Ongewone samenstelling.

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5283
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door overweg13 »

Ja, afgesloten deuren: heb je al gemerkt hoeveel deuren bij M7 afgesloten zijn? En ook in M7 zijn bepaalde afdelingen ijskoud; we zijn al enkele keren verhuisd, dikwijls is het gewoon een kwestie van enkele meters op te schuiven. En die M7 zouden op de voet gevolgd en nagekeken moeten zijn, terwijl men de M4's stiefmoederlijk behandelt omdat ze toch einde carrière zijn...
Met vriendelijke groet

overweg13
ovspotter_be
Berichten: 722
Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
Locatie: Vilvoorde

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door ovspotter_be »

Bij de M7 geven vooral die enkele deuren in het stuurrijtuig regelmatig een probleem, bij M4 moet je vaak al bidden om een samenstelling te hebben met geen één afgezonderde deur.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5283
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door overweg13 »

Bidden moet je tegenwoordig altijd doen als je de trein neemt. En om het opnieuw over de ongewone samenstellingen te hebben: ik heb nog maar 1 keer gehoord dat er omgeroepen werd dat een trein langer was dan voorzien...
Met vriendelijke groet

overweg13
rdv
Berichten: 1243
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door rdv »

Een afgezonderde deur lijkt me minder vervelend dan een M7-stam die bij iedere stop gereset moet worden of waarvan het bij iedere inzet maar de vraag is of ie rijvaardig zal zijn of niet. Maar goed, ik heb maar een heel beperkt beeld.
ovspotter_be
Berichten: 722
Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
Locatie: Vilvoorde

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door ovspotter_be »

Ik heb al stuurrijtuigen M7 weten rondrijden met 3 van de 4 toegangsdeuren afgezonderd, naar comfort en brandveiligheid toe is dit niet echt ideaal want dan is er één zijde waarin reizigers langs geen enkele deur van dat rijtuig in- of uit kunnen stappen.
Gebruikersavatar
trainfan03
Berichten: 274
Lid geworden op: 05 aug 2022, 22:55

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door trainfan03 »

Misschien een beetje off-topic, maar om bij de problematiek met de 32xx en M7-problemen van vandaag te blijven: de 3240 heeft zelfs een halte overgeslagen vandaag (en wie weet zelfs meer, want niet iedereen maakt er een klacht van)
Afbeelding
groentje
Berichten: 7278
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door groentje »

Bij IC's heb ik het nog niet gezien, maar bijvoorbeeld op de S-treinverbindingen is het vandaag niet meer zo uitzonderlijk. Om vertraging op te halen, slaan ze dan stops over die een volgende S-trein kan doen die kort volgt, ipv de trein ergens voor z'n eindpunt af te schaffen, en zonder de reizigers voor dat eindpunt van de trein te gooien. Niet ideaal, maar al bij al een elegantere oplossing dan steeds inperken, me dunkt.
Gebruikersavatar
trainfan03
Berichten: 274
Lid geworden op: 05 aug 2022, 22:55

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door trainfan03 »

Ik heb het al bij beide geweten, denk vorige week of twee weken geleden was er nog een IC in Roeselare die ook ergens voorbij gereden is (alleen reden beide treinen "stipt" in dit geval...)
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5283
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door overweg13 »

En wat met uitstappende reizigers?
Met vriendelijke groet

overweg13
260689
Berichten: 3327
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door 260689 »

groentje schreef: 22 jan 2024, 22:25 Bij IC's heb ik het nog niet gezien, maar bijvoorbeeld op de S-treinverbindingen is het vandaag niet meer zo uitzonderlijk. Om vertraging op te halen, slaan ze dan stops over die een volgende S-trein kan doen die kort volgt, ipv de trein ergens voor z'n eindpunt af te schaffen, en zonder de reizigers voor dat eindpunt van de trein te gooien. Niet ideaal, maar al bij al een elegantere oplossing dan steeds inperken, me dunkt.
Op de 22xx Gent - Tongeren en 36xx Gent - Landen gebeurt het vaker dat deze tussen Gent en Brussel-Zuid de L50A nemen ipv de L50 via Aalst en Denderleeuw bij grote vertraging.
groentje
Berichten: 7278
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door groentje »

overweg13 schreef: 22 jan 2024, 23:04 En wat met uitstappende reizigers?
Uiteraard moet dit tijdig worden aangekondigd, om reizigers de kans te geven om uit te stappen. Maar als de trein al vertraging heeft, is het met een halfuursdienst vaak niet lang meer wachten, en overstappen is vaak een kwestie van pakweg 5-10' wachten op hetzelfde perron.
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2627
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door trainfreak »

260689 schreef: 22 jan 2024, 23:06
groentje schreef: 22 jan 2024, 22:25 Bij IC's heb ik het nog niet gezien, maar bijvoorbeeld op de S-treinverbindingen is het vandaag niet meer zo uitzonderlijk. Om vertraging op te halen, slaan ze dan stops over die een volgende S-trein kan doen die kort volgt, ipv de trein ergens voor z'n eindpunt af te schaffen, en zonder de reizigers voor dat eindpunt van de trein te gooien. Niet ideaal, maar al bij al een elegantere oplossing dan steeds inperken, me dunkt.
Op de 22xx Gent - Tongeren en 36xx Gent - Landen gebeurt het vaker dat deze tussen Gent en Brussel-Zuid de L50A nemen ipv de L50 via Aalst en Denderleeuw bij grote vertraging.
Maar dan is het niet zomaar eventjes een station overslaan. Dan nemen ze ook een andere route waardoor stoppen tussen Gent en Denderleeuw onmogelijk is
Davy
Berichten: 644
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Davy »

Volgens Hyperrail IC2010 op weg met een los Klassiekje.
ostbahnhof
Berichten: 882
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door ostbahnhof »

Davy schreef: 23 jan 2024, 12:38 Volgens Hyperrail IC2010 op weg met een los Klassiekje.
Inderdaad, k zag hem ook net. Charleroi-Essen…
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5319
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Steve »

Op de 32xx zo te zien geen Desiro vandaag, maar de dubbele MS80-stam is wel gebleven (onder meer de 3205 deze ochtend) en meerdere spitstreinen rijden ook maar met 6 M7 ipv de voorziene 10.
Plaats reactie