Binco schreef:Heeft er iemand een foto kunnen maken van IC 4539 van 13 septemeber?
Deze reed met 2x reeks 23 + de voorziene M6'en.
De lok reeks 27 was kapot.
260689 schreef:De ic-G trein 1833 wordt gereden met 8 M6 rijtuigen. Deze zijn normaal 3x AM96. Heeft derjuist trein 3030 gereden.
Deze rijtuigenstam heeft blijkbaar een vaste roulatie van de treinnummers. heb deze zien vertrekken om 17u14 in Gent-St-Pieters als IC-P naar antwerpen. Persoonlijk geen slecht idee om die daarop in te zetten.
Heb die vandaag ook gezien. Ik vind persoonlijk dat de IC G meer dubbeldekkers verdiend, enkel passen die niet op de IC P wegens die extra stops...
Een tijd geleden heeft er eens een dubbeltractie 23'ers op de IC J relatie een trein verzekerd.De trein was samengesteld uit 2 23'ers en M6rijtuigen.Ik vermoed dat men 2 23'ers gebruikt heeft omdat er geen HLE 20 en HLE 13 ter beschikking was.
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!! De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!! LEVE DE DESIRO!!
Binco schreef:Heeft er iemand een foto kunnen maken van IC 4539 van 13 septemeber?
Deze reed met 2x reeks 23 + de voorziene M6'en.
De lok reeks 27 was kapot.
Heeft gisteren de HLE 27 + M6 's avonds op de IC L naar Sint-Niklaas gezeten? ik was gisteren in FSNO gepasseerd omstreeks 19u en normaal staat die daar dan nog... (vertrekt meestal rond 20u leeg terug richting Dendermonde).
EDIT: toen ik het treinnummer opzocht zag ik dat trein 2314 afgeschaft was. Iemand een idee waarom?
Treinen9880 schreef:IC 518 reed met een 13 en 21 vandaag beide aan de kant van Oostende. 1" aan I11 gekoppeld de 21 aan de 13. weet iemand waarom
Overbrenging van TW Oostende naar Welkenraedt voor een P trein de volgende morgen naar Brussel?
oké merci
Dit is maar een suggestie he, ik weet dat niet zeker. Ik weet wel dat er veel 21'en in Oostende worden onderhouden en dat er een P + M4 rijdt van Welkenraedt naar Brussel, vandaar mijn vermoeden.
Dit is maar een suggestie he, ik weet dat niet zeker. Ik weet wel dat er veel 21'en in Oostende worden onderhouden en dat er een P + M4 rijdt van Welkenraedt naar Brussel, vandaar mijn vermoeden.
Treinen9880 schreef:IC 518 reed met een 13 en 21 vandaag beide aan de kant van Oostende. 1" aan I11 gekoppeld de 21 aan de 13. weet iemand waarom
Overbrenging van TW Oostende naar Welkenraedt voor een P trein de volgende morgen naar Brussel?
Het gebeurd wekelijks dat met de voorlaatste 521 achter de 13 (in dienst) een T21/27 achter hangt (buiten dienst). dit voor een overbrengingsrit uit te sparen.
Op de lijn Luik-Luxemburg zit al enkele dagen een stam zonder eerste klasse. "Kan gebeuren", maar is eigenlijk wel erg wetende dat er in Vorst meerdere I6 eerste klasse werkloos staat (en er vroeger op die lijn soms treinen reden met 3 eerste klasse-rijtuigen, waarvan dan 2 gedeklasseerd uiteraard)
Terminus schreef:Op de lijn Luik-Luxemburg zit al enkele dagen een stam zonder eerste klasse. "Kan gebeuren", maar is eigenlijk wel erg wetende dat er in Vorst meerdere I6 eerste klasse werkloos staat (en er vroeger op die lijn soms treinen reden met 3 eerste klasse-rijtuigen, waarvan dan 2 gedeklasseerd uiteraard)
in vorst staat er veel aan de kant doordat ze op onderhoud wachten.
Tiens, is het eigenlijk mogelijk om een rijtuig tijdelijk een hogere klasse te geven, het tegendeel van deklasseren dus? In dit geval dus een van de tweedeklasrijtuigen tijdelijk tot eerste klas promoveren met specifieke signalisatie? Het comfort zal er uiteraard niet op verbeteren, maar zo geef je de eersteklasreizigers tenminste nog enigszins de relatieve rust waar ze voor betalen.