Ongewone samenstelling.
Re: Ongewone samenstelling.
Ik was gisteren ook aan de andere kant van de werken, met de L Brugge-Gent-Londerzeel.
Normaal is op de L Brugge-Mechelen het werk goed verdeeld tussen breaks en klassiekjes.
Nu lijken er 4 omgelopen en gisteren bestonden 3 ervan uit klassiekjes en werd ik zelf verrast door 2 Desiro's op de L564.
Overigens waren de schermen binnen in de 08085 aan het werk, met volgende eigenaardigheden:
- de schermen bleven beweren dat we tot Mechelen zouden rijden
- we reden op tijd, maar toch wilden ze ons doen geloven dat we continu met + 3 reden
- in elke stopplaats kregen we de mogelijke aansluitingen. Maar dat is een beetje raar want d.w.z. ofwel de volgende trein in dezelfde richting of wel de trein terug
Normaal is op de L Brugge-Mechelen het werk goed verdeeld tussen breaks en klassiekjes.
Nu lijken er 4 omgelopen en gisteren bestonden 3 ervan uit klassiekjes en werd ik zelf verrast door 2 Desiro's op de L564.
Overigens waren de schermen binnen in de 08085 aan het werk, met volgende eigenaardigheden:
- de schermen bleven beweren dat we tot Mechelen zouden rijden
- we reden op tijd, maar toch wilden ze ons doen geloven dat we continu met + 3 reden
- in elke stopplaats kregen we de mogelijke aansluitingen. Maar dat is een beetje raar want d.w.z. ofwel de volgende trein in dezelfde richting of wel de trein terug
Re: Ongewone samenstelling.
1: tot Mechelen -> gaan ze echt niet aanpassenTerminus schreef:Ik was gisteren ook aan de andere kant van de werken, met de L Brugge-Gent-Londerzeel.
Normaal is op de L Brugge-Mechelen het werk goed verdeeld tussen breaks en klassiekjes.
Nu lijken er 4 omgelopen en gisteren bestonden 3 ervan uit klassiekjes en werd ik zelf verrast door 2 Desiro's op de L564.
Overigens waren de schermen binnen in de 08085 aan het werk, met volgende eigenaardigheden:
- de schermen bleven beweren dat we tot Mechelen zouden rijden
- we reden op tijd, maar toch wilden ze ons doen geloven dat we continu met + 3 reden
- in elke stopplaats kregen we de mogelijke aansluitingen. Maar dat is een beetje raar want d.w.z. ofwel de volgende trein in dezelfde richting of wel de trein terug
2: tijd wijzigt constant
3: dat is toch normaal als er maar 1 trein per uur per richting is, als het in Gent zou zijn dan krijg je natuurlijk meer mogelijkheden.
Re: Ongewone samenstelling.
Nu moet ik ook wel zeggen dat ik de laatste 2 weken ook al regelmatig opgemerkt heb dat er +3 minuten staat op het scherm hoewel we volgens de op het scherm aangegeven tijd nog op tijd rijden. Ik denk dat de schermen momenteel iets te streng zijn.
Re: Ongewone samenstelling.
1: de treinbegeleider kan dat zeer eenvoudig instellen.Stijn91 schreef:1: tot Mechelen -> gaan ze echt niet aanpassenTerminus schreef:Ik was gisteren ook aan de andere kant van de werken, met de L Brugge-Gent-Londerzeel.
Normaal is op de L Brugge-Mechelen het werk goed verdeeld tussen breaks en klassiekjes.
Nu lijken er 4 omgelopen en gisteren bestonden 3 ervan uit klassiekjes en werd ik zelf verrast door 2 Desiro's op de L564.
Overigens waren de schermen binnen in de 08085 aan het werk, met volgende eigenaardigheden:
- de schermen bleven beweren dat we tot Mechelen zouden rijden
- we reden op tijd, maar toch wilden ze ons doen geloven dat we continu met + 3 reden
- in elke stopplaats kregen we de mogelijke aansluitingen. Maar dat is een beetje raar want d.w.z. ofwel de volgende trein in dezelfde richting of wel de trein terug
2: tijd wijzigt constant
3: dat is toch normaal als er maar 1 trein per uur per richting is, als het in Gent zou zijn dan krijg je natuurlijk meer mogelijkheden.
Re: Ongewone samenstelling.
Gaan ze echt niet doen.nahoj schreef:1: de treinbegeleider kan dat zeer eenvoudig instellen.Stijn91 schreef: 1: tot Mechelen -> gaan ze echt niet aanpassen
2: tijd wijzigt constant
3: dat is toch normaal als er maar 1 trein per uur per richting is, als het in Gent zou zijn dan krijg je natuurlijk meer mogelijkheden.
Kunnen ze eigenlijk iets doen aan die schermen, trein is in Denderleeuw en er staat nog altijd Aalst (vertrek), dan Erembodegem, Denderleeuw, Liedekerke. Wat is het probleem dan eigenlijk, heb het nu al in verschillende stellen gehad.
Re: Ongewone samenstelling.
De TBG kan dit inderdaad wijzigen en heb dit ook al gezien. Bestemming: Londerzeel. Dus zen beetje goodwil kan alles. Ik vrees dat vele collega's treinbegeleiders iets te weinig ervaring hebben met het RIS systeem.Stijn91 schreef:Gaan ze echt niet doen.nahoj schreef:1: de treinbegeleider kan dat zeer eenvoudig instellen.Stijn91 schreef: 1: tot Mechelen -> gaan ze echt niet aanpassen
2: tijd wijzigt constant
3: dat is toch normaal als er maar 1 trein per uur per richting is, als het in Gent zou zijn dan krijg je natuurlijk meer mogelijkheden.
Kunnen ze eigenlijk iets doen aan die schermen, trein is in Denderleeuw en er staat nog altijd Aalst (vertrek), dan Erembodegem, Denderleeuw, Liedekerke. Wat is het probleem dan eigenlijk, heb het nu al in verschillende stellen gehad.
-
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 11 feb 2012, 20:26
- Locatie: Erembodegem Terjoden
- Contacteer:
Re: Ongewone samenstelling.
Gisteren (11/04/2014) gezien dat de dat IR i 3617 rijdt met 2 breaks i.p.v. 1 AM96. Ik denk dat het al de hele week is.
Vandaag (12/04/2014) op de IR i wat verrassingen gezien vandaag lang L50.
3606 - 3632 reed met 2 AM96s i.p.v. HLE 27 met M6.
3609 was met 3 A96s i.p.v. 1.
Vandaag (12/04/2014) op de IR i wat verrassingen gezien vandaag lang L50.
3606 - 3632 reed met 2 AM96s i.p.v. HLE 27 met M6.
3609 was met 3 A96s i.p.v. 1.
Re: Ongewone samenstelling.
De terugrit van 8016 werd niet ontkoppeld in Gent maar is in zijn geheel doorgereden op vraag van de verdeler.BVG1988 schreef:Gisteren (11/04/2014) gezien dat de dat IR i 3617 rijdt met 2 breaks i.p.v. 1 AM96. Ik denk dat het al de hele week is.
Vandaag (12/04/2014) op de IR i wat verrassingen gezien vandaag lang L50.
3606 - 3632 reed met 2 AM96s i.p.v. HLE 27 met M6.
3609 was met 3 A96s i.p.v. 1.
- Dieselfreak
- Berichten: 2064
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
- Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent
Re: Ongewone samenstelling.
Het is misschien al eens ter sprake geweest, maar donderdag nam ik in Kortrijk om 08:17 de IR f richting Leuven. Deze bestond, net zoals de andere IR f's, uit M4. Jarenlang werd de IR Kortrijk - Leuven op dat uur met klassiekjes gedaan, toch? Wanneer is het veranderd?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
-
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 31 jan 2006, 19:59
- Locatie: LK.
Re: Ongewone samenstelling.
Ik denk dat door de paasvakantie en een uur eerder rond 7u15 was dat altijd dubbele ram en nu is dat enkel.
Ik ben niet zeker.
Ik ben niet zeker.
Re: Ongewone samenstelling.
Klopt. Door de vakantie maar ook door de werken tussen Londerzeel en Mechelen zijn er wijzigingen bij het materiaal.Locomotief 5175 schreef:Ik denk dat door de paasvakantie en een uur eerder rond 7u15 was dat altijd dubbele ram en nu is dat enkel.
Ik ben niet zeker.
Re: Ongewone samenstelling.
Bij desiro's met railtime is het onmogelijk voor ons om haltes aan of uit te vinken, of om de bestemming te wijzigen. Dit gaat enkel als we de offline codes gebruiken.Stijn91 schreef:Gaan ze echt niet doen.nahoj schreef:1: de treinbegeleider kan dat zeer eenvoudig instellen.Stijn91 schreef: 1: tot Mechelen -> gaan ze echt niet aanpassen
2: tijd wijzigt constant
3: dat is toch normaal als er maar 1 trein per uur per richting is, als het in Gent zou zijn dan krijg je natuurlijk meer mogelijkheden.
Kunnen ze eigenlijk iets doen aan die schermen, trein is in Denderleeuw en er staat nog altijd Aalst (vertrek), dan Erembodegem, Denderleeuw, Liedekerke. Wat is het probleem dan eigenlijk, heb het nu al in verschillende stellen gehad.
En op de verbinding Aalst-Brussel-Zottegem zitten er inderdaad fouten in het railtime systeem en raakt de gps snel in de war. Vandaar dat er ons gezegd wordt om op die lijn de offline codes te gebruiken.
Re: Ongewone samenstelling.
Met dat RailTime systeem is het de bedoeling dat het systeem zelf haltes gaat weghalen die niet aangedaan worden, neem ik aan?
Re: Ongewone samenstelling.
Kunnen we het binnenkort meemaken dat een trein wordt beperkt tot een station en het als dusdanig op de schermen verschijnt nog voor het treinpersoneel van iets weett-town schreef:Met dat RailTime systeem is het de bedoeling dat het systeem zelf haltes gaat weghalen die niet aangedaan worden, neem ik aan?
Re: Ongewone samenstelling.
Hoe krijgt het personeel zo'n melding ?
SMS, telefoon ?
Met het tweede kan het zijn dat het later komt, want is niet zo te automatiseren....
SMS, telefoon ?
Met het tweede kan het zijn dat het later komt, want is niet zo te automatiseren....
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide