Ongewone samenstelling.

Alles over reizigerstreinen in België.
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Kristofke »

Steven schreef:ik zal het u weten te zeggen, ik moet een van die ritten doen, normaal krijg ik volgende de huidige fiche 1 break.
Volgens alle info die ik ter beschikking heb zijn het er nog altijd gewoon één.

Maar misschien is er plots toch wel eens doorgedrongen dat met de afschaffing van de Benelux en de IRn die er tien minuten voor het Benelux uur rijdt plots wel een pak reizigers bijkrijgt. Bovendien heeft men sinds december 's ochtends ook nog eens de eerste stoptrein van Brussel naar Antwerpen afgeschaft, en dus dat volk van die twee treinen moet allemaal op die ene break, die al standaard onvoldoende was!

1 januari was het nog steeds 1 break 's ochtends, gisteren waren het er twee en over drie uurtjes weet ik of het nu toeval was of niet.
260689
Berichten: 3336
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door 260689 »

Kristofke schreef:
Steven schreef:ik zal het u weten te zeggen, ik moet een van die ritten doen, normaal krijg ik volgende de huidige fiche 1 break.
Volgens alle info die ik ter beschikking heb zijn het er nog altijd gewoon één.

Maar misschien is er plots toch wel eens doorgedrongen dat met de afschaffing van de Benelux en de IRn die er tien minuten voor het Benelux uur rijdt plots wel een pak reizigers bijkrijgt. Bovendien heeft men sinds december 's ochtends ook nog eens de eerste stoptrein van Brussel naar Antwerpen afgeschaft, en dus dat volk van die twee treinen moet allemaal op die ene break, die al standaard onvoldoende was!

1 januari was het nog steeds 1 break 's ochtends, gisteren waren het er twee en over drie uurtjes weet ik of het nu toeval was of niet.
Aangezien het dit weekend nog koopweekend is (kerstvakantie en solden) hebben ze voor vele treinen aanpassingen moeten doorvoeren (nacht van vrijdag op zaterdag (gisteren dus)) om extra materiaal bij te koppelen.

Bron: ROR Kortrijk
Tram44
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 jun 2012, 12:49

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Tram44 »

TreinTramBus heeft de NMBS onlangs gevraagd de IR n in het weekend systematisch te versterken maar de NMBS is van oordeel dat dit niet nodig is. Toch rijden occasioneel wel treinen met 6 rijtuigen.

Gisteren was dat echter niet het geval en was het rond 16u00 alvast opnieuw rechtstaan vanuit Brussel.

Op lijn 12 zijn de L-treinen gelukkig wel versterkt en dus is er ook op de L-trein Antwerpen-Luchthaven meer dan voldoende capaciteit.
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Kristofke »

Vanmorgen weer met twee breaks, dus hopelijk is het een vast gegeven!

Als de NMBS van mening is dat het niet nodig was, dan is dat waarschijnlijk omdat ze bij zulke aanvraag gewoon even in de computer kijken wat de treinbegeleiders zoal hebben opgegeven van bezetting in hun ibis.

Vaak genoeg op deze trein in het weekend komt de TBG zelfs niet meer uit zijn kot, want eerste klasse zit vaak zelfs volzet met tweede klasse reizigers en geen TBG te zien! Als die dan misschien eens telkens melding zou maken van een overbezetting, dan zou er misschien toch wel eens een rood lampje gaan branden net zoals op de L12 de systematische melding van overbezetting tot maatregelen heeft geleid.

Ik denk zelfs dat het niet overdreven zou zijn om in het weekend gewoon de M5m stam terug in te zetten ipv deze werkloos in Geraardsbergen te laten staan voor het weekend. Aangezien na afschaffing van de Benelux de IRn de enige snelle verbinding is met Antwerpen samen met de enige IC 20xx per uur, is het toch maar normaal dat tussen de twee grootste steden van het land dan een maximale bezetting rijdt!?
am62
Berichten: 840
Lid geworden op: 20 mei 2006, 20:40

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door am62 »

Kristofke schreef:Ik denk zelfs dat het niet overdreven zou zijn om in het weekend gewoon de M5m stam terug in te zetten ipv deze werkloos in Geraardsbergen te laten staan voor het weekend. Aangezien na afschaffing van de Benelux de IRn de enige snelle verbinding is met Antwerpen samen met de enige IC 20xx per uur, is het toch maar normaal dat tussen de twee grootste steden van het land dan een maximale bezetting rijdt!?
Goed idee, maar hoe ga je dan de spits organiseren vanuit Geraardsbergen via L123/94/96 naar Brussel ? Wat dan met het "dubbele" rijpad in de NZV ? Met deze oplossing is het gedeeld. Een lange stam M4m-rijtuigen vanuit Geraardsbergen (in het verleden nog geweest) tot Schaarbeek ? Trein uit Geraardsbergen beperken tot Brussel-Zuid en de honderden reizigers laten overstappen ?

Inzetten van Desiro's als die vrijkomen op termijn (zoals nu gebeurde met de P7574/3308) zou een oplossing kunnen zijn, maar bezie het ruimer. Waar zitten al die M5m-stammen trouwens ? Ik zie er soms in de avondspits halfleeg vertrekken vanuit FBN richting Wallonië.
Laatst gewijzigd door am62 op 06 jan 2013, 16:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Steven »

ik heb vandaag de IRn gewoon met 1 break gedaan.
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Kristofke »

Steven schreef:ik heb vandaag de IRn gewoon met 1 break gedaan.
Het ging in beiden gevallen om 3306, geen idee of hij heel de dag zo rond rijdt.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Steven »

ik deed 3308 en 3329
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Kristofke »

am62 schreef: Goed idee, maar hoe ga je dan de spits organiseren vanuit Geraardsbergen via L123/94/96 naar Brussel ? Wat dan met het "dubbele" rijpad in de NZV ? Met deze oplossing is het gedeeld. Een lange stam M4m-rijtuigen vanuit Geraardsbergen (in het verleden nog geweest) tot Schaarbeek ? Trein uit Geraardsbergen beperken tot Brussel-Zuid en de honderden reizigers laten overstappen ?

Inzetten van Desiro's als die vrijkomen op termijn (zoals nu gebeurde met de P7574/3308) zou een oplossing kunnen zijn, maar bezie het ruimer. Waar zitten al die M5m-stammen trouwens ? Ik zie er soms in de avondspits halfleeg vertrekken vanuit FBN richting Wallonië.
Er zal wel een mouw aan te passen zijn. De rit tussen 19u en 20u moet gewoon (ledig) terug naar Geraardsbergen om zo maandagochtend te kunnen rijden. Maar goed, dat is allemaal utopisch want de NMBS vindt 1 break al genoeg, laat staan dat ze personeel gaan zoeken dat die M5m kan gaan halen en terugbrengen.
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Kristofke »

Steven schreef:ik deed 3308 en 3329
Dit stel doet

3306 R67 FBMZ FN 05.59 06.52
3327 R7 FN FBMZ 07.08 08.02
3558 R67 FBMZ FM 08.25 08.55
3579 R67 FM FBMZ 09.05 09.35
3310 R67 FBMZ FN 09.59 10.52
3331 R67 FN FBMZ 11.08 12.01
3562 R67 FBMZ FM 12.25 12.55
3583 R67 FM FBMZ 13.05 13.35
3314 R67 FBMZ FN 13.59 14.52
3335 R67 FN FBMZ 15.08 16.01
3566 R67 FBMZ FM 16.25 16.55
3587 R67 FM FBMZ 17.05 17.35
3318 R67 FBMZ FN 17.59 18.52
3339 R67 FN FBMZ 19.08 20.01
3570 R67 FBMZ FM 20.25 20.55
3591 R67 FM FBMZ 21.05 21.35
3322 R67 FBMZ FN 21.59 22.52
3343 R7 FN FBCL 23.08 23.57
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Retard »

am62 schreef:
Kristofke schreef:Ik denk zelfs dat het niet overdreven zou zijn om in het weekend gewoon de M5m stam terug in te zetten ipv deze werkloos in Geraardsbergen te laten staan voor het weekend. Aangezien na afschaffing van de Benelux de IRn de enige snelle verbinding is met Antwerpen samen met de enige IC 20xx per uur, is het toch maar normaal dat tussen de twee grootste steden van het land dan een maximale bezetting rijdt!?
Goed idee, maar hoe ga je dan de spits organiseren vanuit Geraardsbergen via L123/94/96 naar Brussel ? Wat dan met het "dubbele" rijpad in de NZV ? Met deze oplossing is het gedeeld. Een lange stam M4m-rijtuigen vanuit Geraardsbergen (in het verleden nog geweest) tot Schaarbeek ? Trein uit Geraardsbergen beperken tot Brussel-Zuid en de honderden reizigers laten overstappen ?

Inzetten van Desiro's als die vrijkomen op termijn (zoals nu gebeurde met de P7574/3308) zou een oplossing kunnen zijn, maar bezie het ruimer. Waar zitten al die M5m-stammen trouwens ? Ik zie er soms in de avondspits halfleeg vertrekken vanuit FBN richting Wallonië.
In het weekend is er toch materieel genoeg? Men kan toch in theorie vier Breaks inzetten i.p.v. al dit gedoe met een M5 stam?
loic1811
Berichten: 1445
Lid geworden op: 30 dec 2011, 19:20
Locatie: Londerzeel

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door loic1811 »

vandaag werd de 8013 door een T18 gesleept ipv T 21
Matthias
Berichten: 224
Lid geworden op: 10 okt 2012, 15:13

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Matthias »

Gisteren reed IC3437 en bijgevolg dus ook IC3417 met 5 M6-rijtuigen ipv 8. Tevens was het geen Reeks 18 locomotief, maar - ik denk, heb het maar vluchtig gezien - een reeks 27 locomotief.
Vandaag hetzelfde met de IC3436 en meer dan waarschijnlijk dus ook de IC3416 met 5 M6 + 27 ipv 8 M6 + 18.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Stijn91 »

L1782 bestaat de laatste dagen uit 3 klassiekjes ipv 1 of 2. Deze samenstelling vertrekt vanop een ander spoor in Geraardsbergen omdat de rit van Aalst (vertrek om 10:43) naar Geraardsbergen met 2 Desiro's (de enigste rit nog op de P-trein naar en van Gent na) is.
wva
Berichten: 313
Lid geworden op: 09 mar 2008, 21:45

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door wva »

Deze ochtend de P7250 Boom Antwerpen, gereden met een Deense neus. Ik dacht dat deze normaal met een klassiekje werd gereden.

In ieder geval heel uitzonderlijk dat er een Deense neus op lijn 52 komt. Of heeft dit te maken met verplaatst materiaal tgv de weekenddienst over lijn 52 door de werken aan de Kennedytunnel?
Plaats reactie