Ongewone samenstelling.

Alles over reizigerstreinen in België.
Klassiekje
Berichten: 552
Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Klassiekje »

Steve schreef: 06 mar 2024, 09:26 Er is zonet een MS75 L60 op gereden (zonder reizigers), zal rond deze tijd in Zellik-Asse richting Dendermonde zijn. Geen flauw idee waarom.
Een overbrenging van de werkplaats van Schaarbeek naar Sint-Niklaas.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5319
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Steve »

2207 met 12 M7 ipv de theoretische 10. Twee dagen geleden nog met 4 stuks...
Stoomloc
Berichten: 54
Lid geworden op: 11 jun 2014, 12:36
Locatie: Aarschot

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Stoomloc »

Gisteren E2917 A'pen-Leuven 1x Desiro ipv gewoonlijke 2 breaks
Gebruikersavatar
trainfan03
Berichten: 274
Lid geworden op: 05 aug 2022, 22:55

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door trainfan03 »

Steve schreef: 07 mar 2024, 09:13 2207 met 12 M7 ipv de theoretische 10. Twee dagen geleden nog met 4 stuks...
2229 reed ook met 12 M7 ipv de theoretische 10
Davyd
Berichten: 24
Lid geworden op: 20 okt 2021, 07:00

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Davyd »

IC2206 met slechts 4M7’s vandaag.
BVG1988
Berichten: 571
Lid geworden op: 11 feb 2012, 20:26
Locatie: Erembodegem Terjoden
Contacteer:

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door BVG1988 »

IC16 2115 reed met HLE 1360 + I10 + 5x I11 in plaats van HLE 18 + M6
IC18 2416 was met 6 M7 in plaats van 10.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
260689
Berichten: 3327
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door 260689 »

E3644 rijd met 2 desiro's ipv DMT
ovspotter_be
Berichten: 722
Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
Locatie: Vilvoorde

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door ovspotter_be »

260689 schreef: 08 mar 2024, 22:11 E3644 rijd met 2 desiro's ipv DMT
Is volgens Beluxtrains planmatig zo op vrijdag.
desirootje
Berichten: 654
Lid geworden op: 26 aug 2021, 12:47
Locatie: Denderleeuw

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door desirootje »

trainfan03 schreef: 04 mar 2024, 16:05 Mijn gsm gaf halverwege wel de geest :(
https://youtu.be/1cs32qpg-kE
Ik had er niet zo opgelet toen ik je filmpje zag, maar zag deze trein vandaag zelf in Gent-Sint-Pieters. Deze trein bestaat volledig uit spiksplinternieuwe rijtuigen, hij blinkte nog, geen graffiti of zelfs vegen van het vuil, inclusief de Bmx. Dit is de stam waarbij het autonoom toegankelijke rijtuig hoort denk ik. De bestikkering toont ook dat er van voor een Bvx zit ipv een Bdx, de rolstoel ontbreekt.
Ik vraag me af wanneer ze dat rijtuig er uiteindelijk in gaan steken?
Gebruikersavatar
trainfan03
Berichten: 274
Lid geworden op: 05 aug 2022, 22:55

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door trainfan03 »

desirootje schreef: 08 mar 2024, 22:55
trainfan03 schreef: 04 mar 2024, 16:05 Mijn gsm gaf halverwege wel de geest :(
https://youtu.be/1cs32qpg-kE
Ik had er niet zo opgelet toen ik je filmpje zag, maar zag deze trein vandaag zelf in Gent-Sint-Pieters. Deze trein bestaat volledig uit spiksplinternieuwe rijtuigen, hij blinkte nog, geen graffiti of zelfs vegen van het vuil, inclusief de Bmx. Dit is de stam waarbij het autonoom toegankelijke rijtuig hoort denk ik. De bestikkering toont ook dat er van voor een Bvx zit ipv een Bdx, de rolstoel ontbreekt.
Ik vraag me af wanneer ze dat rijtuig er uiteindelijk in gaan steken?
Vandaag E2208 gezien met de 5 rijtuigen. Ook allemaal proper, blinkende rijtuigen met een BVx. De TBG meldde dat het om de nieuwe geplande samenstelling ging, maar dat er nog geen plannen waren om het nieuwe BD-rijtuig aan de stam toe te voegen.
Deze keer heb ik hem volledig gefilmd :)
https://youtu.be/hDxih_pms5w?si=tB2t1SIKg9JIrus4
ovspotter_be
Berichten: 722
Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
Locatie: Vilvoorde

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door ovspotter_be »

E3214 zou aan het rijden zijn met 14 rijtuigen M7, wel afgeschaft geweest tussen Moeskroen en Sint-Niklaas.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5319
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Steve »

De samenstelling van 8+6 zoals zichtbaar op Railtime en elders lijkt me alvast niet mogelijk, zeker als je ziet dat die stam van 8 stuks aan beide kanten omkaderd zou zijn door een gewone BDx :mrgreen: lijkt me eerder wat last-minute veranderingen van de samenstelling door bv. technische problemen en uiteindelijk een afschaffing, nee?
260689
Berichten: 3327
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door 260689 »

Steve schreef: 11 mar 2024, 17:49 De samenstelling van 8+6 zoals zichtbaar op Railtime en elders lijkt me alvast niet mogelijk, zeker als je ziet dat die stam van 8 stuks aan beide kanten omkaderd zou zijn door een gewone BDx :mrgreen: lijkt me eerder wat last-minute veranderingen van de samenstelling door bv. technische problemen en uiteindelijk een afschaffing, nee?
Nationaal mogen er max 12 rijtuigen zijn. Dus samenstelling was al te lang. Bij M7 is het wel een pak makkelijker om de laatste rijtuigen af te sluiten met 1 kinkslag aan een knop. Maar daar de samenstelling te lang was voor in bepaalde stations (het Treineinde zou de wisselstraten niet vrijmaken en dergelijke) is deze trein in Moeskroen afgeschaft. M'n had nooit commercieel met deze samenstelling mogen vertrekken uit Kortrijk. Heeft niets met defecten te maken maar puur logistiek.
trainlovertje
Berichten: 2349
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door trainlovertje »

260689 schreef: 11 mar 2024, 22:02
Steve schreef: 11 mar 2024, 17:49 De samenstelling van 8+6 zoals zichtbaar op Railtime en elders lijkt me alvast niet mogelijk, zeker als je ziet dat die stam van 8 stuks aan beide kanten omkaderd zou zijn door een gewone BDx :mrgreen: lijkt me eerder wat last-minute veranderingen van de samenstelling door bv. technische problemen en uiteindelijk een afschaffing, nee?
Nationaal mogen er max 12 rijtuigen zijn. Dus samenstelling was al te lang. Bij M7 is het wel een pak makkelijker om de laatste rijtuigen af te sluiten met 1 kinkslag aan een knop. Maar daar de samenstelling te lang was voor in bepaalde stations (het Treineinde zou de wisselstraten niet vrijmaken en dergelijke) is deze trein in Moeskroen afgeschaft. M'n had nooit commercieel met deze samenstelling mogen vertrekken uit Kortrijk. Heeft niets met defecten te maken maar puur logistiek.
Ik denk dat de vraagstelling hier was of de samenstelling mogelijks verkeerd ingebracht zou zijn owv een defect aan één van beide 'deelstammen', waardoor de andere uiteindelijk effectief werd ingezet. In dat geval zou er dus nooit met 14 M7-rijtuigen gereden geweest zijn. Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat ze die in Kortrijk überhaupt hebben laten vertrekken, want er zal in dat geval waarschijnlijk minstens één iemand opgevallen zijn dat die trein toch wel heel erg lang leek vanop het perron...
260689
Berichten: 3327
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door 260689 »

trainlovertje schreef: 11 mar 2024, 22:27
260689 schreef: 11 mar 2024, 22:02
Steve schreef: 11 mar 2024, 17:49 De samenstelling van 8+6 zoals zichtbaar op Railtime en elders lijkt me alvast niet mogelijk, zeker als je ziet dat die stam van 8 stuks aan beide kanten omkaderd zou zijn door een gewone BDx :mrgreen: lijkt me eerder wat last-minute veranderingen van de samenstelling door bv. technische problemen en uiteindelijk een afschaffing, nee?
Nationaal mogen er max 12 rijtuigen zijn. Dus samenstelling was al te lang. Bij M7 is het wel een pak makkelijker om de laatste rijtuigen af te sluiten met 1 kinkslag aan een knop. Maar daar de samenstelling te lang was voor in bepaalde stations (het Treineinde zou de wisselstraten niet vrijmaken en dergelijke) is deze trein in Moeskroen afgeschaft. M'n had nooit commercieel met deze samenstelling mogen vertrekken uit Kortrijk. Heeft niets met defecten te maken maar puur logistiek.
Ik denk dat de vraagstelling hier was of de samenstelling mogelijks verkeerd ingebracht zou zijn owv een defect aan één van beide 'deelstammen', waardoor de andere uiteindelijk effectief werd ingezet. In dat geval zou er dus nooit met 14 M7-rijtuigen gereden geweest zijn. Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat ze die in Kortrijk überhaupt hebben laten vertrekken, want er zal in dat geval waarschijnlijk minstens één iemand opgevallen zijn dat die trein toch wel heel erg lang leek vanop het perron...
De machinist had dit moeten weten! De Onderstationchef had dit ook moeten weten en eigelijk de treinbegeleider ook. 3 mensen die blijkbaar de reglementering niet zo heel goed kennen.
Plaats reactie