Ongewone samenstelling.

Alles over reizigerstreinen in België.
Davy
Berichten: 646
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Davy »

Ondertussen ben ik ook de reden te weten gekomen waarom er nu een setje Klassiekjes van/naar Aalst rijdt: beperkt spoorgebruik in Aalst, daardoor zou M4+loc er niet passen ofzo.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5328
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Steve »

Davy schreef:Ondertussen ben ik ook de reden te weten gekomen waarom er nu een setje Klassiekjes van/naar Aalst rijdt: beperkt spoorgebruik in Aalst, daardoor zou M4+loc er niet passen ofzo.
Gek, want die drie klassiekjes zijn ongeveer even lang als de combinatie van HLE 21/27 en M4. Of het moet zijn dat er op een of andere manier geen mogelijkheid is om de loc om te lopen, ook al hebben ze daar de hele avond en nacht voor?

Het andere P-treinpaar op lijn 50 is nog steeds met M4.
Davy
Berichten: 646
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Davy »

Net als vorig weekend wordt de verkorte Benelux met Varkentjes gereden.
Vind het dan wel frappant dat de stopper van Antwerpen-Zuid naar Kapellen met Desiro wordt gereden...

Ik zag trouwens ook een Desiro als IC Hasselt - Antwerpen. Naar mijn weten wordt deze verbinding altijd met Break gereden.
Eimai
Berichten: 797
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Eimai »

Davy schreef:Net als vorig weekend wordt de verkorte Benelux met Varkentjes gereden.
Denk dat één van de redenen daarvoor is dat er bestuurders van de Benelux die 800'en nog kennen (omdat die tot Roosendaal rijden), en dat ze daarmee dus nog deze diensten kunnen doen. Anders kunnen ze helemaal niets doen deze weekends, en dat is ook een beetje stom als ze volgens de planning wel moeten komen werken. Dan kan je ze beter ineens ook ergens voor gebruiken.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22529
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Steven »

De bestuurders van Brussel zuid kennen de 800 niet en zijn dus bijgevolg reserve in de voorziene diensturen.
Wouterh12
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 dec 2014, 22:23

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Wouterh12 »

Davy schreef:Net als vorig weekend wordt de verkorte Benelux met Varkentjes gereden.
Vind het dan wel frappant dat de stopper van Antwerpen-Zuid naar Kapellen met Desiro wordt gereden...

Ik zag trouwens ook een Desiro als IC Hasselt - Antwerpen. Naar mijn weten wordt deze verbinding altijd met Break gereden.
De onverbouwde varkens zijn eigenlijk een schandaal, dat die in het weekend nog zo regelmatig IC-verbindingen tussen Brussel/Charleroi en Antwerpen rijden...

Wat de Desiro betreft: zeker dat het een Hasselt-Antwerpen was? In het weekend rijdt die maar om de twee uur, en op het uur ertussen is er een Desiro die Antwerpen-Leuven via de luchthaven rijdt, op de dienstregeling van wat anders de Hasselt-Antwerpen zou zijn.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5328
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Steve »

Zonet een of twee (lege) MW41 zien passeren op lijn 50 (10.53 u Jette), nogal zeldzame verschijning hier. Is dit toevallig een vaste rit of iets eenmaligs?
rvdborgt
Berichten: 4332
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door rvdborgt »

Wouterh12 schreef:
Davy schreef:Ik zag trouwens ook een Desiro als IC Hasselt - Antwerpen. Naar mijn weten wordt deze verbinding altijd met Break gereden.
Wat de Desiro betreft: zeker dat het een Hasselt-Antwerpen was? In het weekend rijdt die maar om de twee uur, en op het uur ertussen is er een Desiro die Antwerpen-Leuven via de luchthaven rijdt, op de dienstregeling van wat anders de Hasselt-Antwerpen zou zijn.
Sinds een tijdje rijdt deze treinserie gemengd met Breaks en Desiri. Zowel op de treinen naar Leuven als die naar Hasselt.

Groetjes,
Rian
Davy
Berichten: 646
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Davy »

Ik had het niet verwacht, maar er zitten weer Varkensneuzen in de Benelux (beperkt tot Roosendaal) momenteel, gemengd met de ICR's.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22529
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Steven »

Minstens 2 treinen met traxx en 2 met MR75. Men doet een korte kering. In brussel en Roosendaal blijft de trein aan perron staan. Te Roosendaal loopt er normaal iemand door om de trein wat op te kuisen (leegmaken vuilbakhes en tafels)
bram2727
Berichten: 261
Lid geworden op: 07 sep 2014, 21:17

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door bram2727 »

Vandaag reed knokke - blankenberge 18 + 5 m6 en 19+ 5 m6 . 19 was aan het stuurijtuig
Davy
Berichten: 646
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Davy »

Een vriend van me wist mij te melden dat er vandaag een Duikbrilletje reed als L-trein Mechelen - Sint-Niklaas.

Edit: plaatje erbij Afbeelding Maker van de foto: M.S. van Beelen.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5328
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Steve »

In het weekend natuurlijk minder gebruikelijk, maar zijn MS86's geen vertrouwd zicht daar? Ik dacht dat ze vandaag de dag nog steeds meerdere P-treinen tussen Sint-Niklaas, Mechelen en Leuven deden...
Davy
Berichten: 646
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Davy »

Dat klopt inderdaad. Maar een Duikbril in het weekend is inderdaad zeer ongewoon, naar mijn weten rijdt MS86 helemaal nergens in het weekend planmatig.
Matthias
Berichten: 224
Lid geworden op: 10 okt 2012, 15:13

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Matthias »

Het is misschien niet meteen de juiste plaats om dit te vermelden, maar aangezien het er mee gerelateerd is, plaats ik het toch hier: alle L-treinen Antwerpen-Centraal-Leuven reden met vakantiedienstregeling vandaag, dus met 1 motorstel i.p.v. 2 of 3 's avonds om de studentendrukte op te vangen. Daarenboven waren ook alle P-treinen naar Leuven afgeschaft, want vakantieregeling.

Nu is mijn vraag; welke slimmerik komt daarop? Het academiejaar loopt deze week immers gewoon door voor de KU Leuven, en 1 desiro is niet genoeg om alle reizigers tussen Antwerpen-Centraal en Leuven op te vangen 's avonds, zeker wanneer er op een gewone zondag 3 desiro's met een P-trein en 2 desiro's met de L-trein voorzien zijn. Het twitterteam kon mij ook niet meer zeggen dan 'deze P-trein is vandaag niet voorzien in de dienstregeling.'

Edit: Om nog maar te zwijgen over het feit dat amper iemand wist dat de P-treinen vandaag niet reden...
Plaats reactie