Ongewone samenstelling.

Alles over reizigerstreinen in België.
Ducktape
Berichten: 437
Lid geworden op: 11 aug 2015, 21:34
Locatie: Mortsel

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Ducktape »

dentheo schreef:Zou een gerenoveerde duikersbril dan ook naar Roosendaal mogen ?
Er is technisch niks veranderd aan de Sprinters, dus ik zou niet weten waarom die dat niet zouden mogen.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5298
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Steve »

Rijden er überhaupt nog niet-gemoderniseerde Sprinters rond?
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door rvdborgt »

Ducktape schreef:
dentheo schreef:Zou een gerenoveerde duikersbril dan ook naar Roosendaal mogen ?
Er is technisch niks veranderd aan de Sprinters, dus ik zou niet weten waarom die dat niet zouden mogen.
Hebben ze nog geen TBL1+ dan?

Groetjes,
Rian
Ducktape
Berichten: 437
Lid geworden op: 11 aug 2015, 21:34
Locatie: Mortsel

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Ducktape »

Steve schreef:Rijden er überhaupt nog niet-gemoderniseerde Sprinters rond?
Neen, elke Sprinter is al vernieuwd.
rvdborgt schreef:
Ducktape schreef:
dentheo schreef:Zou een gerenoveerde duikersbril dan ook naar Roosendaal mogen ?
Er is technisch niks veranderd aan de Sprinters, dus ik zou niet weten waarom die dat niet zouden mogen.
Hebben ze nog geen TBL1+ dan?

Groetjes,
Rian
Tuurlijk wel, elke trein van NMBS (en ik veronderstel andere operatoren ook al intussen) heeft TBL1+.
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door rvdborgt »

Ducktape schreef:
rvdborgt schreef:
Ducktape schreef:Er is technisch niks veranderd aan de Sprinters, dus ik zou niet weten waarom die dat niet zouden mogen.
Hebben ze nog geen TBL1+ dan?
Tuurlijk wel, elke trein van NMBS (en ik veronderstel andere operatoren ook al intussen) heeft TBL1+.
Na inbouw van TBL1+ zijn ze technisch zodanig gewijzigd dat er een nieuwe toelating nodig is.
Andere vervoerders hebben niet per se TBL1+ aangezien dat niet verplicht is en ook niet verplicht gesteld kan worden.

Groetjes,
Rian
Eric0641
Berichten: 313
Lid geworden op: 21 jul 2015, 11:07

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Eric0641 »

rvdborgt schreef:
Ducktape schreef:
rvdborgt schreef:Hebben ze nog geen TBL1+ dan?
Tuurlijk wel, elke trein van NMBS (en ik veronderstel andere operatoren ook al intussen) heeft TBL1+.
Na inbouw van TBL1+ zijn ze technisch zodanig gewijzigd dat er een nieuwe toelating nodig is.
Andere vervoerders hebben niet per se TBL1+ aangezien dat niet verplicht is en ook niet verplicht gesteld kan worden.

Groetjes,
Rian
Nou de break rijd ook gewoon naar Maastricht met tbl1+ en de duikbril ( toen nog rood) die wel eens incidenteel naar Roosendaal reden waren ook voorzien van tbl1+
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door rvdborgt »

Eric0641 schreef:
rvdborgt schreef:
Ducktape schreef:Tuurlijk wel, elke trein van NMBS (en ik veronderstel andere operatoren ook al intussen) heeft TBL1+.
Na inbouw van TBL1+ zijn ze technisch zodanig gewijzigd dat er een nieuwe toelating nodig is.
Andere vervoerders hebben niet per se TBL1+ aangezien dat niet verplicht is en ook niet verplicht gesteld kan worden.
Nou de break rijd ook gewoon naar Maastricht met tbl1+ en de duikbril ( toen nog rood) die wel eens incidenteel naar Roosendaal reden waren ook voorzien van tbl1+
Dan is de toelating inmiddels geregeld. Toen er nog maar weinig varkensneuzen zonder TBL1+ waren, zijn er vaak treinen Essen - Roosendaal uitgevallen omdat de toelating naar Roosendaal nog steeds niet rond was.

Groetjes,
Rian
Ducktape
Berichten: 437
Lid geworden op: 11 aug 2015, 21:34
Locatie: Mortsel

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Ducktape »

rvdborgt schreef:
Ducktape schreef:
rvdborgt schreef:Hebben ze nog geen TBL1+ dan?
Tuurlijk wel, elke trein van NMBS (en ik veronderstel andere operatoren ook al intussen) heeft TBL1+.
Na inbouw van TBL1+ zijn ze technisch zodanig gewijzigd dat er een nieuwe toelating nodig is.
Andere vervoerders hebben niet per se TBL1+ aangezien dat niet verplicht is en ook niet verplicht gesteld kan worden.

Groetjes,
Rian
Ja maar dat heeft dan niks te maken met die vernieuwing, elke trein heeft die wijzigingen moeten ondergaan.
Nadleeh
Berichten: 242
Lid geworden op: 30 nov 2015, 19:54

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Nadleeh »

Moet zoiets per materieelserie geregeld worden of kan je zeggen "deze variant van TBL1+ komt erin en keuren wij bij deze voor alle series"?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: RE: Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Shrek »

Nadleeh schreef:Moet zoiets per materieelserie geregeld worden of kan je zeggen "deze variant van TBL1+ komt erin en keuren wij bij deze voor alle series"?
Elke goedkeuring gebeurt per treintype.
Matthias
Berichten: 224
Lid geworden op: 10 okt 2012, 15:13

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Matthias »

Vandaag reed IC 3418 (Binche-Turnhout) met 3 klassieke motorstellen i.p.v. 27 + 10 M4.
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door trainlovertje »

Gisteren, 14 augustus, 2xAM80 als 1540 (Genk - Knokke/Blankenberge)
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door overweg13 »

En nog gisteren reed de 1940 (en vermoedelijk nog een resem andere 19xx en 37xx) met 21 + 11 M4 (1A + 1ADX + 9B), een stel dat door de week gebruikt wordt voor een P-trein Moeskroen - Schaarbeek.
Met vriendelijke groet

overweg13
Davy
Berichten: 642
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Davy »

Vandaag waren meerdere omlopen Brugge <-> Knokke met maar liefst 4x Desiro. Versterkt denk ik door het mooie weer en mogelijks ook door het A11-event vandaag wat een massa volk heeft gelokt.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Asterix »

overweg13 schreef: 15 aug 2017, 20:17 En nog gisteren reed de 1940 (en vermoedelijk nog een resem andere 19xx en 37xx) met 21 + 11 M4 (1A + 1ADX + 9B), een stel dat door de week gebruikt wordt voor een P-trein Moeskroen - Schaarbeek.
Vermoedelijk vanwege de brugdag werd toen de weekendsamenstelling gebruikt.
Plaats reactie