Ongewone samenstelling.

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5321
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Steve »

BVG1988 schreef:Deze middag zag ik AM 08015 rijden op de IR i 3634, dat was bij mijn weten normaal een AM96. Wel jammer dat je met dit zonnig weer amper ziet of de frontlichten wit of rood branden van de AM 08. :?:
Een Desiro op de IR-i? Dat moet bij mijn weten een première zijn... zeker dat het niet de IR-h was (Gent - luchthaven), waar Desiro's tegenwoordig omnipresent zijn?
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5284
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door overweg13 »

Steve schreef:
BVG1988 schreef:Deze middag zag ik AM 08015 rijden op de IR i 3634, dat was bij mijn weten normaal een AM96. Wel jammer dat je met dit zonnig weer amper ziet of de frontlichten wit of rood branden van de AM 08. :?:
Een Desiro op de IR-i? Dat moet bij mijn weten een première zijn... zeker dat het niet de IR-h was (Gent - luchthaven), waar Desiro's tegenwoordig omnipresent zijn?
Niet alleen een première, maar ook een regelrechte schande: met wat pech zit je bijna 150 km in die ondingen, die absoluut ongeschikt zijn voor verre verplaatsingen. Maar ik denk dat Steve wel gelijk zal hebben.
Met vriendelijke groet

overweg13
BVG1988
Berichten: 572
Lid geworden op: 11 feb 2012, 20:26
Locatie: Erembodegem Terjoden
Contacteer:

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door BVG1988 »

Ik lieg niet. Ik had ook eerder een AM96 verwacht, maar ik heb er geen gezien of ook geen break. De 3608 was ook de 08015, misschien heeft het te maken met de werken op lijn 73. Op de 3631 reden dan 3 AM96s. Ik was daarmee ook verrast. Hij reed op tijd. :D
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5321
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Steve »

Inderdaad te hopen dat het niet de IR-i was, of dat het misschien een tijdelijke inzet is door de werkzaamheden. In tegenstelling tot onder meer Vic kan ik de Desiro in se best wel appreciëren, maar anderhalf uur erop zitten is misschien ietsje te veel van het goede. Al moet ik eerlijk toegeven dat ik er nog nooit zo'n lange rit mee gedaan heb (wel dagelijks kortere ritten) en dus ook slecht geplaatst ben om te oordelen.

Wat er ook van zij, de IR-i krijgt zo flink wat variatie qua materieel te verwerken in het weekend... behalve de MS96 vind je nu dus blijkbaar ook een Desiro (al dan niet tijdelijk), een stam van 5 M6 en zelfs eentje van 8 M6 (tot voor kort ook nog een M4-stam en MS80). Wat betekent dat je tussen de ene en de andere trein van dezelfde verbinding een factor 5 verschil kunt hebben qua aantal zitplaatsen.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Stijn91 »

Steve schreef:Inderdaad te hopen dat het niet de IR-i was, of dat het misschien een tijdelijke inzet is door de werkzaamheden. In tegenstelling tot onder meer Vic kan ik de Desiro in se best wel appreciëren, maar anderhalf uur erop zitten is misschien ietsje te veel van het goede. Al moet ik eerlijk toegeven dat ik er nog nooit zo'n lange rit mee gedaan heb (wel dagelijks kortere ritten) en dus ook slecht geplaatst ben om te oordelen.

Wat er ook van zij, de IR-i krijgt zo flink wat variatie qua materieel te verwerken in het weekend... behalve de MS96 vind je nu dus blijkbaar ook een Desiro (al dan niet tijdelijk), een stam van 5 M6 en zelfs eentje van 8 M6 (tot voor kort ook nog een M4-stam en MS80). Wat betekent dat je tussen de ene en de andere trein van dezelfde verbinding een factor 5 verschil kunt hebben qua aantal zitplaatsen.
Het kan zijn door de werken, maar qua materieelinzet moeten we toch niet meer verschieten, ik vraag mij zelf af of die Desiro's die tussen Charleroi - Antwerpen - (Essen) rijden iets heeft te maken met de inzet van M6'en op L2. Wel jammer dat men materieel aankoopt voor L-treinen/IR-treinen met veel stops en ze dan op IC-diensten gaat zetten.
jens123
Berichten: 224
Lid geworden op: 29 okt 2009, 19:26

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door jens123 »

Trein 3614 reed eveneens met een desiro, heb die zien passeren in denderleeuw want ik was van dienst op de 2066.
ronny
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:48
Locatie: Ramsel

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door ronny »

Stijn91 schreef: Het kan zijn door de werken, maar qua materieelinzet moeten we toch niet meer verschieten, ik vraag mij zelf af of die Desiro's die tussen Charleroi - Antwerpen - (Essen) rijden iets heeft te maken met de inzet van M6'en op L2. Wel jammer dat men materieel aankoopt voor L-treinen/IR-treinen met veel stops en ze dan op IC-diensten gaat zetten.
Ik heb vorige maandag te Hasselt meer MS96 dan normaal aan de kant zien staan. Misschien zijn er teveel in herstelling.
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2066
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Dieselfreak »

Toen ik gisteren in Bierges-Walibi de trein richting Leuven van 16:59 nam, kwam ik niet in een klassiekje terecht, maar in een varkensneus. Is dat normaal? Ik heb de indruk dat er tegenwoordig vaak vierledige rijden op lijn 139, heeft dat te maken met het slinkend aantal klassiekjes?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5284
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door overweg13 »

Dieselfreak schreef:Toen ik gisteren in Bierges-Walibi de trein richting Leuven van 16:59 nam, kwam ik niet in een klassiekje terecht, maar in een varkensneus. Is dat normaal? Ik heb de indruk dat er tegenwoordig vaak vierledige rijden op lijn 139, heeft dat te maken met het slinkend aantal klassiekjes?
Op zaterdag is dat inderdaad normaal.
Met vriendelijke groet

overweg13
TrainzDr3ver
Berichten: 1059
Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door TrainzDr3ver »

Ik denk dat dat ook te maken heeft met het feit dat de Desiro's de diensten van de varkens hebben overgenomen op de stoptreinen tussen Antwerpen en Nijvel.
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door nahoj »

Stijn91 schreef:Het kan zijn door de werken, maar qua materieelinzet moeten we toch niet meer verschieten, ik vraag mij zelf af of die Desiro's die tussen Charleroi - Antwerpen - (Essen) rijden iets heeft te maken met de inzet van M6'en op L2. Wel jammer dat men materieel aankoopt voor L-treinen/IR-treinen met veel stops en ze dan op IC-diensten gaat zetten.
Met het aantal Desiro's dat er besteld zijn, is het onvermijdelijk dat ze ook op IC-verbindingen zullen rijden. Inderdaad niet ideaal...
BVG1988
Berichten: 572
Lid geworden op: 11 feb 2012, 20:26
Locatie: Erembodegem Terjoden
Contacteer:

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door BVG1988 »

Het is niet zo speciaal denk ik, maar gisteren (30/09/2013) avond zag ik dat er met de 8007 een M4 een 27 werd meegegeven achteraan aan de stam. Iets dat ik nog niet ben tegengekomen op de 8007.

Op de IC A 515 reed weer een stam I11s met 2 18, de 1817 zat vooraan het stuurpostrijtuig.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
260689
Berichten: 3329
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door 260689 »

BVG1988 schreef:Het is niet zo speciaal denk ik, maar gisteren (30/09/2013) avond zag ik dat er met de 8007 een M4 een 27 werd meegegeven achteraan aan de stam. Iets dat ik nog niet ben tegengekomen op de 8007.

Op de IC A 515 reed weer een stam I11s met 2 18, de 1817 zat vooraan het stuurpostrijtuig.
E515 deed E506 en deze had problemen met het stuurrijtuig. Daardoor reed deze in treinschakeling met 2 T18.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Stijn91 »

1 van de L-treinen tussen Aalst en Geraardsbergen is vandaag met 2 klassiekjes in plaats van 1 Desiro. Wel maar 1 klassiekje kunnen zien, namelijk de 606.
Synrise

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Synrise »

IR 3231 (Richting Neerpelt) bestond deze middag maar uit 1 MW41? Had dat iets te maken met het ongeluk deze morgen in Geel?
Plaats reactie