Ongewone samenstelling.

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 8935
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Shrek » 05 mar 2018, 11:47

Matthias schreef:
05 mar 2018, 11:29
De Blankenberge-Genk gisteren (IC 1518) was dan weer met 5M6 i.p.v. 10 M6, dus ik weet niet of de boodschap zo goed begrepen is :).

Terzijde: ik heb de indruk dat er de laatste tijd veel verminderde samenstellingen zijn, zijn er echt zoveel defecten of speelt er iets anders? (In de week had ik weet van tbg's die weigerden te vertrekken met IC4515 en andere treinen wegens te grote bezetting?)
Op die 4515 stonden er reizigers tussen de deuren. De TBG had groot gelijk niet te willen vertrekken totdat die mensen weer uitstapten.


Matthias
Berichten: 215
Lid geworden op: 10 okt 2012, 15:13

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Matthias » 05 mar 2018, 11:49

Over de terechtheid wilde ik mij niet uitspreken, maar de ik vroeg mij vooral af of er een structureel probleem is beginnen opduiken of niet, aangezien ik op Twitter de laatste tijd ook veel meer klachten over te korte samenstellingen zie opduiken.

Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 8935
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Shrek » 05 mar 2018, 11:50

Matthias schreef:
05 mar 2018, 11:49
Over de terechtheid wilde ik mij niet uitspreken, maar de ik vroeg mij vooral af of er een structureel probleem is beginnen opduiken of niet, aangezien ik op Twitter de laatste tijd ook veel meer klachten over te korte samenstellingen zie opduiken.
Defect aan een loc in Chatelet. Ik heb het nog al weten gebeuren dat ze dan maar met de helft rondrijden.
Liever dat dan een afgeschafte trein.

Gebruikersavatar
groentje
Berichten: 5920
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door groentje » 05 mar 2018, 12:32

Zolang de reizigers op zijn minst compensatie kregen voor de vertraging, bij de klantendienst denken ze soms, omdat de trein gereden heeft, dat het je eigen fout was dat je er niet (meer) bij kon, en weigeren ze uit te betalen.

Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 3967
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Steve » 05 mar 2018, 18:19

Ontbrak er misschien een treindeel van de 4515? Normaal bestaat die immers uit 9 M6 (5+4), wat toch aardig wat plaats oplevert.

Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 3871
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door overweg13 » 05 mar 2018, 18:26

groentje schreef:
05 mar 2018, 12:32
Zolang de reizigers op zijn minst compensatie kregen voor de vertraging, bij de klantendienst denken ze soms, omdat de trein gereden heeft, dat het je eigen fout was dat je er niet (meer) bij kon, en weigeren ze uit te betalen.
Inderdaad, wij maakten iets analoogs mee met een ontbrekend eersteklasrijtuig. Eigenlijk reed het wel mee, maar om een of andere reden was het afgesloten en was de verlichting - het was avond - uit. Toen we compensatie vroegen kregen we te lezen dat er wel degelijk een M6-rijtuig had meegereden met 124 plaatsen eerste klasse. Begin dan maar uit te leggen dat het ontoegankelijk was. Vermoedelijk had de treinchef dus niet opgegeven dat het eersteklasrijtuig afgesloten was.
Met vriendelijke groet

overweg13

Gebruikersavatar
Asterix
Berichten: 3507
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Asterix » 06 mar 2018, 14:19

Steve schreef:
05 mar 2018, 18:19
Ontbrak er misschien een treindeel van de 4515? Normaal bestaat die immers uit 9 M6 (5+4), wat toch aardig wat plaats oplevert.
Bestond maar uit 4 rijtuigen. In Brussel-Noord is Securail moeten tussenbeide komen . Een uur vroeger (of later, wil ervan af zijn) was het ook al van dat, ook maar 4 bakken. Mensen worden dat moe.

ostbahnhof
Berichten: 528
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door ostbahnhof » 06 mar 2018, 19:27

hallo hallo,
met regelmaat van de klok rijdt 2607 anr-luchthaven met 1 ipv 2 breaks.
Weet iemand wat er fout loopt met de samenstelling van deze trein?
Veel alternatief is er niet: de vorige trein is een uur vroeger en de volgende is de benelux en eigenlijk te laat om te gaan werken.
grts

Lukas
Berichten: 1466
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Lukas » 08 mar 2018, 22:27

Hoi,

Vanavond werd de L trein van 21u13 naar Aarschot en Hasselt verzekerd door 3 Desiro`s. Normaal zijn dit er 2.


Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!

ostbahnhof
Berichten: 528
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door ostbahnhof » 20 mar 2018, 16:58

2607 reed nu al 2 dagen met 1 break. tot in eerste
klas stonden we als haringen in een ton. hoop dat het
snel opgelost geraakt

Terminus
Berichten: 773
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Terminus » 31 mar 2018, 19:19

Vandaag op de Antwerpen-Binche: de witte 825 ingesloten tussen 2 klassieke motorstellen.

Gebruikersavatar
Nadleeh
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 nov 2015, 19:54

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Nadleeh » 01 apr 2018, 23:21

Afbeelding
NMBS 940 "L2584" - Ekeren by Mark van der Meer, on Flickr

Vandaag een Duikbrilletje gespot in de L2584 van Roosendaal naar Puurs.

Davy
Berichten: 283
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Davy » 04 apr 2018, 08:14

Gisteren had P8001 een I11 stuurstand mee achterop: Afbeelding

vnze
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 feb 2016, 11:53

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door vnze » 04 apr 2018, 08:46

Steve schreef:
05 mar 2018, 18:19
Ontbrak er misschien een treindeel van de 4515? Normaal bestaat die immers uit 9 M6 (5+4), wat toch aardig wat plaats oplevert.
Ik zie het af en toe bij verschillende mensen in verschillende posts terug komen maar waarom schrijf je (5 + 4), bestaat de 4515 uit twee aparte delen? Komen de eerste 5 wagens uit een ander depot dan de laatste 4, zit daar de eerste klas, of is er nog iets anders wat deze notatie nuttig maakt?
Iedere dag pendelen van FRST naar FN

Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 3967
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Steve » 04 apr 2018, 08:59

Deze trein (samen met een paar andere op de verbindingen (Essen -) Antwerpen - Charleroi) bestaat inderdaad uit twee delen, namelijk HLE 27 + 5 M6 + HLE 27 + 4 M6. Overdag worden die ook wel gesplitst aangezien sommige treinen slechts een van beiden delen meehebben. Ik veronderstel dat het een *iets* efficiëntere inzet van materieel mogelijk maakt, maar vraag me af of het sop de kool echt waard is.

Het is de volgens mij ook de enige verbinding met gesleepte rijtuigen waar nog planmatig gesplitst wordt - op de verbinding Blankenberge - Genk heb je soortgelijke samenstellingen die nog dateren van de vorige dienstregeling (met een apart treindeel naar Knokke) maar bij mijn weten amuseert men zich daar niet met het splitsen van de trein, tenzij een van beide delen een technisch probleem heeft.

Plaats reactie