Ongewone samenstelling.

Alles over reizigerstreinen in België.
Davy
Berichten: 644
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Davy »

Ik kwam om iets na 21 uur aan in Leuven, de reis vanuit Kortrijk duurde net geen anderhalf uur.

Er hebben eerder dit jaar nog wel breaks gereden, o.a. een extra trein vanuit Ieper (Kattenstoet) werd met een gerenoveerde Break gereden.
260689
Berichten: 3319
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door 260689 »

De Breaks rijden sinds eind september de E8900.
Er rijden 3x3 breaks leeg naar FPP en vertrekt daar als reguliere studententrein. Vanaf Kortrijk koppelt E8900 met 1x3 wat de samenstelling dan vanaf Kortrijk op 4x3 breaks brengt. Reden van de terugkeer van de Breaks is te verklaren dat alle M6 stuurrijtuigen die onderhouden worden door Kortrijk met ETCS zijn uitgerust en daar er ETCS tussen Mechelen en Leuven ligt, bestuurders van Kortrijk toen nog geen ETCS kennen werd de voorziene samenstelling 8xM6+1xT18 vervangen door 4x3 Breaks. Daar ze nu vollop bezig zijn met opleiding ETCS zal dat in de toekomst terug de voorziene samenstelling worden.
Lukas
Berichten: 1670
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Lukas »

Hoi,

Gisteren bestond trein 1839 (Antwerpen-Gent-Oostende) uit 1 Desiro met als gevolg dat deze trein al in Antwerpen Centraal overvol was. Ik vind dat dit absoluut NIET kan!!

Ik hoop dat de NMBS hier lessen uit trekt.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Shrek »

Lukas schreef:Hoi,

Gisteren bestond trein 1839 (Antwerpen-Gent-Oostende) uit 1 Desiro met als gevolg dat deze trein al in Antwerpen Centraal overvol was. Ik vind dat dit absoluut NIET kan!!

Ik hoop dat de NMBS hier lessen uit trekt.

Lukas
1 Desiro is niet de voorziene samenstelling, er was dus duidelijk een probleem ergens. Welke lessen vallen er dan te trekken? De trein afschaffen ipv toch te laten rijden met beperkte samenstelling?
Lukas
Berichten: 1670
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Lukas »

Hoi,

Shrek,

Ik ben blij dat de trein gereden heeft maar 1 Desiro was gewoon veel te weinig.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5266
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door overweg13 »

Er is wel degelijk een les uit te trekken, zij het een in de huidige omstandigheden waarschijnlijk niet haalbare: hou voor dergelijke gevallen een valabel alternatief achter de hand. Personeel is er, van de voorziene trein, en dus heb je alleen maar een voldoende lange vervangingstrein nodig. Maar nog eens, dit lijkt me weinig haalbaar en ik ben er ook van overtuigd dat men met deze oplossing zou komen, mocht ze voorhanden zijn.
Met vriendelijke groet

overweg13
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Shrek »

Lukas schreef:Hoi,

Shrek,

Ik ben blij dat de trein gereden heeft maar 1 Desiro was gewoon veel te weinig.

Lukas
Uiteraard is 1 desiro te weinig en dat weten ze bij de nmbs maar al te goed. Maar zoals overweg13 al aanhaalt: het is in deze tijden van besparingen budgettair niet te verantwoorden om permanent een reservestam M6 vertrekkensklaar te hebben voor het geval dat.
ostbahnhof
Berichten: 882
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door ostbahnhof »

de 3328 is momenteel onderweg met 2 am96 ipv 8 m5, kent iemand een harry potter spreuk om het interieur te vergroten? grts o
Gebruikersavatar
Merijn
Berichten: 477
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:40
Locatie: Haacht

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Merijn »

ostbahnhof schreef:de 3328 is momenteel onderweg met 2 am96 ipv 8 m5, kent iemand een harry potter spreuk om het interieur te vergroten? grts o
"Interieus Grandus" probeer deze eens
Tram44
Berichten: 152
Lid geworden op: 09 jun 2012, 12:49

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Tram44 »

De Essen-Brussel werd vanmorgen aangekondigd met 6 ipv 9 rijtuigen, maar de verrassing was toch groot toen ook bleek dat het maar één ipv twee verdiepingen waren: 2 Deense neuzen.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5315
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Steve »

Zie twee posts hoger... :)
ronny
Berichten: 538
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:48
Locatie: Ramsel

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door ronny »

P8214 was met een break ipv M4 rijtuigen.
BVG1988
Berichten: 570
Lid geworden op: 11 feb 2012, 20:26
Locatie: Erembodegem Terjoden
Contacteer:

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door BVG1988 »

Gisteren een eergisteren (19/12/2015 en 20/12/2015) reed de IC23A 2814 met M6-stuurpostrijtuig i.p.v. I11-stuurpostrijtuig. Wellicht door de werken op lijn 75.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Terminus
Berichten: 1126
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Terminus »

Vanmorgen in de IC/EC Vauban een I6A 200 i.p.v. de I10A en ook nog een Zwitsers rijtuig eerste klasse (toegankelijk voor de reizigers).
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5315
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Steve »

IC 3230 (Sint-Niklaas - Kortrijk) en mogelijk ook de volgende treinen in die omloop bestaat vandaag uit 18 + 7 M + 18, beide in dienst volgens wat ik heb kunnen zien en horen.

Ik meen ook te weten wat er gebeurd is: gisteren heeft diezelfde 3230 bijna een halfuur verloren in Dendermonde, vermoedelijk door een probleem met het stuurstandrijtuig, want de loc was ervoor gehangen bij aankomst in Brussel. Ik vermoed dat men het stuurstandrijtuig eruit gehaald heeft en in de plaats daarvan een tweede HLE 18 toegevoegd.
Plaats reactie