Stijn91 schreef:Vandaag bestond P8066 uit 9 M4 rijtuigen (inclusief stuurrijtuig). Normaal zijn dit 5 M4 rijtuigen en trekt de loc want dan is er geen stuurrijtuig bij. Waarschijnlijk is deze samenstelling afkomstig van P8021.
En wat hing ervoor? Nog steeds een 23, of veeleer een 21 (die in principe trouwens ook de 8021 trekt)?
Het was de 2140 duwde. De 8066 werd al getrokken door een 21 en ook al een 27.
Men zou dat stuurrijtuig misschien beter hangen aan de 7074 - 8067 - 8955 (allemaal dezelfde trein).
Ik zag deze ochtend rond 09h00 een stam 27 + M4 (zonder stuurrijtuig) en terug een 27 met neergelaten panto richting Gent rijden.
Was dit mss de IC 3009?
wva schreef:Ik zag deze ochtend rond 09h00 een stam 27 + M4 (zonder stuurrijtuig) en terug een 27 met neergelaten panto richting Gent rijden.
Was dit mss de IC 3009?
Volgens mij is dat een IC C. Die ging sinds vorige maandag beperkt worden tot Kortrijk om dat ze de tweespannige IC C's tekort gingen hebben. Die trein is voorzien met HLE21 + 9 x M4 + HLE21. De 2 locs zouden tegelijkertijd in dienst zijn. Nu je zegt dat het 27'ers zijn is dat niet nodig?
wva schreef:Ik zag deze ochtend rond 09h00 een stam 27 + M4 (zonder stuurrijtuig) en terug een 27 met neergelaten panto richting Gent rijden.
Was dit mss de IC 3009?
Volgens mij is dat een IC C. Die ging sinds vorige maandag beperkt worden tot Kortrijk om dat ze de tweespannige IC C's tekort gingen hebben. Die trein is voorzien met HLE21 + 9 x M4 + HLE21. De 2 locs zouden tegelijkertijd in dienst zijn. Nu je zegt dat het 27'ers zijn is dat niet nodig?
Ik zie in Antwerpen vrij vaak zulke combinatie passeren, aan beide kanten een 27 maar de achterste duwt niet. Ik denk dat ze veel 27'ers over hebben (na de instroom 18'en), maar die hebben bijna allemaal mux dus kan je geen trekduw of stuurrijtuig gebruiken in combinatie met M4 (die niet van mux voorzien is).
Stijn82 schreef:Ik zie in Antwerpen vrij vaak zulke combinatie passeren, aan beide kanten een 27 maar de achterste duwt niet. Ik denk dat ze veel 27'ers over hebben (na de instroom 18'en), maar die hebben bijna allemaal mux dus kan je geen trekduw of stuurrijtuig gebruiken in combinatie met M4 (die niet van mux voorzien is).
Dat kan wel hoor. De M4-rijtuigen kunnen de signalen tussen 2 HLE27 doorgeven. Enkel de M4-stuurpost zal niet werken.
Stijn82 schreef:Ik zie in Antwerpen vrij vaak zulke combinatie passeren, aan beide kanten een 27 maar de achterste duwt niet. Ik denk dat ze veel 27'ers over hebben (na de instroom 18'en), maar die hebben bijna allemaal mux dus kan je geen trekduw of stuurrijtuig gebruiken in combinatie met M4 (die niet van mux voorzien is).
Dat kan wel hoor. De M4-rijtuigen kunnen de signalen tussen 2 HLE27 doorgeven. Enkel de M4-stuurpost zal niet werken.
liggen er dan MUX kabels in de M4 rijtuigen? Ik dacht dat dit een vereiste was, omdat de klassieke aansluitingen van de hle's zijn verwijderd.
Merijn schreef:Gisteren zag ik een P trein (?) tussen Leuven en Brussel met een restaurantrijtuig in...weet iemand hier meer over?
Hier ben ik ook wel geïnteresseerd in. De NMBS is wel eens creatief wat de samenstelling van P-treinen betreft, maar een Resto-rijtuig gaat toch wat ver. Als je interieurfoto's bekijkt van zo'n rijtuig, dan is dit toch wel niet geschikt om veel volk te laten zitten.