Ongewone samenstelling.

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
Retard
Berichten: 2979
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Retard » 07 feb 2014, 12:02

260689 schreef:
Steven schreef:Dan heeft dat rijtuig ondertussen een andere werkplaats toegewezen gekregen. Net zoals locs als is van eigenaar veranderen is dat met rijtuigen soms ook. Hangt allemaal af van de beurtregeling.
Heeft vooral te maken voor die M6 rijtuigen naar 200km/h te kunnen maken. Begin april moeten we terug 2 rijtuigstellen hebben van 2x10 rijtuigen
Is het om die reden dat er aan de 7991 altijd twee lege M6 rijtuigen mee zijn?


260689
Berichten: 2318
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: wondelgem (gent)

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door 260689 » 07 feb 2014, 12:05

Retard schreef:
260689 schreef:
Steven schreef:Dan heeft dat rijtuig ondertussen een andere werkplaats toegewezen gekregen. Net zoals locs als is van eigenaar veranderen is dat met rijtuigen soms ook. Hangt allemaal af van de beurtregeling.
Heeft vooral te maken voor die M6 rijtuigen naar 200km/h te kunnen maken. Begin april moeten we terug 2 rijtuigstellen hebben van 2x10 rijtuigen
Is het om die reden dat er aan de 7991 altijd twee lege M6 rijtuigen mee zijn?
De rijtuigen voor 200 die naar Kortrijk-TOP moeten voor onderhoud, rijden meestal leeg en afgesloten mee met E7993/8993.

Gebruikersavatar
BVG1988
Berichten: 408
Lid geworden op: 11 feb 2012, 20:26
Locatie: Erembodegem Terjoden
Contacteer:

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door BVG1988 » 07 feb 2014, 14:29

Deze ochtend (7/02/2014) zag ik het stuurpostrijtuig vooraan achter de HLE 18 op de IC A 530 richting Oostende.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 20559
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Steven » 07 feb 2014, 14:36

BVG1988 schreef:Deze ochtend (7/02/2014) zag ik het stuurpostrijtuig vooraan achter de HLE 18 op de IC A 530 richting Oostende.
Wijst meestal op een snelle locowissel. De Defecte loc (of voorzien in onderhoud) blijft dan gewoon even aan perron staan en men plaatst vooraan de vervangloc. In Eupen zet men deze dan definitief op zijn plaats. Het kan ook wijzen op een probleem met het stuurrijtuig waardoor men snel beslist er een loc voor te plaatsen.

Gebruikersavatar
Retard
Berichten: 2979
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Retard » 07 feb 2014, 15:01

Maar 530 is richting Oostende. Het stuurrijtuig staat richting Oostende. Daarvoor hing er een loc.

Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 20559
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Steven » 07 feb 2014, 15:04

Retard schreef:Maar 530 is richting Oostende. Het stuurrijtuig staat richting Oostende. Daarvoor hing er een loc.
Had even niet op het ritnummer gelet. Maar er heeft recent ook nog op de IC O een trein rondgereden met gedraaide samenstelling. Bijgevolg het stuurrijtuig kant kust. De rest van mijn uitleg blijft van toepassing tenzij het een ingesloten sleep betreft en dan hing er achteraan ook nog een loc.

Gebruikersavatar
Retard
Berichten: 2979
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Retard » 07 feb 2014, 16:24

Volgens mij is dat omdat er eenentwintig stuurrijtuigen I11 zijn, en er volgens de omloop maar 11 in gebruik moeten zijn. De combinatie zoals op de 530 zorgt ervoor dat er meer I11 Stuurrijtuigen in de omloop zitten zonder dat de treinbegeleider ergens niet door kan.

nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door nahoj » 08 feb 2014, 22:34

260689 schreef:De eerste serie M6 rijtuigen hebben wel de 3 stekkerdozen om indertijd met 2x T21/27 te rijden voor de stuurrijtuigen HVR M6.
Die kablering is echter gewijzigd geweest voor het rijden met twee HLE 26 in treinschakeling. Nadien zijn die niet meer terug gewijzigd. Die M6 zijn dus niet geschikt voor het rijden in treinschakeling met HLE 21.

Tijgernoot
Berichten: 304
Lid geworden op: 02 dec 2012, 21:27
Locatie: Delfshaven

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Tijgernoot » 09 feb 2014, 18:05

Vanmiddag iets van een materieelsoverbrengingsrit op Brussel-Zuid met een onbekend aantal rijtuigen M6 en achterop drie rijtuigen (vermoedelijk) I6.

Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 4157
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Steve » 09 feb 2014, 19:31

Tijgernoot schreef:Vanmiddag iets van een materieelsoverbrengingsrit op Brussel-Zuid met een onbekend aantal rijtuigen M6 en achterop drie rijtuigen (vermoedelijk) I6.
Er was vroeger alvast een dergelijke stam actief op de IC naar Luxemburg, maar geen idee of die nu nog rijdt...

Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 20559
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Steven » 09 feb 2014, 19:38

normaal wel, ik zie hem nog geregeld op Lijnen 161 en 162

Tijgernoot
Berichten: 304
Lid geworden op: 02 dec 2012, 21:27
Locatie: Delfshaven

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Tijgernoot » 09 feb 2014, 21:50

Ik meen hem twee jaar geleden ook wel eens gezien te hebben inderdaad, maar de IC naar Luxemburg die werd aangekondigd reed gewoon met de gebruikelijke 2x MS96.

260689
Berichten: 2318
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: wondelgem (gent)

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door 260689 » 09 feb 2014, 22:16

Tijgernoot schreef:Ik meen hem twee jaar geleden ook wel eens gezien te hebben inderdaad, maar de IC naar Luxemburg die werd aangekondigd reed gewoon met de gebruikelijke 2x MS96.
Er rijd daar een rijtuigenstel met 3x M6 en 3x I6/10 rijtuigen. richting Luxemburg. Dit vanwege eerst de inbouw van TBL1++ maar nu ook voor de revisie van de AM96.
Daardoor rijden er ook I11 rijtuigen met T18 op Oostende - Gent - Antwerpen.

Terminus
Berichten: 817
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Terminus » 10 feb 2014, 12:46

Zeker dat het nu ook nog zo is? Het was o.a. IC2106 en die rijdt volgens mij sinds midden december met een homogene stam M6.

Tijgernoot
Berichten: 304
Lid geworden op: 02 dec 2012, 21:27
Locatie: Delfshaven

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Tijgernoot » 10 feb 2014, 16:26

Maargoed, als die trein naar Luxemburg gaat moet hij toch een 13 hebben vanwege de beveiliging? Nu was het 27

Plaats reactie