Ongewone samenstelling.

Alles over reizigerstreinen in België.
treinfan93
Berichten: 47
Lid geworden op: 16 dec 2010, 18:00

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door treinfan93 »

Merijn schreef:Vreemde siutatie vandaag: trein 6952 (De Panne - Brussel Noord) werd vandaag met materieel van P trein 8006 gereden. Ook M4 rijtuigen dus, maar met een loc 18 ipv 21.

Vreemd was ook dat beide IC T hun koprijtuig kant kust hadden, ik dacht dat deze kant Brussel zouden georiënteerd zijn...
Daar is niks vreemd aan , is al heel de zomer zo ... Die trein met 1x HLE 18 en 11 HV M4 rijd eerst als 8006 van schaarbeek naar de panne en daarna als 6952 terug naar Brussel noord en dan ledig naar schaarbeek groep R .
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Asterix »

Enige tijd terug zag ik een sleep I11'en + HLE 18 van de serie 500 Eupen > Oostende toekomen te Leuven met de loc achteraan. Dat is toch ook niet de gewone gang van zaken?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22528
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Steven »

Afbeeldingdit is ook eens wat anders
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5326
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Steve »

En heeft die ook echt gereden? Tot waar?
michael1105

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door michael1105 »

Steven schreef:Afbeeldingdit is ook eens wat anders

Lol? kunnen die op Nederlands spoorwegen??
Eimai
Berichten: 797
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Eimai »

michael1105 schreef:Lol? kunnen die op Nederlands spoorwegen??
Tuurlijk niet, zal gewoon gebruikt zijn om die ram te rangeren, ze zullen geen vrije Traxx gehad hebben.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22528
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Steven »

Waarom een hle18 tegen die rijtuigen gekoppeld was weet ik niet maar vond het een leuke samenstelling. Was eens iets anders. Hij was wel degelijk gekoppeld met de rijtuigen voor het geval er mensen zouden twijfelen.
michael1105

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door michael1105 »

Break op lijn Blankenberge - Genk vandaag die van 9:08 vertrek vanuit Brugge
Afbeelding normaal is dat toch dmt of m6
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2066
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Dieselfreak »

Vandaag nam ik in Gent-Sint-Pieters de trein van 12 uur 06 naar Kortrijk, deze werd met Desiro gedaan. Is dat nieuw? Het is toch de eerste keer dat ik in een Desiro terechtkom op die verbinding.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
260689
Berichten: 3352
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door 260689 »

Dieselfreak schreef:Vandaag nam ik in Gent-Sint-Pieters de trein van 12 uur 06 naar Kortrijk, deze werd met Desiro gedaan. Is dat nieuw? Het is toch de eerste keer dat ik in een Desiro terechtkom op die verbinding.
Klopt, met de aanpassing na het zomerseizoen is dit opgenomen in de grafieken dat deze relatie vanaf heden met desiro's rijd ipv BREAKS.
Pittig detail, door de dag rijden die verder onder treinnr 8xx verder naar Mechelen en zo bekom je zoals de oude dienstregeling was Kortrijk-Gent-Dendermonde-Mechelen. In Gent veranderd enkel het treinnummer.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5326
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Steve »

Niet echt een ongewone samenstelling, maar ik vond niet meteen een beter topic.

Ik heb al een aantal keer opgemerkt dat er rond 9 u een of twee lege MS86'en rijden over lijn 50, doorkomst in Jette richting Bockstael rond 9.15 - 9.20 u. Dit was in de vorige dienstregeling zo, maar kennelijk is het nog steeds zo. Ik heb het tot nu toe op vrijdagen opgemerkt, maar ik weet niet of het op andere dagen ook zo is.

Iemand een idee waar het over gaat en wanneer deze ritten plaatsvinden? Ik gok op een overbrengingsrit van Denderleeuw (waar MS86 ingezet wordt voor een aantal ritjes tussen Denderleeuw en Geraardsbergen) en Schaarbeek of Vorst.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5287
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door overweg13 »

Steve schreef: Iemand een idee waar het over gaat en wanneer deze ritten plaatsvinden? Ik gok op een overbrengingsrit van Denderleeuw (waar MS86 ingezet wordt voor een aantal ritjes tussen Denderleeuw en Geraardsbergen) en Schaarbeek of Vorst.
Het zijn inderdaad de stellen van P7977 Geraardsbergen - Denderleeuw die je daar voorbij ziet rijden, op weg naar Schaarbeek.
Met vriendelijke groet

overweg13
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5326
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Steve »

overweg13 schreef:
Steve schreef: Iemand een idee waar het over gaat en wanneer deze ritten plaatsvinden? Ik gok op een overbrengingsrit van Denderleeuw (waar MS86 ingezet wordt voor een aantal ritjes tussen Denderleeuw en Geraardsbergen) en Schaarbeek of Vorst.
Het zijn inderdaad de stellen van P7977 Geraardsbergen - Denderleeuw die je daar voorbij ziet rijden, op weg naar Schaarbeek.
Dank je voor de bevestiging. Een idee of ze elke (werk)dag rijden, dan wel enkel op vrijdagen? Het kan immers louter toeval zijn dat ik ze tot nog toe steeds op vrijdagen gezien heb.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5287
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door overweg13 »

Steve schreef:
overweg13 schreef:
Steve schreef: Iemand een idee waar het over gaat en wanneer deze ritten plaatsvinden? Ik gok op een overbrengingsrit van Denderleeuw (waar MS86 ingezet wordt voor een aantal ritjes tussen Denderleeuw en Geraardsbergen) en Schaarbeek of Vorst.
Het zijn inderdaad de stellen van P7977 Geraardsbergen - Denderleeuw die je daar voorbij ziet rijden, op weg naar Schaarbeek.
Dank je voor de bevestiging. Een idee of ze elke (werk)dag rijden, dan wel enkel op vrijdagen? Het kan immers louter toeval zijn dat ik ze tot nog toe steeds op vrijdagen gezien heb.
Elke werkdag.
Met vriendelijke groet

overweg13
BVG1988
Berichten: 572
Lid geworden op: 11 feb 2012, 20:26
Locatie: Erembodegem Terjoden
Contacteer:

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door BVG1988 »

P8955 reed gisteren met HLE 18 + M5 i.p.v. 21/27 met M4
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie