Ongewone samenstelling.

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5318
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Steve »

Nog los van de totale lengte kan ik me ook gewoon niet voorstellen hoe ze een stam van 8 M7 met 1 enkele Bmx zouden hebben gevormd, dat is immers niet op 1-2-3 gebeurd. Wordt nergens zo gebruikt (max 6) en "mag" bij mijn weten ook niet. Het enige dat ik me nog zou kunnen voorstellen, is dat het in werkelijkheid 6+4+4 was, al zou je je dan kunnen afvragen waarom ze niet "gewoon" die overtollige stam van 4 stuks achtergelaten hebben in Kortrijk of desnoods Moeskroen in plaats van de volldfitr trein af te schaffen.
Gebruikersavatar
trainfan03
Berichten: 274
Lid geworden op: 05 aug 2022, 22:55

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door trainfan03 »

Volgens de klantendienst op Twitter was de stam afgeschaft wegens zijn vertraging in Moeskroen.
260689
Berichten: 3327
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door 260689 »

E3234 is met +2 min in Kortrijk aangekomen. Had 6M7 bij. In Kortrijk zijn er dus 8M7 bij gekoppeld. Heb het intern opgezocht op de rijtuignummers en de omlopen van de treinen.

E3234 wordt in Kortrijk dus E3214.

Met +30min RT beperkt m'n de trein in Dendermonde ipv Sint-Niklaas.
Eimai
Berichten: 795
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Eimai »

Het waren 12 voertuigen, geen 14. De samenstelling die je terugvindt klopt niet. 8 M7's met een enkele Bmx is ook niet toegelaten dus ze gaan dat ook niet in een bundel zo samenstellen. Maar 12 voertuigen is ook te lang voor veel perrons zodat de reisweg achteraan niet wordt vrijgemaakt wat in Kortrijk dus een probleem was dus moest er gerangeerd worden naar een spoor dat wel lang genoeg was om de trein te kunnen laten vertrekken.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5283
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door overweg13 »

Ik vind dat hier bijna blindelings geloof gehecht wordt aan de gepubliceerde samenstellingen. Die kloppen af en toe wel, maar in werkelijkheid is het nog vaak een zootje.
Met vriendelijke groet

overweg13
bram2727
Berichten: 261
Lid geworden op: 07 sep 2014, 21:17

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door bram2727 »

De 1902 samen met m5 op de 8305
jan_olieslagers
Berichten: 3520
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door jan_olieslagers »

overweg13 schreef: 12 mar 2024, 08:45 Ik vind dat hier bijna blindelings geloof gehecht wordt aan de gepubliceerde samenstellingen. Die kloppen af en toe wel, maar in werkelijkheid is het nog vaak een zootje.
Ja, maar er is dan ook echt krapte aan materiaal en aan personeel. Telkens als ik hier lees voel ik meer en meer bewondering en respect voor de mensen op de werkvloer die er toch maar weer van maken wat ervan te maken valt, ondanks alle onbekwaamheid en budgetkrapte waar ze nu eenmaal moeten hun plan mee trekken.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5283
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door overweg13 »

Dat is al minstens driekwart eeuw zo. Ik kan het onmogelijk nog terugvinden, maar er was ooit een prof van de univ van Maastricht die vlakaf beweerde dat alle OV viel of stond dankzij de inzet van het personeel dat rechtstreeks instond voor het functioneren van trein tram en bus. Ik ben nog altijd geneigd om dat ook te vinden, maar het echte personeel is ondertussen al sterk ingekrompen onder impuls van dames en heren die elke voeling met het OV missen.
Met vriendelijke groet

overweg13
desperado
Berichten: 164
Lid geworden op: 10 okt 2016, 11:42

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door desperado »

IC1529 = M7BMX (76058), 4*M6, HLE 1901, 4*M6. (Ik heb ermee gereisd)
Volgens haltelink ook 1537 en 1517 maar niet 1509.
260689
Berichten: 3327
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door 260689 »

desperado schreef: 12 mar 2024, 20:25 IC1529 = M7BMX (76058), 4*M6, HLE 1901, 4*M6. (Ik heb ermee gereisd)
Volgens haltelink ook 1537 en 1517 maar niet 1509.
1509 is helaas maar tot Brugge geraakt vanwaar hij is afgeschaft wegens een defecte remleiding.
Gebruikersavatar
trainfan03
Berichten: 274
Lid geworden op: 05 aug 2022, 22:55

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door trainfan03 »

De S34 van 21u56 in Lokeren naar Antwerpen van gisterenavond reed met 1x MR80 ipv 1x MR08
Stoomloc
Berichten: 54
Lid geworden op: 11 jun 2014, 12:36
Locatie: Aarschot

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Stoomloc »

overweg13 schreef: 12 mar 2024, 20:01 Dat is al minstens driekwart eeuw zo. Ik kan het onmogelijk nog terugvinden, maar er was ooit een prof van de univ van Maastricht die vlakaf beweerde dat alle OV viel of stond dankzij de inzet van het personeel dat rechtstreeks instond voor het functioneren van trein tram en bus. Ik ben nog altijd geneigd om dat ook te vinden, maar het echte personeel is ondertussen al sterk ingekrompen onder impuls van dames en heren die elke voeling met het OV missen.
https://www.hln.be/binnenland/nmbs-en-i ... ~a9fbeaf9/

Even zwaar off topic gaan, maar het artikel zegt genoeg denk ik
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5283
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door overweg13 »

Inderdaad.
Met vriendelijke groet

overweg13
thejay
Berichten: 448
Lid geworden op: 11 dec 2006, 21:38
Locatie: Waasland
Contacteer:

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door thejay »

Creatief omgaan met verstoringen: IC 1805 - oftewel de ingelegde vervanger 17307 - reed met 2xM7, waaronder stuurrijtuig 76015
Dus in het depot van Sint-Niklaas was men zeer goed bezig, dank daarvoor :D
jan_olieslagers
Berichten: 3520
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door jan_olieslagers »

Stoomloc schreef: 13 mar 2024, 14:25
overweg13 schreef: 12 mar 2024, 20:01 Dat is al minstens driekwart eeuw zo. Ik kan het onmogelijk nog terugvinden, maar er was ooit een prof van de univ van Maastricht die vlakaf beweerde dat alle OV viel of stond dankzij de inzet van het personeel dat rechtstreeks instond voor het functioneren van trein tram en bus. Ik ben nog altijd geneigd om dat ook te vinden, maar het echte personeel is ondertussen al sterk ingekrompen onder impuls van dames en heren die elke voeling met het OV missen.
https://www.hln.be/binnenland/nmbs-en-i ... ~a9fbeaf9/

Even zwaar off topic gaan, maar het artikel zegt genoeg denk ik
Excuseert me dat ik meega in de off-topic - hebben we al geen draad waar dit thema wordt aangeroerd? - verplaatsen? - maar men kan en mag niet tegelijkertijd klagen over de zwakke kwaliteit van de diverse IT-diensten, bv. apps en webpagina's, en klagen over het vele geld dat wordt uitgegeven om toch maar een minimum aantal min of meer bekwame mensen in huis te halen. De krapte aan bekwame informatici is groot! En ja, al wie een beetje bekwaam is, zeker in die branche maar ook meer en meer in andere, die gaat zelfstandig werken. Wie dat betreurt die mag eens met de vakbonden gaan praten, die loondienstcontracten absurd duur hebben gemaakt voor de werkgevers.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Plaats reactie