Ongewone samenstelling.

Alles over reizigerstreinen in België.
groentje
Berichten: 7272
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door groentje »

Het is misschien wat versleten, maar ik word echt niet vrolijker van de grijze tinten die blijkbaar in zijn, momenteel. Een renovatie met iets meer kleur zou toch echt moeten kunnen.
Gebruikersavatar
Merijn
Berichten: 477
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:40
Locatie: Haacht

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Merijn »

Daar volg ik je in groentje, al is het maar door middel een tekening op de muur (zoals in eetsteklas M4)
deathproof

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door deathproof »

M4 en oude breaks vind ik toch redelijk vies en stinken (zeker eerste klas).
Geef mij dan maar een Desiro :P
bram2727
Berichten: 261
Lid geworden op: 07 sep 2014, 21:17

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door bram2727 »

De ict 6709 bestaat vandaag uit 2742+ 8 m6 +2744 in de plaats van 1x 27 met m6 en stuurtijtuig
BVG1988
Berichten: 570
Lid geworden op: 11 feb 2012, 20:26
Locatie: Erembodegem Terjoden
Contacteer:

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door BVG1988 »

Dat van stinkende breaks en M4 vind ik niet echt relevant. In de AM96s en de M6en stinkt het ook soms o.a. naar de airco of omdat ze niet verlucht zijn. Je heb natuurlijk wel in de 2de klasse wel het nadeel met de lederen banken dat je met je zitvlak wel makkelijker aan de banken blijft kleven, maar voor de rest vind ik dan ook memling breaks en de M4s er wel 'rijkelijker' uitzien.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Terminus
Berichten: 1126
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Terminus »

everclear schreef:P8002 reed vandaag met M4 in plaats van I10 (aangevuld met enkele I6'en).

Toevallig zag ik maandagmiddag een ram I10 en enkele I6'en in doorrit in het station Gent-Sint-Pieters, en dit komende van de kust richting binnenland. Dus klaarblijkelijk hebben ze die ram ergens anders nodig en zijn het (voorlopig?) M4'en op de P7001/8002.
Deze internationale charter (http://www.wallorail.be/index.php/voyag ... e-a-forest) is hoogstwaarschijnlijk de oorzaak.
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Patrick »

Op vrijdagnamiddag 7 augustus reed IC 735 (Poperinge 13:11 - Antwerpen C 15:23) met 2 gemoderniseerde klassiekjes: 653 en 988.
Trein was beperkt tot Kortrijk spoor 3. Daar dienen we over te stappen op trein die zou aankomen op spoor 4.
Die trein werd dan aangekondigd met een onbepaalde vertraging.
Gevolg: reizigers werden aangeraden gebruik te maken van IC 414 naar Welkenraedt op spoor 2.
Eén minuut vóór vertrek van deze trein stond dan aangekondigd dat IC 735 (nog steeds op spoor 3) met die 2 klassiekjes zou doorrijden naar Antwerpen :wink:
Gevolg: in Deinze vlamden de klassiekjes ons voorbij.
Omdat ik naar Gent-Dampoort moest, stapte ik in Gent-Sint-Pieters over op L 764 naar Eeklo. Dit treintje was uit Kortrijk/Oudenaarde vertrokken. Ik had in Kortrijk dus beter dat treintje genomen :wink:
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5316
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Steve »

Een van de situaties waarbij de relatieve absurditeit van de treincategorieën en materieelverdelingen pijnlijk duidelijk wordt... sta je in Deinze (had evengoed ook Harelbeke of De Pinte kunnen zijn) stil met 10 I11'en, word je ingehaald door... twee klassiekjes, jawel. :mrgreen:

(natuurlijk waren die klassiekjes uitzonderlijk, maar in normale omstandigheden is het meestal een lange M6- of I11-stam die overal stopt en twee schamele MS96's die lekker voorbij vliegen, da's ook niet veel beter)
benoit
Berichten: 147
Lid geworden op: 09 okt 2010, 15:25

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door benoit »

Steve schreef:Een van de situaties waarbij de relatieve absurditeit van de treincategorieën en materieelverdelingen pijnlijk duidelijk wordt... sta je in Deinze (had evengoed ook Harelbeke of De Pinte kunnen zijn) stil met 10 I11'en, word je ingehaald door... twee klassiekjes, jawel. :mrgreen:

(natuurlijk waren die klassiekjes uitzonderlijk, maar in normale omstandigheden is het meestal een lange M6- of I11-stam die overal stopt en twee schamele MS96's die lekker voorbij vliegen, da's ook niet veel beter)
Twee schamele MS96'n, dat is inderdaad vaak de juiste beschrijving. Vooral op L69 Kortrijk Poperinge is het huilen met de pet op met de ganse dag 1 stel... (Behalve 1 heen-en terugrit in de spitsuren).
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Asterix »

Vanavond omstreeks 20.53u te Antwerpen-Berchem, doortocht richting Schijnpoort: Traxx + enkele goederenwagens (remgewicht wellicht) met daartussen een drieledig tramstel! Althans, zo heb ik het gezien. Iemand enig idee wat dit was?
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door dentheo »

Eigenaardig ik dacht dat die van de haven naar Karlruhe (?) gingen, niet omgekeerd.
Theo
Groeten vanop de Heide
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Robin »

dentheo schreef:Eigenaardig ik dacht dat die van de haven naar Karlruhe (?) gingen, niet omgekeerd.
Meestal pakt deze de antigoontunnel naar het noord en dan zo verder. Ze zullen nu moeten rond rijden via de Kennedytunnel en zo een rondje rond het noord moeten doen wss :)

Zal waarschijnlijk dit zijn; https://www.facebook.com/video.php?v=10 ... =2&theater :idea:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5316
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Steve »

Net IC 3206 (Kortrijk - Sint-Niklaas) zien passeren met M5-rijtuigen! Niet kunnen zien welke tractie. Toch wel zeer uitzonderlijk...
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5316
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Steve »

Iemand een idee of de M5-stam zou terugkeren als 3233 uit Sint-Niklaas?

Ik vermoed van wel - ik neem aan dat het desgewenst makkelijker zou zijn om 'm om te wisselen in Brussel of Kortrijk - maar zeker weet ik het niet...
LS Models
Berichten: 52
Lid geworden op: 30 sep 2013, 14:07

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door LS Models »

Steve schreef:Net IC 3206 (Kortrijk - Sint-Niklaas) zien passeren met M5-rijtuigen! Niet kunnen zien welke tractie. Toch wel zeer uitzonderlijk...
Zou er een mogelijkheid zijn dat deze misschien nog meer zou worden ingezet op L59 en andere verbindingen? Zou deze, net als een ballastrein met een HLD 62 als trekkracht (wegens werken in Temse), wel eens op foto willen zetten op 'mijn' lijn. :)
Plaats reactie