Mja, verschoot ook toen ik hem afgelopen donderdag door Nekkerspoel zag rijden..... Beide loks hadden de panto tegen de wasdraad.Shrek schreef:IC Antwerpen-Charleroi met 18+M4+18, dat was nieuw voor mij
Ongewone samenstelling.
Re: Ongewone samenstelling.
Re: Ongewone samenstelling.
Misschien niet een ongewone samenstelling alhoewel.
Op 18/19-19/20-25/26-26/27 zal er onder de treinnummer 18205, en 20/07 + 27/07 zal er onder de treinnummer 18208 een M6 rijtuigenstel rijden met 8HV van Boom naar Antwepen-Centraal voor Tomorrowland wat een primeur is voor die lijn. Ik dacht dat deze niet op die lijn mochten rijden? Heeft Infrabel dan alles aangepast om ook met dat materiaal te kunnen rijden?
Op 18/19-19/20-25/26-26/27 zal er onder de treinnummer 18205, en 20/07 + 27/07 zal er onder de treinnummer 18208 een M6 rijtuigenstel rijden met 8HV van Boom naar Antwepen-Centraal voor Tomorrowland wat een primeur is voor die lijn. Ik dacht dat deze niet op die lijn mochten rijden? Heeft Infrabel dan alles aangepast om ook met dat materiaal te kunnen rijden?
Re: Ongewone samenstelling.
Hebben er niet al M6'en gereden toen er langs Puurs moest omgereden worden wegens werken in de Kennedytunnel? In elk geval heb ik geen weet van enige beperking, en borden die M6'en zouden verbieden die je nog op een paar plaatsen kan vinden in het land zijn er op de lijn niet.260689 schreef:Op 18/19-19/20-25/26-26/27 zal er onder de treinnummer 18205, en 20/07 + 27/07 zal er onder de treinnummer 18208 een M6 rijtuigenstel rijden met 8HV van Boom naar Antwepen-Centraal voor Tomorrowland wat een primeur is voor die lijn. Ik dacht dat deze niet op die lijn mochten rijden? Heeft Infrabel dan alles aangepast om ook met dat materiaal te kunnen rijden?
Re: Ongewone samenstelling.
Volgens de netverklaring zijn ze nog verboden op de volgende lijnen:
Het verkeer van M6-dubbeldekrijtuigen is verboden op:
de lijnen 165/1, 165/2;
de industriële lijnen genummerd vanaf 200;
de lijnen opgenomen in de hieronder vermelde lijst.
Er mag slechts van dit verbod worden afgeweken mits een voorlopige toelating voor
buitengewoon vervoer afgeleverd door I-TN 23B04.
Het verzenden van M6-dubbeldekrijtuigen met een goederentrein op lijnen die door onderhavige
lijst niet verboden zijn, blijft evenwel een buitengewoon vervoer gedekt door de bestendige
voorlopige toelating nr. 9.0.2.80.003/03 van I-TN.23B04.
10 Y Zwijndrecht-Fort – Bundel Zuid X
10/2 Y Koestraat – Y Kruipin X
11 Y Schijn - Y Stabroek
Y Stabroek - Noordland
11/1 Y Berliwal/Antwerpen-Noord Bl. 10 –
Y Walenhoek
11 A Y Stabroek – Antwerpen-BE (Zandvliet) X
44 Pepinster – Spa-Géronstère X
109 Cuesmes – Harmignies X
122 Zottegem – Geraardsbergen X
126 Statte – Marchin X
127 Moha PS – Statte X
132 La Sambre - Mariembourg X
134 Mariembourg - Couvin X
144
Het verkeer van M6-dubbeldekrijtuigen is verboden op:
de lijnen 165/1, 165/2;
de industriële lijnen genummerd vanaf 200;
de lijnen opgenomen in de hieronder vermelde lijst.
Er mag slechts van dit verbod worden afgeweken mits een voorlopige toelating voor
buitengewoon vervoer afgeleverd door I-TN 23B04.
Het verzenden van M6-dubbeldekrijtuigen met een goederentrein op lijnen die door onderhavige
lijst niet verboden zijn, blijft evenwel een buitengewoon vervoer gedekt door de bestendige
voorlopige toelating nr. 9.0.2.80.003/03 van I-TN.23B04.
10 Y Zwijndrecht-Fort – Bundel Zuid X
10/2 Y Koestraat – Y Kruipin X
11 Y Schijn - Y Stabroek
Y Stabroek - Noordland
11/1 Y Berliwal/Antwerpen-Noord Bl. 10 –
Y Walenhoek
11 A Y Stabroek – Antwerpen-BE (Zandvliet) X
44 Pepinster – Spa-Géronstère X
109 Cuesmes – Harmignies X
122 Zottegem – Geraardsbergen X
126 Statte – Marchin X
127 Moha PS – Statte X
132 La Sambre - Mariembourg X
134 Mariembourg - Couvin X
144
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: Ongewone samenstelling.
Dan gaat men toch serieus in de fout. Er is toch voldoende materieel vrij in de vakantieperiode, onderhoud is makkelijker dus dan kan men toch ook makkelijk materieel aanpassen.Steven schreef:Ze kunnen dat melden maar meestal doet men er niets tot weinig mee.
Re: Ongewone samenstelling.
Jij besluit dat er voldoende materieel vrij is. Zeg mij waar er treinen vrij zijn en met welk personeel we die treinen laten rijden.
Re: Ongewone samenstelling.
Men gaat toch in de zomerperiode geen treinen langer maken zeker, ik merk alleen maar kortere samenstelling op of andere, volgens mij staat er veel materiaal stil of ergens binnen voor onderhoud, daarbij kan het niet moeilijk zijn om een samenstelling te veranderen door ergens een stel extra te koppelen.Steven schreef:Jij besluit dat er voldoende materieel vrij is. Zeg mij waar er treinen vrij zijn en met welk personeel we die treinen laten rijden.
Re: Ongewone samenstelling.
Ooit al afgevraagd met welk materiaal al die extra ICT-treinen rijden?Stijn91 schreef: Men gaat toch in de zomerperiode geen treinen langer maken zeker, ik merk alleen maar kortere samenstelling op of andere, volgens mij staat er veel materiaal stil of ergens binnen voor onderhoud, daarbij kan het niet moeilijk zijn om een samenstelling te veranderen door ergens een stel extra te koppelen.
Ik zal een hint geven: het is niet gehuurd in het buitenland...
Re: Ongewone samenstelling.
Inderdaad alle ICT treinen halen hun materieel van de afgeschafte p treinen. Verder heb je nog materiële nodig om de goed weer treinen en festival treinen te verzekeren (Werchter, Tomorrowland, ...)
Re: Ongewone samenstelling.
Er zijn veel afschafte treinen, veel treinen rijden met een verminderde samenstelling, er mogen dan nog ICT treinen en dergelijke zijn, er zal nog veel materiaal zijn dat men niet gebruikt of dat een extra onderhoud krijgt.
Re: Ongewone samenstelling.
Misschien al eens aan gedacht dat mensen in de werkplaatsen ook graag wat vakantie nemen als iedereen dat doet?Stijn91 schreef:Er zijn veel afschafte treinen, veel treinen rijden met een verminderde samenstelling, er mogen dan nog ICT treinen en dergelijke zijn, er zal nog veel materiaal zijn dat men niet gebruikt of dat een extra onderhoud krijgt.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: Ongewone samenstelling.
Natuurlijk vergeet hij dat. Ik had de vraag hier al eerder gesteld met welk materieel en welk personeel hij dat allemaal ging doen. Ook NMBS personeel heeft vakantie en die tracht men op de meeste plaatsen wel maximaal te geven. In de zomer zijn er om die reden bijna geen theoretische opleidingen uitgezonderd de basisopleidingen die al lopende zijn.
Re: Ongewone samenstelling.
Aanleiding voor deze discussie was een trein bestaande uit klassiekjes. Ik kan je verzekeren dat er momenteel meer dan voldoende klassiekjes zijn. Als die trein structureel niet verlengd wordt ondanks een duidelijke noodzaak, dan loopt er effectief iets fout.Steven schreef:Jij besluit dat er voldoende materieel vrij is. Zeg mij waar er treinen vrij zijn en met welk personeel we die treinen laten rijden.
En onderhoud is ook geen argument: het onderhoud om materieel in dienst te houden loopt gewoon door in de zomer.
Re: Ongewone samenstelling.
Er mogen dan wel stellen vrij zijn maar staat het beschikbaar materieel waar het nodig is/wenselijk is? Zelden. De kostprijs om iets voor 1 rit te gebruiken is hoog als je daarvoor een extra tb nodig hebt. Die het materieel heen weer brengt. 1 extra dienst door een extra bestuurder lijkt niet veel maar het is wel nodig. In periodes waar men alles tracht te besparen bij rijdend personeel is dit meestal niet wenselijk. Een eenvoudig voorbeeld zijn al de diensten in mijn eigen reeks waarbij men er in slaagt om tijdens de zomer 2 diensten volledig te schrapen. Hierdoor kan men extra mensen vakantie geven (die achterstallige dagen moeten toch ooit weg geraken he). Het aanbieden van extra capaciteit past men echter wel toe waar mogelijk hoor echter enkel zonder extra diensten te maken. Wij hebben een dienst op nijvel waar tijdens de zomer al een extra Desiro aanzit 2 ipv3. Zo zijn er nog links en rechts wat diensten. Maar het kan niet overal vlot opgelost worden tot grote spijt van iedereen die er rechtstreeks last van heeft en dat zijn natuurlijk eerst de reizigers maar ook de TBG die het aan deze reizigers mag uitleggen zonder dat hij het zelf kan oplossen.