3 rijtuigen 2de klas mee en 4 1ste klas :shock:
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Joris »

Hallo,
Heeft er iemand de P7010/8010 de laatste dagen toevallig gezien? Het leek gisteren of die plots geduwd werd, normaal rijdt die met 23+M4, maar gisteren hoorde ik precies de loc achteraan de trein... Ik heb hem zelf helaas niet gezien, enkel gehoord...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Stef »

Joris schreef:Hallo,
Heeft er iemand de P7010/8010 de laatste dagen toevallig gezien? Het leek gisteren of die plots geduwd werd, normaal rijdt die met 23+M4, maar gisteren hoorde ik precies de loc achteraan de trein... Ik heb hem zelf helaas niet gezien, enkel gehoord...
Groeten,
Joris De Mol
Ik heb hem spijtig genoeg gisteren niet gezien. Is wel raar wat jij vertelt, daar het idd normaal een 23+M4 is. Misschien kan "bart", die in het depot van Sint-Niklaas werkt, wel meer vertellen.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
260689
Berichten: 3319
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door 260689 »

Stef schreef:
Joris schreef:Hallo,
Heeft er iemand de P7010/8010 de laatste dagen toevallig gezien? Het leek gisteren of die plots geduwd werd, normaal rijdt die met 23+M4, maar gisteren hoorde ik precies de loc achteraan de trein... Ik heb hem zelf helaas niet gezien, enkel gehoord...
Groeten,
Joris De Mol
Ik heb hem spijtig genoeg gisteren niet gezien. Is wel raar wat jij vertelt, daar het idd normaal een 23+M4 is. Misschien kan "bart", die in het depot van Sint-Niklaas werkt, wel meer vertellen.
De 23 heeft de laatste weken te kampen met problemen en heeft geregeld met ne type 21 gereden (bestuurder is dan ne instruckteur van depot Sint Niklaas of van Gent aangezien de gewone treinbestuurders van depot Sint Niklaas de type 21 niet kennen en kennen bijgevolgd ook geen stuurrijtuigen type M4, M5m, M6, maar ook geen AM96, MW41, 12, 13, 20, 26, 27.
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Stef »

Als iemand nog eens de P 8010 spot met een 21+M4 laat het zeker weten, dan kan ik in Sint-Niklaas Oost eens een kijkje nemen 8)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Robin »

Stef schreef:Als iemand nog eens de P 8010 spot met een 21+M4 laat het zeker weten, dan kan ik in Sint-Niklaas Oost eens een kijkje nemen 8)
In mechelen komt er altijd zo eentje rond 14hr20
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Shrek »

Robin schreef:In mechelen komt er altijd zo eentje rond 14hr20
Komen er in Mechelen niet elk half uur 21+M4? :lol:
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Robin »

Shrek schreef:
Robin schreef:In mechelen komt er altijd zo eentje rond 14hr20
Komen er in Mechelen niet elk half uur 21+M4? :lol:
kan wel, langer dan 15min blijf ik daar ni staan ze in de koude :lol:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Stef »

Robin schreef:
Stef schreef:Als iemand nog eens de P 8010 spot met een 21+M4 laat het zeker weten, dan kan ik in Sint-Niklaas Oost eens een kijkje nemen 8)
In mechelen komt er altijd zo eentje rond 14hr20
Ja, het is niet dat ik nog nooit een 21 + M4 gezien heb. Maar het zou wel de eerste keer zijn dat ik zo'n combinatie zie "overnachten" in Sint-Niklaas Oost. Vandaar dat het specifiek om de P 8010 moet gaan. :wink:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2062
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Dieselfreak »

Gisteren nam ik om 18 uur 41 in Brussel-Zuid de trein naar Kortrijk, deze bestond uit twee klassiekjes, een wit en een rood. Is dat normaal? Ik weet wel dat er rond die tijd een IC L is die met klassiekjes rijdt, maar ik heb al vaak op dat uur in Brussel de trein naar Kortrijk genomen, en die bestond altijd uit Break(s) of M6'en.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Molenbruch Y.
Berichten: 745
Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Molenbruch Y. »

Dag,

Sinds half december is deze trein inderdaad uit klassieke stelletjes samengesteld. De materieelomloop van de IC L-verbinding is grondig gewijzigd t.g.v. de inperking tot Dendermonde.

Groeten,
Sara Raats
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 apr 2006, 21:50
Locatie: HSL 4

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Sara Raats »

is het normaal dat de trein van Essen naar Charleroi wordt gereden met varkensneuzen?

normaal zijn dat toch M6-rijtuigen?

(ik zag die vorige maandag netjes voorbijrijden in Heide)
Molenbruch Y.
Berichten: 745
Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Molenbruch Y. »

Dag,

Je hebt het waarschijnlijk over de ritten 4510 en 4535; in dat geval is dat inderdaad de normale samenstelling.

Groeten,
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2062
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Dieselfreak »

Molenbruch Y. schreef:Dag,

Sinds half december is deze trein inderdaad uit klassieke stelletjes samengesteld. De materieelomloop van de IC L-verbinding is grondig gewijzigd t.g.v. de inperking tot Dendermonde.

Groeten,
Is dat alleen tijdens de week, of ook in het weekend?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Molenbruch Y.
Berichten: 745
Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Molenbruch Y. »

Bedoel je de inperking tot Dendermonde? Alleen op weekdagen moet er daar overgestapt worden. Dat heeft alles te maken met de werkzaamheden in het station van Sint-Niklaas. Blijkbaar laat deze dienstregeling (met een aparte L-trein Dendermonde - Sint-Niklaas, die kort keert in Sint-Niklaas) een makkelijkere exploitatie toe in het station van Sint-Niklaas, ook al heeft dat tot gevolg dat sommige reizigers een extra overstap moeten doen (behalve tijdens de spits) en dat bepaalde aansluitingen in Dendermonde (bv. richting Gent en Mechelen) gedurende de helft van de dag vervallen. Bepaalde van de nieuwe L-treinen Sint-Niklaas - Dendermonde zijn in Dendermonde doorgekoppeld met de CR naar Brussel-Zuid via het Weststation. De 'echte' IC L (de trein komende van Poperinge) keert dus al in Dendermonde. Dit alles, in combinatie met het feit dat er een extra M6-stam wordt ingezet tijdens de spits (die 's nachts niet kan uitwijken in Poperinge) heeft heel wat wijzigingen in de materieelinzet teweeggebracht. Aangezien de IC L in het weekend sowieso slechts tot Lokeren reed, hebben de werken in Sint-Niklaas geen invloed op de dienstregeling. Wat de materieelinzet in het weekend betreft, heb ik nog geen wijzigingen vastgesteld, maar het zou natuurlijk altijd kunnen. Meldingen altijd welkom in dit topic.

Groeten,
Plaats reactie