Ongewone samenstelling.

Alles over reizigerstreinen in België.
Terminus
Berichten: 1126
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Terminus »

Ik was gisteren ook aan de andere kant van de werken, met de L Brugge-Gent-Londerzeel.
Normaal is op de L Brugge-Mechelen het werk goed verdeeld tussen breaks en klassiekjes.
Nu lijken er 4 omgelopen en gisteren bestonden 3 ervan uit klassiekjes en werd ik zelf verrast door 2 Desiro's op de L564.

Overigens waren de schermen binnen in de 08085 aan het werk, met volgende eigenaardigheden:
- de schermen bleven beweren dat we tot Mechelen zouden rijden
- we reden op tijd, maar toch wilden ze ons doen geloven dat we continu met + 3 reden
- in elke stopplaats kregen we de mogelijke aansluitingen. Maar dat is een beetje raar want d.w.z. ofwel de volgende trein in dezelfde richting of wel de trein terug
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Stijn91 »

Terminus schreef:Ik was gisteren ook aan de andere kant van de werken, met de L Brugge-Gent-Londerzeel.
Normaal is op de L Brugge-Mechelen het werk goed verdeeld tussen breaks en klassiekjes.
Nu lijken er 4 omgelopen en gisteren bestonden 3 ervan uit klassiekjes en werd ik zelf verrast door 2 Desiro's op de L564.

Overigens waren de schermen binnen in de 08085 aan het werk, met volgende eigenaardigheden:
- de schermen bleven beweren dat we tot Mechelen zouden rijden
- we reden op tijd, maar toch wilden ze ons doen geloven dat we continu met + 3 reden
- in elke stopplaats kregen we de mogelijke aansluitingen. Maar dat is een beetje raar want d.w.z. ofwel de volgende trein in dezelfde richting of wel de trein terug
1: tot Mechelen -> gaan ze echt niet aanpassen
2: tijd wijzigt constant
3: dat is toch normaal als er maar 1 trein per uur per richting is, als het in Gent zou zijn dan krijg je natuurlijk meer mogelijkheden.
Glodenox
Berichten: 558
Lid geworden op: 16 sep 2007, 00:33
Locatie: Zemst
Contacteer:

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Glodenox »

Nu moet ik ook wel zeggen dat ik de laatste 2 weken ook al regelmatig opgemerkt heb dat er +3 minuten staat op het scherm hoewel we volgens de op het scherm aangegeven tijd nog op tijd rijden. Ik denk dat de schermen momenteel iets te streng zijn.
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door nahoj »

Stijn91 schreef:
Terminus schreef:Ik was gisteren ook aan de andere kant van de werken, met de L Brugge-Gent-Londerzeel.
Normaal is op de L Brugge-Mechelen het werk goed verdeeld tussen breaks en klassiekjes.
Nu lijken er 4 omgelopen en gisteren bestonden 3 ervan uit klassiekjes en werd ik zelf verrast door 2 Desiro's op de L564.

Overigens waren de schermen binnen in de 08085 aan het werk, met volgende eigenaardigheden:
- de schermen bleven beweren dat we tot Mechelen zouden rijden
- we reden op tijd, maar toch wilden ze ons doen geloven dat we continu met + 3 reden
- in elke stopplaats kregen we de mogelijke aansluitingen. Maar dat is een beetje raar want d.w.z. ofwel de volgende trein in dezelfde richting of wel de trein terug
1: tot Mechelen -> gaan ze echt niet aanpassen
2: tijd wijzigt constant
3: dat is toch normaal als er maar 1 trein per uur per richting is, als het in Gent zou zijn dan krijg je natuurlijk meer mogelijkheden.
1: de treinbegeleider kan dat zeer eenvoudig instellen.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Stijn91 »

nahoj schreef:
Stijn91 schreef: 1: tot Mechelen -> gaan ze echt niet aanpassen
2: tijd wijzigt constant
3: dat is toch normaal als er maar 1 trein per uur per richting is, als het in Gent zou zijn dan krijg je natuurlijk meer mogelijkheden.
1: de treinbegeleider kan dat zeer eenvoudig instellen.
Gaan ze echt niet doen.

Kunnen ze eigenlijk iets doen aan die schermen, trein is in Denderleeuw en er staat nog altijd Aalst (vertrek), dan Erembodegem, Denderleeuw, Liedekerke. Wat is het probleem dan eigenlijk, heb het nu al in verschillende stellen gehad.
260689
Berichten: 3321
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door 260689 »

Stijn91 schreef:
nahoj schreef:
Stijn91 schreef: 1: tot Mechelen -> gaan ze echt niet aanpassen
2: tijd wijzigt constant
3: dat is toch normaal als er maar 1 trein per uur per richting is, als het in Gent zou zijn dan krijg je natuurlijk meer mogelijkheden.
1: de treinbegeleider kan dat zeer eenvoudig instellen.
Gaan ze echt niet doen.

Kunnen ze eigenlijk iets doen aan die schermen, trein is in Denderleeuw en er staat nog altijd Aalst (vertrek), dan Erembodegem, Denderleeuw, Liedekerke. Wat is het probleem dan eigenlijk, heb het nu al in verschillende stellen gehad.
De TBG kan dit inderdaad wijzigen en heb dit ook al gezien. Bestemming: Londerzeel. Dus zen beetje goodwil kan alles. Ik vrees dat vele collega's treinbegeleiders iets te weinig ervaring hebben met het RIS systeem.
BVG1988
Berichten: 570
Lid geworden op: 11 feb 2012, 20:26
Locatie: Erembodegem Terjoden
Contacteer:

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door BVG1988 »

Gisteren (11/04/2014) gezien dat de dat IR i 3617 rijdt met 2 breaks i.p.v. 1 AM96. Ik denk dat het al de hele week is.

Vandaag (12/04/2014) op de IR i wat verrassingen gezien vandaag lang L50.

3606 - 3632 reed met 2 AM96s i.p.v. HLE 27 met M6.
3609 was met 3 A96s i.p.v. 1. :D
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
260689
Berichten: 3321
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door 260689 »

BVG1988 schreef:Gisteren (11/04/2014) gezien dat de dat IR i 3617 rijdt met 2 breaks i.p.v. 1 AM96. Ik denk dat het al de hele week is.

Vandaag (12/04/2014) op de IR i wat verrassingen gezien vandaag lang L50.

3606 - 3632 reed met 2 AM96s i.p.v. HLE 27 met M6.
3609 was met 3 A96s i.p.v. 1. :D
De terugrit van 8016 werd niet ontkoppeld in Gent maar is in zijn geheel doorgereden op vraag van de verdeler.
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2064
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Dieselfreak »

Het is misschien al eens ter sprake geweest, maar donderdag nam ik in Kortrijk om 08:17 de IR f richting Leuven. Deze bestond, net zoals de andere IR f's, uit M4. Jarenlang werd de IR Kortrijk - Leuven op dat uur met klassiekjes gedaan, toch? Wanneer is het veranderd?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Locomotief 5175
Berichten: 338
Lid geworden op: 31 jan 2006, 19:59
Locatie: LK.

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Locomotief 5175 »

Ik denk dat door de paasvakantie en een uur eerder rond 7u15 was dat altijd dubbele ram en nu is dat enkel.
Ik ben niet zeker.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
260689
Berichten: 3321
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door 260689 »

Locomotief 5175 schreef:Ik denk dat door de paasvakantie en een uur eerder rond 7u15 was dat altijd dubbele ram en nu is dat enkel.
Ik ben niet zeker.
Klopt. Door de vakantie maar ook door de werken tussen Londerzeel en Mechelen zijn er wijzigingen bij het materiaal.
jens123
Berichten: 224
Lid geworden op: 29 okt 2009, 19:26

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door jens123 »

Stijn91 schreef:
nahoj schreef:
Stijn91 schreef: 1: tot Mechelen -> gaan ze echt niet aanpassen
2: tijd wijzigt constant
3: dat is toch normaal als er maar 1 trein per uur per richting is, als het in Gent zou zijn dan krijg je natuurlijk meer mogelijkheden.
1: de treinbegeleider kan dat zeer eenvoudig instellen.
Gaan ze echt niet doen.

Kunnen ze eigenlijk iets doen aan die schermen, trein is in Denderleeuw en er staat nog altijd Aalst (vertrek), dan Erembodegem, Denderleeuw, Liedekerke. Wat is het probleem dan eigenlijk, heb het nu al in verschillende stellen gehad.
Bij desiro's met railtime is het onmogelijk voor ons om haltes aan of uit te vinken, of om de bestemming te wijzigen. Dit gaat enkel als we de offline codes gebruiken.

En op de verbinding Aalst-Brussel-Zottegem zitten er inderdaad fouten in het railtime systeem en raakt de gps snel in de war. Vandaar dat er ons gezegd wordt om op die lijn de offline codes te gebruiken.
t-town
Berichten: 39
Lid geworden op: 22 nov 2012, 18:03

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door t-town »

Met dat RailTime systeem is het de bedoeling dat het systeem zelf haltes gaat weghalen die niet aangedaan worden, neem ik aan?
Eimai
Berichten: 795
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Eimai »

t-town schreef:Met dat RailTime systeem is het de bedoeling dat het systeem zelf haltes gaat weghalen die niet aangedaan worden, neem ik aan?
Kunnen we het binnenkort meemaken dat een trein wordt beperkt tot een station en het als dusdanig op de schermen verschijnt nog voor het treinpersoneel van iets weet :-)
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door dentheo »

Hoe krijgt het personeel zo'n melding ?
SMS, telefoon ?
Met het tweede kan het zijn dat het later komt, want is niet zo te automatiseren....
Theo
Groeten vanop de Heide
Plaats reactie