Ongewone samenstelling.

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Shrek »

Matthias schreef: 05 mar 2018, 11:29 De Blankenberge-Genk gisteren (IC 1518) was dan weer met 5M6 i.p.v. 10 M6, dus ik weet niet of de boodschap zo goed begrepen is :).

Terzijde: ik heb de indruk dat er de laatste tijd veel verminderde samenstellingen zijn, zijn er echt zoveel defecten of speelt er iets anders? (In de week had ik weet van tbg's die weigerden te vertrekken met IC4515 en andere treinen wegens te grote bezetting?)
Op die 4515 stonden er reizigers tussen de deuren. De TBG had groot gelijk niet te willen vertrekken totdat die mensen weer uitstapten.
Matthias
Berichten: 224
Lid geworden op: 10 okt 2012, 15:13

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Matthias »

Over de terechtheid wilde ik mij niet uitspreken, maar de ik vroeg mij vooral af of er een structureel probleem is beginnen opduiken of niet, aangezien ik op Twitter de laatste tijd ook veel meer klachten over te korte samenstellingen zie opduiken.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Shrek »

Matthias schreef: 05 mar 2018, 11:49 Over de terechtheid wilde ik mij niet uitspreken, maar de ik vroeg mij vooral af of er een structureel probleem is beginnen opduiken of niet, aangezien ik op Twitter de laatste tijd ook veel meer klachten over te korte samenstellingen zie opduiken.
Defect aan een loc in Chatelet. Ik heb het nog al weten gebeuren dat ze dan maar met de helft rondrijden.
Liever dat dan een afgeschafte trein.
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door groentje »

Zolang de reizigers op zijn minst compensatie kregen voor de vertraging, bij de klantendienst denken ze soms, omdat de trein gereden heeft, dat het je eigen fout was dat je er niet (meer) bij kon, en weigeren ze uit te betalen.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5296
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Steve »

Ontbrak er misschien een treindeel van de 4515? Normaal bestaat die immers uit 9 M6 (5+4), wat toch aardig wat plaats oplevert.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door overweg13 »

groentje schreef: 05 mar 2018, 12:32 Zolang de reizigers op zijn minst compensatie kregen voor de vertraging, bij de klantendienst denken ze soms, omdat de trein gereden heeft, dat het je eigen fout was dat je er niet (meer) bij kon, en weigeren ze uit te betalen.
Inderdaad, wij maakten iets analoogs mee met een ontbrekend eersteklasrijtuig. Eigenlijk reed het wel mee, maar om een of andere reden was het afgesloten en was de verlichting - het was avond - uit. Toen we compensatie vroegen kregen we te lezen dat er wel degelijk een M6-rijtuig had meegereden met 124 plaatsen eerste klasse. Begin dan maar uit te leggen dat het ontoegankelijk was. Vermoedelijk had de treinchef dus niet opgegeven dat het eersteklasrijtuig afgesloten was.
Met vriendelijke groet

overweg13
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Asterix »

Steve schreef: 05 mar 2018, 18:19 Ontbrak er misschien een treindeel van de 4515? Normaal bestaat die immers uit 9 M6 (5+4), wat toch aardig wat plaats oplevert.
Bestond maar uit 4 rijtuigen. In Brussel-Noord is Securail moeten tussenbeide komen . Een uur vroeger (of later, wil ervan af zijn) was het ook al van dat, ook maar 4 bakken. Mensen worden dat moe.
ostbahnhof
Berichten: 880
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door ostbahnhof »

hallo hallo,
met regelmaat van de klok rijdt 2607 anr-luchthaven met 1 ipv 2 breaks.
Weet iemand wat er fout loopt met de samenstelling van deze trein?
Veel alternatief is er niet: de vorige trein is een uur vroeger en de volgende is de benelux en eigenlijk te laat om te gaan werken.
grts
Lukas
Berichten: 1668
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Lukas »

Hoi,

Vanavond werd de L trein van 21u13 naar Aarschot en Hasselt verzekerd door 3 Desiro`s. Normaal zijn dit er 2.


Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
ostbahnhof
Berichten: 880
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door ostbahnhof »

2607 reed nu al 2 dagen met 1 break. tot in eerste
klas stonden we als haringen in een ton. hoop dat het
snel opgelost geraakt
Terminus
Berichten: 1125
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Terminus »

Vandaag op de Antwerpen-Binche: de witte 825 ingesloten tussen 2 klassieke motorstellen.
Nadleeh
Berichten: 242
Lid geworden op: 30 nov 2015, 19:54

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Nadleeh »

Afbeelding
NMBS 940 "L2584" - Ekeren by Mark van der Meer, on Flickr

Vandaag een Duikbrilletje gespot in de L2584 van Roosendaal naar Puurs.
Davy
Berichten: 642
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Davy »

Gisteren had P8001 een I11 stuurstand mee achterop: Afbeelding
vnze
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 feb 2016, 11:53

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door vnze »

Steve schreef: 05 mar 2018, 18:19 Ontbrak er misschien een treindeel van de 4515? Normaal bestaat die immers uit 9 M6 (5+4), wat toch aardig wat plaats oplevert.
Ik zie het af en toe bij verschillende mensen in verschillende posts terug komen maar waarom schrijf je (5 + 4), bestaat de 4515 uit twee aparte delen? Komen de eerste 5 wagens uit een ander depot dan de laatste 4, zit daar de eerste klas, of is er nog iets anders wat deze notatie nuttig maakt?
Iedere dag pendelen van FRST naar FN
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5296
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Steve »

Deze trein (samen met een paar andere op de verbindingen (Essen -) Antwerpen - Charleroi) bestaat inderdaad uit twee delen, namelijk HLE 27 + 5 M6 + HLE 27 + 4 M6. Overdag worden die ook wel gesplitst aangezien sommige treinen slechts een van beiden delen meehebben. Ik veronderstel dat het een *iets* efficiëntere inzet van materieel mogelijk maakt, maar vraag me af of het sop de kool echt waard is.

Het is de volgens mij ook de enige verbinding met gesleepte rijtuigen waar nog planmatig gesplitst wordt - op de verbinding Blankenberge - Genk heb je soortgelijke samenstellingen die nog dateren van de vorige dienstregeling (met een apart treindeel naar Knokke) maar bij mijn weten amuseert men zich daar niet met het splitsen van de trein, tenzij een van beide delen een technisch probleem heeft.
Plaats reactie