Ongewone samenstelling.

Alles over reizigerstreinen in België.
dentheo
Berichten: 8176
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door dentheo »

Vandaag "standaard" oplossing volgens storingen NMBS...
Theo
Groeten vanop de Heide
Matthias
Berichten: 224
Lid geworden op: 10 okt 2012, 15:13

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Matthias »

Vandaag reden een aantal treinen van de relatie Turnhout-Binche met een andere samenstelling
IC 3438 reed met 1 Desiro i.p.v. 10M4+27 (en allicht dus ook alle daaraan gekoppelde ritten, idem met de volgende waarneming)
IC 3421 reed met 1 AM75 + 2 klassieke motorstellen i.p.v. 1 AM75 + 1 klassiek motorstel. Ik heb nog niet dikwijls 2 klassiekjes aan een varkensneus zien hangen!
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Asterix »

De omweg wordt vooral gedaan wanneer er weer maar eens tekort aan rangeerders is in Brussel-Zuid.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22530
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Steven »

De afgelopen week werd er door menig benelux rondgereden langs L28, op donderdag zelfs door 4 treinen na elkaar. Dit eerder te wijten aan een gebrek van beschikbare locs. Te Vorst rijtuigen stond nog een set NS-rijtuigen, zonder loc. Deze oplossing is dan de snelste manier om zonder extra rangeringen de trein te draaien voor de volgende rit. Men is ook stilaan bezig met de updates voor de traxx (TBL1+ en nadien ook nog ETCS) dat als er op dit moment eens een extra loc uitvalt door technische problemen dit op slag te zien is in de ritten van de andere locs.

Volgende treinen reden op donderdag langs L28 zodat ze onmiddellijk gebruikt werden voor de volgende rit
9212 => 9227
9216 => 9231
9220 => 9235
9224 => 9239

Normaal komt 9227 uit Vorst rijtuigen, doch hiervoor waren enkel rijtuigen beschikbaar.
groentje
Berichten: 7286
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door groentje »

Wat is het tijdsverlies ongeveer door via lijn 28 te rijden? Ik vraag het mij af, omdat ik wou weten of ik veel tijd zou verliezen door te blijven zitten of niet.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22530
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Steven »

Wat betreft de aankomsttijd in Brussel zuid is dat zo goed als 0 min, doch dit telt enkel als men de trein nergens gaat ophouden. Bij de eerste rit die ik afgelopen dagen mee deed langs L28 waren we amper 5 min extra kwijt (hij had al 10 min vertraging opgelopen voor de luchthaven). Wetende dat de trein te Schaarbeek werd opgehouden alsook aan de inrit van Brussel Zuid op het einde van L28 was daar zeker niet over te klagen. Als men het goed doet steekt men de trein in Zaventem onmiddellijk op L36N, zodoende moet hij al minder sporen kruisen te Schaarbeek. In Brussel Zuid duikt een gelijkaardig probleem op. Komende van L28 naar spoor 13 of 14 moeten er toch weer wat sporen gekruist worden ....
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Asterix »

Steven schreef:Als men het goed doet steekt men de trein in Zaventem onmiddellijk op L36N, zodoende moet hij al minder sporen kruisen te Schaarbeek.
Maar dat kan dan weer enkel als de TB lijnkennis heeft van L28. Zoniet moet er een loods opstappen te Schaarbeek en zit je dus inderdaad met de halte in Schaarbeek en dan de doorsteek over L36N naar L28.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22530
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Steven »

Ik heb deze week liefst 3 keer gaan loodsen over L28 en indien mogelijk heb ik het altijd geregeld om al in Brussels Airport op te stappen, gewoon om die stop in Schaarbeek te voorkomen. Alles om iedereen het makkelijk te maken.
Beesty
Berichten: 380
Lid geworden op: 13 apr 2006, 21:36

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Beesty »

Vanavond te Oostende;
EXT18251 Oostende - Brussel-Noord bestaande uit i11+i10 .. geduwd door 1346 :D
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5329
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Steve »

P 8015 Brussel-Zuid - Jette - Aalst net gezien met drie klassiekjes! Lang geleden dat ik die hier nog eens in reizigersdienst gezien had.

Iemand een idee of dit eenmalig was? Tot hiertoe werd deze P steeds met 21+M4 gereden, of 2x Desiro.
Davy
Berichten: 646
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Davy »

IC12334 Braine-Le-Compte - Binche waar ik nou inzit wordt verzorgd door een enkel klassiekje (CR988), wat je hier in het weekend naar mijn weten niet ziet. Zal wel komen omdat de dienst naar Antwerpen is opgeknipt.
Davy
Berichten: 646
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Davy »

Nog meer afwijkende samenstellingen:
* Verkorte Benelux van Brussel naar Antwerpen wordt met Varkensneuzen gereden.
* IC van Brussels Airport naar Doornik had een rit met M4+HLE 21 of 27.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5288
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door overweg13 »

Zou me niks verbazen mocht dat laatste iets te maken hebben met een defect stel M6. In de voorbije week is er alleszins erg regelmatig een trein van de reeks 19xx afgeschaft.
Met vriendelijke groet

overweg13
Davy
Berichten: 646
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: RE: Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Davy »

Steve schreef:P 8015 Brussel-Zuid - Jette - Aalst net gezien met drie klassiekjes! Lang geleden dat ik die hier nog eens in reizigersdienst gezien had.

Iemand een idee of dit eenmalig was? Tot hiertoe werd deze P steeds met 21+M4 gereden, of 2x Desiro.
Dat is nu ook het geval.

Zonet ook gezien als IC naar Binche: een varkensneus "gesandwicht" tussen 2 klassiekjes: Afbeelding
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5288
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door overweg13 »

Het zou me niets verbazen mocht dit een noodoplossing zijn. Er is hier ten zuiden van Brussel nl. een stroompanne geweest van goed 75' die ook alle treinverkeer tussen Halle en Brussel heeft stilgelegd.
Met vriendelijke groet

overweg13
Plaats reactie