Ongewone samenstelling.

Alles over reizigerstreinen in België.
260689
Berichten: 3327
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door 260689 »

Steve schreef:Vandaag de 3605 zien rijden met de beide 27's in het midden. Ik zie dat beide delen met vertraging aangekomen zijn in Gent, vermoedelijk zijn ze dus in de verkeerde volgorde aangekomen... maar mag dat nu eigenlijk of niet?!
Deze is uitzonderlijk in Kortrijk gekoppeld. Het deel uit de panne werd met gelegenheidsmateriaal gereden tot Gent. Vannacht is dat stuk over gebracht van Gent naar Kortrijk om daar in de spits te koppelen met het deel uit Poperinge.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5318
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Steve »

260689 schreef:
Steve schreef:Vandaag de 3605 zien rijden met de beide 27's in het midden. Ik zie dat beide delen met vertraging aangekomen zijn in Gent, vermoedelijk zijn ze dus in de verkeerde volgorde aangekomen... maar mag dat nu eigenlijk of niet?!
Deze is uitzonderlijk in Kortrijk gekoppeld. Het deel uit de panne werd met gelegenheidsmateriaal gereden tot Gent. Vannacht is dat stuk over gebracht van Gent naar Kortrijk om daar in de spits te koppelen met het deel uit Poperinge.
Nog vreemder dan: als men blijkbaar de hele avond/nacht gehad heeft, was er dan echt geen andere keuze dan op die manier te koppelen (temeer daar je in Kortrijk betrekkelijk eenvoudig kunt driehoeken)? Los van de vraag of het überhaupt toegestaan is - ik heb steeds gehoord van niet, maar nog niet echt bevestigd gezien.

PS. welk vervangend materieel zou tussen De Panne en Gent gereden hebben? Gewoon MS96 of M4, of iets meer exotisch?
260689
Berichten: 3327
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door 260689 »

Steve schreef:
260689 schreef:
Steve schreef:Vandaag de 3605 zien rijden met de beide 27's in het midden. Ik zie dat beide delen met vertraging aangekomen zijn in Gent, vermoedelijk zijn ze dus in de verkeerde volgorde aangekomen... maar mag dat nu eigenlijk of niet?!
Deze is uitzonderlijk in Kortrijk gekoppeld. Het deel uit de panne werd met gelegenheidsmateriaal gereden tot Gent. Vannacht is dat stuk over gebracht van Gent naar Kortrijk om daar in de spits te koppelen met het deel uit Poperinge.
Nog vreemder dan: als men blijkbaar de hele avond/nacht gehad heeft, was er dan echt geen andere keuze dan op die manier te koppelen (temeer daar je in Kortrijk betrekkelijk eenvoudig kunt driehoeken)? Los van de vraag of het überhaupt toegestaan is - ik heb steeds gehoord van niet, maar nog niet echt bevestigd gezien.

PS. welk vervangend materieel zou tussen De Panne en Gent gereden hebben? Gewoon MS96 of M4, of iets meer exotisch?
Driehoeken kan. Maar was echt geen tijd meer voor. In de nacht is het al heel druk.
stekkerz
Berichten: 101
Lid geworden op: 20 sep 2012, 09:40

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door stekkerz »

Steve schreef:
260689 schreef:
Steve schreef:Vandaag de 3605 zien rijden met de beide 27's in het midden. Ik zie dat beide delen met vertraging aangekomen zijn in Gent, vermoedelijk zijn ze dus in de verkeerde volgorde aangekomen... maar mag dat nu eigenlijk of niet?!
Deze is uitzonderlijk in Kortrijk gekoppeld. Het deel uit de panne werd met gelegenheidsmateriaal gereden tot Gent. Vannacht is dat stuk over gebracht van Gent naar Kortrijk om daar in de spits te koppelen met het deel uit Poperinge.
Nog vreemder dan: als men blijkbaar de hele avond/nacht gehad heeft, was er dan echt geen andere keuze dan op die manier te koppelen (temeer daar je in Kortrijk betrekkelijk eenvoudig kunt driehoeken)? Los van de vraag of het überhaupt toegestaan is - ik heb steeds gehoord van niet, maar nog niet echt bevestigd gezien.

PS. welk vervangend materieel zou tussen De Panne en Gent gereden hebben? Gewoon MS96 of M4, of iets meer exotisch?
2 MS96 tussen De Panne en Gent
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Steven »

Steve schreef: Nog vreemder dan: als men blijkbaar de hele avond/nacht gehad heeft, was er dan echt geen andere keuze dan op die manier te koppelen (temeer daar je in Kortrijk betrekkelijk eenvoudig kunt driehoeken)? Los van de vraag of het überhaupt toegestaan is - ik heb steeds gehoord van niet, maar nog niet echt bevestigd gezien.

PS. welk vervangend materieel zou tussen De Panne en Gent gereden hebben? Gewoon MS96 of M4, of iets meer exotisch?
Is toegestaan, doch als er tussen twee locomotieven minder dan 3 rijtuigen zitten is de snelheid beperkt aan 130km/u.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Stijn91 »

2 Desiro's op Gent-Sint-Pieters - Brussel-Nationaal-Luchthaven normaal rijden er op dat uur 2 klassiekjes. (IR3512)
jens123
Berichten: 224
Lid geworden op: 29 okt 2009, 19:26

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door jens123 »

Stijn91 schreef:2 Desiro's op Gent-Sint-Pieters - Brussel-Nationaal-Luchthaven normaal rijden er op dat uur 2 klassiekjes. (IR3512)
Op termijn zou men op het treinpaar 3512-3535 altijd met desiro's willen gaan rijden.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Stijn91 »

jens123 schreef:
Stijn91 schreef:2 Desiro's op Gent-Sint-Pieters - Brussel-Nationaal-Luchthaven normaal rijden er op dat uur 2 klassiekjes. (IR3512)
Op termijn zou men op het treinpaar 3512-3535 altijd met desiro's willen gaan rijden.
Weet je soms hoelang men op deze verbinding al met Desiro's aan het rijden is, was het de 1e keer vandaag of is dat al een tijdje zo?
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Stijn91 »

P7953 was deze morgen met 2 Klassiekjes ipv de 2 Desiro's die er al een tijdje op reden. De terugrit van P7953, namelijk P8952 werd gereden met 1 klassiekje ipv de 2 klassiekjes die ik deze morgen zag.
ferry
Berichten: 316
Lid geworden op: 28 mei 2008, 21:50

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door ferry »

Hoi

Vanmorgen IC (Charleroi) Antwerpen - Essen en terugrit v.Antw. 07:24 : TD M6 zonder eerste klasse rijtuig!
am62
Berichten: 840
Lid geworden op: 20 mei 2006, 20:40

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door am62 »

ferry schreef:Hoi

Vanmorgen IC (Charleroi) Antwerpen - Essen en terugrit v.Antw. 07:24 : TD M6 zonder eerste klasse rijtuig!
En rijdt die nu nog ? Vorige week al tussen Charleroi-Sud en Antwerpen. 4 rijtuigen zonder A-rijtuig.
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Retard »

E691 bestond uit twee i.p.v. één klassiek stel. Normaal zijn zijn dit enkel vrijdag twee stellen. Het waren de 236 en de 647. Ik nam deze trein tusssen Brugge en lichtervelde en zat op de 236 :D
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5318
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Steve »

IC-L 2321 bestond vandaag uit drie niet-gemoderniseerde klassiekjes (wat intussen trouwens vrij zeldzaam geworden is). Normaal zijn het twee Breaks...
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Retard »

Steve schreef:IC-L 2321 bestond vandaag uit drie niet-gemoderniseerde klassiekjes (wat intussen trouwens vrij zeldzaam geworden is). Normaal zijn het twee Breaks...
En vandaag werd de 2321 niet door drie, maar door één Bordeauxrood Klassiekske verzekerd. De 257 nam deze taak op zich.
260689
Berichten: 3327
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door 260689 »

De E7993/8993 blijft langer dan voorzien met de samenstelling I6bc, I6bc, I6bc, I6bc, M4AD, I6bc, I6bc, I6bc, I6bc. Dit tot 26 april. Aangezien we rijtuigen M4 tekort hebben.
Plaats reactie