Ongewone samenstelling.
Re: Ongewone samenstelling.
Daarom vond ik het ook zo gek dat die stilgelegd werden bij de warme dagen..... was toen hun motorkoeling het probleem of de kapotte airco ?
Sommige bronnen gaven de airco, maar de vervangbussen hadden er ook geen.
Sommige bronnen gaven de airco, maar de vervangbussen hadden er ook geen.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Ongewone samenstelling.
De afgelopen dagen heb ik op de IC-relatie Antwerpen - Oostende al een paar keer deze samenstelling zien passeren: HLE18 + 8M6-rijtuigen + HLE18 waar dit normaal gezien HLE18 + 8M6-rijtuigen is. Opvallend is dat het stuurstandrijtuig soms niet verwijderd is uit de samenstelling, maar gewoon aan een HLE18 gekoppeld is.
Bezoek ook mijn fotopagina op Flickr: https://www.flickr.com/photos/woutverelst/
Re: Ongewone samenstelling.
Zonet zag ik inderdaad zo'n stam rijden richting Oostende te Brugge: HLE18 - M6 met achter de stuurstand - HLE18
Re: Ongewone samenstelling.
Stuurrijtuig heeft een defect maar we hebben geen reserve staan in Oostende [emoji6][emoji106]Wout912 schreef:De afgelopen dagen heb ik op de IC-relatie Antwerpen - Oostende al een paar keer deze samenstelling zien passeren: HLE18 + 8M6-rijtuigen + HLE18 waar dit normaal gezien HLE18 + 8M6-rijtuigen is. Opvallend is dat het stuurstandrijtuig soms niet verwijderd is uit de samenstelling, maar gewoon aan een HLE18 gekoppeld is.
Re: Ongewone samenstelling.
Ik stond gisteren van ongeveer 15:00 tot ongeveer 19:00 in Brugge samenstellingen van de gesleepte treinen te noteren, en 2 ongewone samenstellingen vielen me op:
1536 Genk - Blankenberge bestond uit 5 M6-rijtuigen van FHS i.p.v. de gewone 4 mr 96. Die gehalveerde trein reed ook als 1516 Blankenberge - Genk terug. Anderzijds bestond de 1538 uit 4 mr 96, die ook terugreden als 1518. Vermoedelijk heeft men dus beide samenstellingen gewisseld, maar was er geen dubbel stel M6 beschikbaar.
Aan de staart van 8002 Schaarbeek - Oostende reed restauratiewagen 16008 mee.
1536 Genk - Blankenberge bestond uit 5 M6-rijtuigen van FHS i.p.v. de gewone 4 mr 96. Die gehalveerde trein reed ook als 1516 Blankenberge - Genk terug. Anderzijds bestond de 1538 uit 4 mr 96, die ook terugreden als 1518. Vermoedelijk heeft men dus beide samenstellingen gewisseld, maar was er geen dubbel stel M6 beschikbaar.
Aan de staart van 8002 Schaarbeek - Oostende reed restauratiewagen 16008 mee.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: Ongewone samenstelling.
Ik vermoed van niet. Maar ja, wat is een vermoeden. En vermits het rijtuig achteraan hing, had de trein al wat snelheid.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: Ongewone samenstelling.
Een paar jaar geleden reed zo'n I10 Resto lange tijd ter versterking mee in (het midden van) een P Brussel - Genk, toegankelijk voor reizigers, en naar verluidt werd het geapprecieerd door wie op een laptop wilde werken. Helaas lijkt dat soort kleine maar klantgerichte ingrepen uit te sterven.
Re: Ongewone samenstelling.
Dat was meer een "we hebben echt niets anders" dan een klantgerichte oplossing hoor. Zo'n Resto heeft veel minder zitplaatsen dan een gewoon rijtuig, de klanten zullen veel liever een M6 zien komen dan zoietsSteve schreef:Een paar jaar geleden reed zo'n I10 Resto lange tijd ter versterking mee in (het midden van) een P Brussel - Genk, toegankelijk voor reizigers, en naar verluidt werd het geapprecieerd door wie op een laptop wilde werken. Helaas lijkt dat soort kleine maar klantgerichte ingrepen uit te sterven.
Re: Ongewone samenstelling.
Ongetwijfeld, maar er werd toch voor gekozen om die Resto dan maar in te zetten. Hetzelfde met de I6-ligrijtuigen. Nu komt die "we hebben niets anders" er gewoon op neer dat er niets ingezet wordt terwijl vele P-treinen chronisch capaciteitstekort hebben. Mais tout ira lieux avec les M7, n'est-ce pas (ergens rond Sint-Juttemis).
Re: Ongewone samenstelling.
Er zijn binnenkort 2 Resto's nodig voor een chartertrein. Vermoedelijk dat ze daarom even moeten bollen.
Re: Ongewone samenstelling.
Dag allemaal,
De 417 had gisteren achteraan een gedeklasseerde maar helaas gesloten I10A. Er was geen M6 of I11-stuurstand dus geen plaats voor fietsen.
Vandaag was er weer gewoon I11 plus een M6, deze keer vooraan.
Groetjes,
Rian
De 417 had gisteren achteraan een gedeklasseerde maar helaas gesloten I10A. Er was geen M6 of I11-stuurstand dus geen plaats voor fietsen.
Vandaag was er weer gewoon I11 plus een M6, deze keer vooraan.
Groetjes,
Rian