Gisteravond (dins 05 oct) rond 18:25 stopte er in Haacht een trein van twee stellen duikbril, richting Leuven. Normaliter zie ik daar toch alleen Desiro en break?
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Gisterenavond werd P8305 (Brussel-Zuid - Hasselt - Tongeren) verzekerd door één desiro in plaats van met een HLE27 en een negental I10- en M4-rijtuigen. Ook deze ochtend is P7306 (Tongeren - Hasselt - Brussel-Zuid) opnieuw onderweg met diezelfde desiro.
bram2727 schreef: ↑06 okt 2021, 11:19
Er waren blijkbaar gisteren ook 4 ramen m5 kapot gaan op de lijn Kortijke/Schaarbeek en op de verbinding Brussel/Antwerpen
Ramen of stammen? In het laatste geval: dat is wel veel in 1 keer. Enig idee over de oorzaak?
4534 reed vandaag met één klassiekje. Op het spoor 11 in Mechelen stond een stam van 4 M6’en stil (in nood?). Ik vermoed dat het één met het ander te maken heeft?
Zorba schreef: ↑11 okt 2021, 13:59
IC513 wordt vandaag in 'omgekeerde' richting uitgevoerd: de M7 rijtuigen bevinden zich vooraan de trein, in duw-trekcombinatie.
Gisteren idem voor IC507. Die had geen stuurstand maar 2 locs.
Zorba schreef: ↑11 okt 2021, 13:59
IC513 wordt vandaag in 'omgekeerde' richting uitgevoerd: de M7 rijtuigen bevinden zich vooraan de trein, in duw-trekcombinatie.
Bedoel je dan dat er een M7-stuurstand aan hing? Of was het een I11-stuurstand, dan de (normale) M7's en vervolgens de rij I11/I10?
Zorba schreef: ↑11 okt 2021, 13:59
IC513 wordt vandaag in 'omgekeerde' richting uitgevoerd: de M7 rijtuigen bevinden zich vooraan de trein, in duw-trekcombinatie.
Bedoel je dan dat er een M7-stuurstand aan hing? Of was het een I11-stuurstand, dan de (normale) M7's en vervolgens de rij I11/I10?