Ongewone samenstelling.

Alles over reizigerstreinen in België.
260689
Berichten: 3336
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door 260689 »

Denk dat de T18 voor een betere stipheid en minder defecten zal zorgen. Maar dat valt nog af te wachten. Maar ik denk dat de combinaties T18+M4 stuurrijtuigen het wel goed doen qua defecten enz.
260689
Berichten: 3336
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door 260689 »

E3206 is in Dendermonde op spoor 5 ontvangen. Hierdoor is de trein te lang/perron te kort daar die met 10M7 rijd.
BVG1988
Berichten: 572
Lid geworden op: 11 feb 2012, 20:26
Locatie: Erembodegem Terjoden
Contacteer:

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door BVG1988 »

Vandaag reden zowel de 5117 als de 5139 met 2 locomotieven, wat wel opmerkelijk is. Het vermoeden is dat er op IC13 en derde M5-stam rondrijdt
De 5117 was de 2151 + 9x M5 + HLE 2715
De 5139 was de 2141 + 9x M5 + HLE 2105
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
ovspotter_be
Berichten: 725
Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
Locatie: Vilvoorde

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door ovspotter_be »

Momenteel een MS96 te Brussel-Centraal op de IC richting Antwerpen-Centraal.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5322
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Steve »

De onvoorspelbaarheid blijft maar voortduren op de 32xx. Zonet broederlijk naast elkaar rond 8.30 u in Brussel-Noord: de 3230 met een royale 10 M7 (6+4) - waar niettemin niet zoveel zitplaatsen in overbleven, om maar een idee te geven... - en de 3206 met een schamele 4 stuks (waar ik me helemaal niet durf voor te stellen wat voor toestanden dat geweest moeten zijn in pakweg Edingen en Halle). En op de beschikbare informatie moet je ook niet afgaan: de eerste zou zogezegd uit 8 M7 bestaan, de tweede uit 9 M7 en dan ook nog eens een MW41 er midden in. :lol:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Steven »

Steve schreef: 14 sep 2023, 08:37 De onvoorspelbaarheid blijft maar voortduren op de 32xx. Zonet broederlijk naast elkaar rond 8.30 u in Brussel-Noord: de 3230 met een royale 10 M7 (6+4) en de 3206 met een schamele 4 stuks. En op de beschikbare informatie moet je ook niet afgaan: de eerste zou zogezegd uit 8 M7 bestaan, de tweede uit 9 M7 en dan ook nog eens een MW41 er midden in. :lol:
Dat laatste zou pas een foto waard zijn :lol:

Nu ja samenstellingen die correct zijn via informatica het blijft een lastig stuk. Een jaar of 2 terug starte ik mijn dienst op en zou volgens mijn tablet de voorste loc een HLE28 geweest zijn (wat normaal is op een Benelux) en de achterste een HLE13 (wat een beetje zou vloeken om normaal te kunnen rijden). Bij aankomst op het perron bleken beiden locs zoals gewoonlijk van de TRAXX familie te zijn en was de achterste een reeks 186 NS.
Gebruikersavatar
trainfan03
Berichten: 278
Lid geworden op: 05 aug 2022, 22:55

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door trainfan03 »

Steven schreef: 14 sep 2023, 11:38 Nu ja samenstellingen die correct zijn via informatica het blijft een lastig stuk
Als ik even in de data ga neuzen, zie ik dat de samenstelling via Itris is doorgegeven, dus vermoedelijk een TBG die op een fout knopje geduwd heeft :lol:
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5322
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Steve »

trainfan03 schreef: 14 sep 2023, 11:50
Steven schreef: 14 sep 2023, 11:38 Nu ja samenstellingen die correct zijn via informatica het blijft een lastig stuk
Als ik even in de data ga neuzen, zie ik dat de samenstelling via Itris is doorgegeven, dus vermoedelijk een TBG die op een fout knopje geduwd heeft :lol:
Meerdere foute knopjes zou ik dan toch denken, want buiten die ene MW41 zijn er ook 9 M4 aangegeven terwijl het er in werkelijkheid amper 4 waren. En zelfs mocht er een tweede deel op het laatste moment uitgevallen zijn, zou je nog steeds met 8 of 10 stuks gezeten hebben afhankelijk of dat deel er 4 of 6 had (5 zit totaal niet in de omloop van de 32xx).
Gebruikersavatar
trainfan03
Berichten: 278
Lid geworden op: 05 aug 2022, 22:55

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door trainfan03 »

Steve schreef: 14 sep 2023, 11:55 Meerdere foute knopjes zou ik dan toch denken, want buiten die ene MW41 zijn er ook 9 M4 aangegeven terwijl het er in werkelijkheid amper 4 waren. En zelfs mocht er een tweede deel op het laatste moment uitgevallen zijn, zou je nog steeds met 8 of 10 stuks gezeten hebben afhankelijk of dat deel er 4 of 6 had (5 zit totaal niet in de omloop van de 32xx).
Ik vermoed dat de TBG een 10-delige stam heeft willen ingeven, het eerste deel is 6-delig ingegeven. Dan vermoed ik dat die een 4-delige wou ingeven, maar de Bmx vervangen heeft door een MW41. Ik heb wel al vaker in de data een HLE (wat een Bmx soort van is) vervangen zien worden door een Desiro, een break of een MW41. Die stam reed gisteren ook 4-delig rond en was toen ook met 9 M7's en 1 MW41 ingegeven.
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2627
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door trainfreak »

Steve schreef: 14 sep 2023, 08:37 De onvoorspelbaarheid blijft maar voortduren op de 32xx. Zonet broederlijk naast elkaar rond 8.30 u in Brussel-Noord: de 3230 met een royale 10 M7 (6+4) - waar niettemin niet zoveel zitplaatsen in overbleven, om maar een idee te geven... - en de 3206 met een schamele 4 stuks (waar ik me helemaal niet durf voor te stellen wat voor toestanden dat geweest moeten zijn in pakweg Edingen en Halle). En op de beschikbare informatie moet je ook niet afgaan: de eerste zou zogezegd uit 8 M7 bestaan, de tweede uit 9 M7 en dan ook nog eens een MW41 er midden in. :lol:
Maar wat noem je "niet zoveel zitplaatsen in overbleven"? Afgelopen maandag toevallig de 3230 genomen van Dendermonde tot Brussel-Noord.
Ik heb niet echt op de samenstelling gelet, maar ik denk dat het er 4+4 waren. Toen ik door de trein liep, op zoek naar een zitplaats, was de bezetting ongeveer 50%.

Vandaag de 2237 van Brussel-Noord naar Wetteren genomen, vertrek om 16u20 in Brussel-Noord. 4x M7 ipv de aangekondigde 10.
Geen controle gehad, ik vermoed dat de TBG niet door kon :roll:
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5322
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Steve »

trainfreak schreef: 14 sep 2023, 20:20
Steve schreef: 14 sep 2023, 08:37 De onvoorspelbaarheid blijft maar voortduren op de 32xx. Zonet broederlijk naast elkaar rond 8.30 u in Brussel-Noord: de 3230 met een royale 10 M7 (6+4) - waar niettemin niet zoveel zitplaatsen in overbleven, om maar een idee te geven... - en de 3206 met een schamele 4 stuks (waar ik me helemaal niet durf voor te stellen wat voor toestanden dat geweest moeten zijn in pakweg Edingen en Halle). En op de beschikbare informatie moet je ook niet afgaan: de eerste zou zogezegd uit 8 M7 bestaan, de tweede uit 9 M7 en dan ook nog eens een MW41 er midden in. :lol:
Maar wat noem je "niet zoveel zitplaatsen in overbleven"? Afgelopen maandag toevallig de 3230 genomen van Dendermonde tot Brussel-Noord.
Ik heb niet echt op de samenstelling gelet, maar ik denk dat het er 4+4 waren. Toen ik door de trein liep, op zoek naar een zitplaats, was de bezetting ongeveer 50%.
Toch zeker 80% ingenomen, plus heel wat mensen die op trappen en dergelijke zaten. Wellicht dus al richting de 85-90% als die zich ook op de paar vrije plaatsen links en rechts hadden gepropt. Maandag waren het volgens Haltelink ook 10 M7, maar het is meestal een stuk rustiger dan op dinsdagen of donderdagen en dus verbaast het me niet dat er toen minder volk was.

Buiten de al genoemde 3206 was vandaag trouwens ook de 3215 (Brussel-Centraal 17.23 u...) ook met 4 M7 onderweg.
Klassiekje
Berichten: 552
Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Klassiekje »

trainfan03 schreef: 14 sep 2023, 11:59
Steve schreef: 14 sep 2023, 11:55 Meerdere foute knopjes zou ik dan toch denken, want buiten die ene MW41 zijn er ook 9 M4 aangegeven terwijl het er in werkelijkheid amper 4 waren. En zelfs mocht er een tweede deel op het laatste moment uitgevallen zijn, zou je nog steeds met 8 of 10 stuks gezeten hebben afhankelijk of dat deel er 4 of 6 had (5 zit totaal niet in de omloop van de 32xx).
Ik vermoed dat de TBG een 10-delige stam heeft willen ingeven, het eerste deel is 6-delig ingegeven. Dan vermoed ik dat die een 4-delige wou ingeven, maar de Bmx vervangen heeft door een MW41. Ik heb wel al vaker in de data een HLE (wat een Bmx soort van is) vervangen zien worden door een Desiro, een break of een MW41. Die stam reed gisteren ook 4-delig rond en was toen ook met 9 M7's en 1 MW41 ingegeven.
Eerder een fout in de grafieken van Melle die achteraf niet meer aangepast werd.
ostbahnhof
Berichten: 883
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door ostbahnhof »

setje van 3
Bijlagen
IMG_4563.jpeg
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Steven »

Sprinters op die verbinding. Pure nostalgie zou ik zeggen. Doet mij terugdenken aan 20 jaar terug toen er vaste diensten met sprinters waren van Brussel naar Antwerpen en van Antwerpen naar Leuven en dan heel de route terug. Dit volledig als stoptrein en met koppelen/ontkoppelen te Lier omdat er een stukje van Herentals kwam.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5322
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Steve »

De pret blijft duren, ook drie weken na de bijna-veralgemening van de M7 op de 32xx: de beide spitstreinen aan noordelijke kant (3229 en 3230) bestaan deze ochtend uit 4 M7. De NMBS maakt zich ongemeen onpopulair in het noord-westen, vrees ik.
Plaats reactie