Ongewone samenstelling.
Re: Ongewone samenstelling.
Vandaag werden de IC-treinen 1831 en 1832 (Antwerpen-C. - Oostende) gereden door 4 desiro's i.p.v. 2.
De S53-treinen 680 en 683 (Antwerpen-C. - Gent-Sint-Pieters) werden verzekerd door maar liefst 3 stellen MS80 i.p.v. 1.
Deze treinen konden allebei op verschillende plaatsen niet volledig aan perron worden gebracht, wat voor de nodige frustraties zorgde aan de overwegen...
De S53-treinen 680 en 683 (Antwerpen-C. - Gent-Sint-Pieters) werden verzekerd door maar liefst 3 stellen MS80 i.p.v. 1.
Deze treinen konden allebei op verschillende plaatsen niet volledig aan perron worden gebracht, wat voor de nodige frustraties zorgde aan de overwegen...
Re: Ongewone samenstelling.
Niet van aantrekken, ik juich dit enkel maar toe dat ze lange samenstellingen gebruiken in het weekend.Wout912 schreef: ↑30 jun 2019, 12:02 Vandaag werden de IC-treinen 1831 en 1832 (Antwerpen-C. - Oostende) gereden door 4 desiro's i.p.v. 2.
De S53-treinen 680 en 683 (Antwerpen-C. - Gent-Sint-Pieters) werden verzekerd door maar liefst 3 stellen MS80 i.p.v. 1.
Deze treinen konden allebei op verschillende plaatsen niet volledig aan perron worden gebracht, wat voor de nodige frustraties zorgde aan de overwegen...
Re: Ongewone samenstelling.
Het gaat hier eerder om het zeer goede weer, dan om een voorziene weekendsamenstellingen. 4 Desiro's passen idd bijna nergens aan het perron, zelfs in Berchem stond er blijkbaar telkens nog een volledig rijtuig niet binnen...260689 schreef: ↑30 jun 2019, 14:56Niet van aantrekken, ik juich dit enkel maar toe dat ze lange samenstellingen gebruiken in het weekend.Wout912 schreef: ↑30 jun 2019, 12:02 Vandaag werden de IC-treinen 1831 en 1832 (Antwerpen-C. - Oostende) gereden door 4 desiro's i.p.v. 2.
De S53-treinen 680 en 683 (Antwerpen-C. - Gent-Sint-Pieters) werden verzekerd door maar liefst 3 stellen MS80 i.p.v. 1.
Deze treinen konden allebei op verschillende plaatsen niet volledig aan perron worden gebracht, wat voor de nodige frustraties zorgde aan de overwegen...
Re: Ongewone samenstelling.
Ik zat in een IC Antwerpen-C - Oostende bestaande uit 4 Desiro's. Goede zet, lekker veel plaats!
De TBG riep herhaaldelijk om dat in Antwerpen-Berchem, Antwerpen-Zuid, Beveren (Waas) en Gent-Dampoort de deuren van de laatste 3/4 rijtuigen niet zouden openen. Natuurlijk had niet iedereen dat begrepen...
De TBG riep herhaaldelijk om dat in Antwerpen-Berchem, Antwerpen-Zuid, Beveren (Waas) en Gent-Dampoort de deuren van de laatste 3/4 rijtuigen niet zouden openen. Natuurlijk had niet iedereen dat begrepen...
Re: Ongewone samenstelling.
We zijn helaas nog mijlenver verwijderd van uniforme perronlengtes (en -hoogtes)...wbrm schreef: ↑04 jul 2019, 15:16 Ik zat in een IC Antwerpen-C - Oostende bestaande uit 4 Desiro's. Goede zet, lekker veel plaats!
De TBG riep herhaaldelijk om dat in Antwerpen-Berchem, Antwerpen-Zuid, Beveren (Waas) en Gent-Dampoort de deuren van de laatste 3/4 rijtuigen niet zouden openen. Natuurlijk had niet iedereen dat begrepen...
Re: Ongewone samenstelling.
Zal vandaag op turnhout- Blankenberge zitten de zaterdagavond wordt dit materiaal gewisseld en zondagavond dan trug naar charleloi
Re: Ongewone samenstelling.
Dat de m4 rijdt? Nee normaal m6 in het wikend en in de week 2 of 3desrio
Re: Ongewone samenstelling.
De m4 is gewisseld door een m6 vandaag daar straks zien staan in blankenberge
Re: Ongewone samenstelling.
Ook vandaag wordt E4514 gereden met vier klassiekjes.BlackEagle schreef: ↑13 jun 2019, 08:56 De IC4530 Essen-Charleroi wordt momenteel gereden door vier(!) Klassiekjes. 998+965+995+987. De 965 was nog in CityRail-kleurstelling, de andere drie in New Look.
Re: Ongewone samenstelling.
Vandaag 2 keer op een IC Blankenberge - Genk gezeten met een 19 locomotief + 9 rijtuigen. Dus niet de loc 19 + 5 rijtuigen + loc 19 + 5 rijtuigen. Zijn ze deze samenstellingen aan het veranderen of is dit een zomergril?rvdborgt schreef: ↑04 jun 2019, 20:55Kunnen er in Genk dan nu maar 5 rijtuigen M6 plus een loc staan? Of waardoor wordt die beperking dan precies veroorzaakt?bram2727 schreef: ↑02 jun 2019, 20:03Dat geeft te maken met de werken rondt Genk de 1508 en 1509 is ook zo en de 1507 zijn Dmt nuDavy schreef: ↑02 jun 2019, 17:20 Geen idee of dit tegenwoordig planmatig is, maar i.i.g. vandaag rijden zowel IC1537 als IC1516 (Blankenberge <> Genk) met een kort M6-stammetje van 5 rijtuigen. Met dit mooie weer kan je voor de IC richting Genk wel voorspellen wat dit geeft: in Brugge zat deze afgeladen vol...
Groetjes,
Rian
Re: Ongewone samenstelling.
Sorry for posting in English.ToMiKoN schreef: ↑20 jul 2019, 20:21Vandaag 2 keer op een IC Blankenberge - Genk gezeten met een 19 locomotief + 9 rijtuigen. Dus niet de loc 19 + 5 rijtuigen + loc 19 + 5 rijtuigen. Zijn ze deze samenstellingen aan het veranderen of is dit een zomergril?
I see some IC Blankenberge - Genk on Mondays to Fridays.
IC1529 changed from 19 + 5 + 19 + 5 to 19 + 9 some time between March 19 and April 3.
Others remain 19 + 5 + 19 +5 Mondays to Fridays.