Ongewone samenstelling.

Alles over reizigerstreinen in België.
ronny
Berichten: 537
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:48
Locatie: Ramsel

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door ronny »

Trein 2855 was vandaag met een desiro.
Terminus
Berichten: 1126
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Terminus »

Deze week reed de P7352/8351 met 4 klassiekjes i.p.v. 7 I6-rijtuigen.
De P-trein richting het Gentse die normaal met I6'en rijdt, had deze week M4'en.
Ook op de Vaubans en Iris'en die ik zag, enkel I10-rijtuigen en geen I6'en.
Toeval?
pietmol

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door pietmol »

p-trein 8306 was vrijdag een M5 dubbeldektrein ipv een M4 trein (had volgens de TBG te maken met het onbeschikbaar zijn van het M4 materieel ingevolge de breuk van de bovenleiding donderdagavond)
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Stijn91 »

Een samenstelling die je normaal niet in Ternat kunt vinden.

1857 passeerde deze morgen met een stam I11 in Ternat, maar ik kan geen enkele trein vinden die een ander traject heeft gehad met deze samenstelling, de loc hing aan het stuurrijtuig.

Welke trein zou dit kunnen geweest zijn?
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5306
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Steve »

Stijn91 schreef:Een samenstelling die je normaal niet in Ternat kunt vinden.

1857 passeerde deze morgen met een stam I11 in Ternat, maar ik kan geen enkele trein vinden die een ander traject heeft gehad met deze samenstelling, de loc hing aan het stuurrijtuig.

Welke trein zou dit kunnen geweest zijn?
"Normaal niet" is er toch een beetje over: ik kan het aantal keren niet meer tellen dat de treinen van lijn 50A nu al via lijn 50 omgeleid zijn wegens werkzaamheden... :wink:

Bovendien is er al jarenlang elke nacht, iets voor 1 u, de doorkomst van de laatste IC-A naar Oostende met die samenstelling.

Geen idee daarentegen over welke trein het precies ging. Als het geen omgeleide IC-A was (of was er ook geen P met die samenstelling?), dan kan het best een overbrengingsrit geweest zijn.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22506
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Steven »

aanvulling, de 545 gaat via L60/L53/L50 en niet langs L50 (langs ternat) tot Gent.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5306
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Steve »

Steven schreef:aanvulling, de 545 gaat via L60/L53/L50 en niet langs L50 (langs ternat) tot Gent.
Is dat echt zo? Ik zou zweren dat ik die steeds over spoor 1 zie passeren in Jette...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22506
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Steven »

Om actueel aan te vullen, hij is hier net om 0u57 voorbijgereden in Opwijk aan 120 km/u, dit van maandag tot vrijdag, op zaterdag en zondag heb ik hem nog niet weten langskomen (ik zou het is moeten nazien).
pietmol

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door pietmol »

p-trein 8306 was maandag nog steeds een M5 dubbeldektrein.

trein is met zo'n 10 minuten vertraging Brussel Zuid binnengekomen; ik vermoed dat er problemen waren met het stuurrijtuig, want de trein had volgende configuratie: loc HLE21 + M5BDX + rest vd trein...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22506
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Steven »

dat hoeft niet noodzakelijk op problemen aan het materieel te wijzen. Voor hetzelfde geld was er een treinbestuurder voorzien die de het stuurrijtuig nog niet kende en dus zet men snel de loc vooraan.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Stijn91 »

Eerder een verminderde samenstelling, L5237 reed met 1 Desiro ipv 2.
Iemand die kan te weten komen van waar die TB moest komen, die was niet aanwezig waardoor de trein natuurlijk niet kon vertrekken.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22506
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Steven »

Depot Geraardsbergen of Aalst als ik me niet vergis.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Stijn91 »

Mogelijkheden zijn IC2315 (vanuit Poperinge) of P8905 (vanuit Schaarbeek), meer kan niet, zeker niet als de TBG afriep rond half 6 dat er nog 5 min. moest gewacht worden omdat TB op andere trein zat.
Eimai
Berichten: 795
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Eimai »

Stijn91 schreef:Mogelijkheden zijn IC2315 (vanuit Poperinge) of P8905 (vanuit Schaarbeek), meer kan niet, zeker niet als de TBG afriep rond half 6 dat er nog 5 min. moest gewacht worden omdat TB op andere trein zat.
Die komt van de 2315 uit Oudenaarde, maar waarom wil je dat allemaal toch weten? :P
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Stijn91 »

Eimai schreef:
Stijn91 schreef:Mogelijkheden zijn IC2315 (vanuit Poperinge) of P8905 (vanuit Schaarbeek), meer kan niet, zeker niet als de TBG afriep rond half 6 dat er nog 5 min. moest gewacht worden omdat TB op andere trein zat.
Die komt van de 2315 uit Oudenaarde, maar waarom wil je dat allemaal toch weten? :P
Hoe meer een mens weet hoe beter (soms toch), vanuit Oudenaarde, kan het nog van verder, waarom komt die niet gewoon vanuit Aalst of Geraardsbergen, dat is om problemen vragen.
Plaats reactie